ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از پروژه‌ تونل نیایش با اشاره به اینکه پروژه‌ تونل نیایش محاسن متعددی دارد، گفت: طراحی جزییات پروژه قبل از آغاز کار یکی از این محاسن است.

 

حمزه شکیب در جمع مدیران پروژه تونل نیایش و جمعی از اساتید و کارشناسان دانشگاهی که صبح روز جمعه در محل کارگاه کردستان این پروژه برگزار شد، افزود: نگرانی نمایندگان شورا این است که آنچه در این جلسه و جلسات مشابه مطرح می‌شود در عمل نیز پیاده شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجریبات تونل توحید در این پروژه، یادآور شد: بخشی از مشکلاتی که اکنون تونل توحید با آن مواجه است را کارشناسان در حین عملیات اجرایی این پروژه تذکر داده‌اند؛ اما در اجرا به این توصیه‌ها توجهی نشد.

 

این نماینده شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شناسایی قنات‌ها و حفره‌ها در مسیر کار به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: هدایت مسیر قنات‌ها به بخش دیگر امر مهمی است که بعضا در احداث تونل توحید از آن غفلت شد، بنابراین پر کردن قنات کافی نیست؛ چرا که آب روان قطعا از جای دیگری سر در می‌آورد و مشکل به طور کلی برطرف نمی‌شود.

 

شکیب همچنین بر ضرورت شناسایی گسل‌های محدوده‌ تونل نیایش تاکید و خاطرنشان کرد: گسل جام جم یکی از گسل‌های فرعی است که در محدوده‌ این پروژه وجود دارد و تمهیدات لازم باید حین اجرای این پروژه در نظر گرفته شود، مواردی همچون زه‌کشی و تهویه نیز از جمله مواردی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

 

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود با بیان اینکه کمیسیون عمران شورای شهر قصد دارد به عنوان بازوی مشورتی در کنار مدیران این پروژه حضور داشته باشد، توصیه کرد که مشاوران پروژه با پیمانکاران سختگیرانه‌تر برخورد کنند.

 

، حسن بیادی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این بازدید مدعی شد: مجموعه مدیریت شهری نمی‌تواند ادعا کند که پروژه‌ تونل توحید به صداقت تمام انجام شد؛ چرا که به اندازه تبلیغاتی که برای آن پروژه صورت گرفت، بر مسائل فنی و تخصصی تمرکز نشد.

 

وی در واکنش به توضیحات یکی از مدیران پروژه‌ تونل نیایش درباره‌ سوالات کارشناسان حاضر در این جلسه، عنوان کرد: در زمان احداث تونل توحید کارشناسان برخی مسائل را مطرح کردند و مدیران پروژه نیز موارد مطرح شده را توجیح می‌کردند؛ اما در عمل تونل توحید با اشکالات مختلفی که اکنون شاهد آن هستیم به پایان رسید.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با وجود ارزشمند بودن پروژه‌ تونل توحید شاید 20 درصد آن بد اجرا شد، افزود: اگر امروز سوالاتی از جزییات پروژه‌ تونل نیایش مطرح می‌شود، از سر دلسوزی و با هدف جلب رضایت و آسایش مردم است.

 

بیادی به مدیران این پروژه توصیه کرد که ضریب حساسیت خود را نسبت به مسائل فنی مطرح شده از سوی کارشناسان و اساتید حاضر در این جلسه بالا ببرند و تاکید کرد: اگر در محدوده‌ غرب به شرق تونل نیایش، بزرگراه صدر دوطبقه نشود قطعا وضعیت ترافیک در این محدوده بدتر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما از سدسازی به شورای شهر آمده‌ایم، نه از صافکاری؛ بنابراین اگر مساله‌ای مطرح می‌شود از سوی افراد دانشگاهی است.

4545

 

 

 

 

 

 

کد خبر 149006

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    0 0
    احسن داش چی ساختی همه بنیان بر انداز؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    0 0
    خدا وکیلی یک نفر پیدا بشه صادقانه توضیح بده کارایی پل جوادیه که با این همه هزینه انجام شده چند درصده من خودم ساکن جنوب تهرانم وقتی پل راه اندازی نشده بود این مشکلات بود الان هم بیشتر شده که کمتر نشده آخر سرهم مجبور شدن با استفاده از بخشی از همون پل قدیمی یه هزار خم درست کنن که یه ورودی از زیر پل جدید بسمت میدان بهمن بزنن آخه بابا این پول مال بیت المال نیست ما مهندس درست حسابی نداریم؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    0 0
    واقعا چقدر دقت توی کار صرف میشه،اول میسازیم بعد متوجه ایرادات و میزان اثر بخشی و کارایی سازه میشیم ،پل جوادیه نمونه بارز انست ،چقدر مشکل ترافیک رو حل کرده کسی نمیدونه!!!!!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین