حاشیه‌های شهاب حسینی با یک خداحافظی تمام می‌شود؟

ایسنا نوشت: شهاب حسینی که نزدیک به سه دهه است در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند، معمولا به عنوان چهره‌ای آرام و بی‌حاشیه شناخته می‌شد، اما یک سال گذشته با اظهارنظرها و واکنش‌هایی که داشت، طوری بر او گذشت که تمام سال‌های آرامش جبران شد.

اگر از اتفاق‌های مربوط به نشست خبری اجرای نمایش «اعتراف» به بازیگری و کارگردانی خودش بگذریم، بیشترین حاشیه‌ها و واکنش‌ها به حسینی از جشنواره فیلم فجر سال گذشته شروع شد. شهاب حسینی که به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در ان رویداد حاضر بود، در صفحه اینستاگرام واکنشی تند و صریح به انصراف مسعود کیمیایی به عنوان اولین سینماگری که از این جشنواره انصراف داده بود، نشان داد. 

اظهارات و انتقادهای تند و تیز شهاب حسینی کار را به اعتراض و بیانیه کارگردان‌های سینما نیز کشاند و این ماجرا به سطحی گسترده از کاربران فضای مجازی نیز راه یافت و عده‌ای گفتار او را تقبیخ کردند و عده‌ای دیگر تحسین. 

این اتفاق در طول برگزاری جشنواره فجر هم ادامه داشت تا نیمه شبی که برای یک فیلم خارج از بخش مسابقه یعنی «شین» ( آن شب ) به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی نشست پرسش و پاسخ برگزار شد؛ نشستی که برخی آن را امتیاز ویژه برگزار کنندگان جشنواره به این چهره سینمایی برای برخورد منتقدانه او با انصراف دهندگان جشنواره می‌دانستند. البته حسینی در همان نشست تاکید کرد که این امکان برای همه فیلم‌های بخش خارج از مسابقه وجود دارد و او تنها از اختیار قانونی‌اش استفاده کرده است. او همچنین اضافه کرد که این نشست نه برای فیلم «شین» بلکه بهانه‌ای است تا خودش بعد از مدت‌ها حرف شنیدن، به بعضی مسائل پاسخ دهد.

نتیجه آن نشست نیمه شب بهمن در پردیس سینمایی ملت، گرد و خاک کردن این بازیگر و عصبانیت شدید او به همه برداشت‌ها و نسبت‌ها و توهین‌ها به حرف‌ها و عقایدش بود که خود شروع‌کننده یک سری تازه از حاشیه‌ها شد.

پس از جشنواره فجر، اگرچه شهاب حسینی در کلام و اظهارنظر تا حدودی سکوت پیشه کرد، اما باز هم خبرهایی که از کارهایش منتشر می‌شد - از راه‌اندازی یک شرکت فیلمسازی در امریکا گرفته تا اجرای برنامه «همرفیق» - هر کدام با انواع و اقسام واکنش‌ها در فضای مجازی همراه بود.

حالا تازه‌ترین ماجرای او که چند ماهی است در امریکا به سر می‌برد، با انتشار فیلمی که حسینی را در حال تزرق واکسن کرونا نشان می‌دهد شروع شده و به نظر می‌رسد همین اتفاق که بسیار هم حاشیه‌ساز شد، او را به خداحافظی از فضای مجازی واداشته است.

اگرچه او در ماه‌های قبل اظهارنظری درباره تزریق واکسن ایرانی یا خارجی نداشته، اما واکنش‌ها به واکسن زدنش کار را به جایی رساند که مجبور به توضیح شد و در گفت‌وگویی بیان کرد که هیچ نیت قبلی و برنامه‌ریزی مشخصی برای زدن واکسن نداشته و به اصرار یکی از دوستانش که برای آغاز یک کار سینمایی او را همراهی می‌کرده، در صف واکسن مازاد ایستاده تا شانس خود را امتحان کند.

اما همین توضیح هم حرف و حدیث‌های دیگری را در پی داشت تا سرانجام پس گذشت کمتر از چند روز ، او با انتشار متنی به منتقدانش پاسخ دهد. 

           این‌جا بخوانید: متن خداحافظی شهاب حسینی

حسینی در پایان خود را "ملقب به صفر کله‌گنده" نامیده و پس از دقایقی از انتشار این پست، صفحه خود را از اینستاگرام خارج کرده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    18 13
    خداروشکر که خداحافظی کردی امیدوارم از رسانه های دیگر هم خداحافظی کنی زودتر
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    10 4
    هیچ وقت به خاطر حرف دیگران کوتاه نیا کسی که سختی ها کشیده تا به یه جایگاهی برسه هیچ وقت به این راحتی کوتاه نمی یاد همه میدونن که گنده تر از تو هم این واکسنو زدن ولی کسی خبر نداره تو عزیز دل همه مایی وبااین چیزا از چشم نمی افتی
  • CA ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    2 1
    واکسن زدن که هر جای دنیا باشه کارعاقلانه ایه. مشکل واکسن نیست. مشکل اینه که حضرات به جای اینکه کارشون رو بکنن، مدام خودشون رو در معرض قضاوت قرار می دن و یک جائی دیگه خودشون نیستند و می شن تابعی از بی نهایت متغیر و قاتی می کنن. شهاب حسینی بازیگری بود که این کار رو ذره ذره و با حوصله یاد گرفت و آروم و بی صدا کار خودش رو می کرد و توی کارنامه اش خدائیش کارهای قابل دفاعی مثل حوض نقاشی، سریال شوق پرواز و... رو هم داره. نمی دونم این سینمای لعنتی چه کرونای لجام گسیخته ایه که امثال او هم ازش جون در نمی برن و می افتن به ورطه خط و نشون کشیدن و طلبکاری از مردمی که همه رنج ها و نداری ها و بیماری ها و عزیز از دست دادن هارو سر دل می کشن و تنها دلخوشی شون اینه که بنشینن و برای لحظاتی با دیدن نقش های خوب از درد و رنج زندگی هاشون غافل بشن که باز بتونن این کباده سنگین رو به دوش بکشن. کاش آدم سر در می آورد این همه قبول داشتن های خود که توی هنرمندان و نویسندگان و مثلا نخبگان ما غوغا می کنه از کجا میاد. اگه آدم کار رو به نیت خدمت خالصانه انجام بده ته اش این جوری در نمیاد. حیف
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 1
    چون رفته اونور و موفق بوده حسودا نمیتونن ببینن براش حاشیه درست کردن ولی ی آدم موفق باز هم ادامه میده