خوردن میوه‌های خیلی شیرین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، نوشت: محققان دریافتند، پیروی از رژیم غذایی سرشار از فروکتوز ممکن است از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند به طریقی که تاکنون عمدتا ناشناخته بوده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، پیروی از رژیم غذایی سرشار از فروکتوز ممکن است از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند به طریقی که تاکنون عمدتا ناشناخته بوده است.

این مطالعه توسط دانشمندان سوانزی در ولز و با همکاری دانشمندان دانشگاه بریستول و موسسه فرانسیس کریک در لندن انجام شد و یافته‌های آن در مجله «Nature Communications» منتشر شده است.

فروکتوز معمولاً در نوشیدنی‌های شیرین، شیرینی‌ها و غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود و به طور گسترده‌ای در تولید مواد غذایی استفاده می‌شود. این بیماری با چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب غیر الکلی همراه است و مصرف آن در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است. با این حال، درک تأثیر فروکتوز بر سیستم ایمنی بدن افرادی که آن را در سطوح بالا مصرف می‌کنند به طور عمده ناشناخته بوده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد میزان بالا فروکتوز رژیمی به مراتب بیشتر از میزان بالا گلوکز تاثیر منفی بر سلامت دارد.

مطالعه جدید نشان می‌دهد فروکتوز باعث ملتهب شدن سیستم ایمنی بدن می شود و این فرآیند مولکول‌های واکنشی بیشتری تولید می‌کند که با التهاب همراه هستند. التهاب از این نوع می‌تواند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب برساند و باعث شود ارگان‌ها و سیستم‌های بدن آنطور که باید کار نکنند و منجر به بیماری شوند.

این تحقیق همچنین درک عمیق‌تری از چگونگی ارتباط فروکتوز با دیابت و چاقی به دست می‌دهد؛ زیرا التهاب سطح پایین اغلب با چاقی همراه است. 

نیک جونز از دانشکده پزشکی دانشگاه سوانسی می‌گوید: «تحقیق در مورد اجزای مختلف رژیم غذایی می‌تواند به ما کمک کند تا درک کنیم چه چیزی ممکن است در التهاب و بیماری نقش داشته باشد و چه مواردی برای بهبود سلامتی و سلامتی بهتر است».

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    9 0
    همه چیزا که گرون میشن برا بدن زرر داره پرتقال گردو موز خیار ‌‌+