چرا باید برای سازمان خود پرچم داشته باشیم؟

استفاده از پرچم در بین قبائل چه در جنگ و چه در صلح به روزگار باستان باز میگردد. پرچم ها در گذشته به عنوان نماد در جنگها و مبارزه ها مورد استفاده قرار میگرفتندکه هر پرچم دارای نماد و اشکال خاصی بود. تمدن های گذشته از شرق تا غرب از پرچم استفاده می کردند، با این وجود مشخص نیست اولین پرچم را چه کسی و کجا استفاده کرده است.

پرچم نماد همبستگی لشگر بوده و پرچم دار یکی از منصب های مهم آن دوران بوده، به همین دلیل یکی از اهداف اصلی دشمن از بین بردن پرچم دار و به زمین انداختن پرچم بوده که این کار باعث تضعیف روحیه لشگر مقابل میشد. با نگاهی به گذشته به راحتی میتوان اهمیت پرچم را درک کرد. نگرش به پرچم از گذشته تا امروز سیر صعودی زیادی داشته و امروزه پرچم ها دیگر نماد جنگی نیستند بلکه پرچم، نماد و لباس یک کشور و یک مجموعه است که معنا مفهوم عمیقی در خود جای داده است. امروزه طرح ها و حتی رنگهای استفاده شده در پرچم، هر یک دارای معنا و مفهوم خاصی هستند. در همین راستا خدمات چاپ پرچم روز به روز در حال گسترش و پیشرفت بوده و طی این مدت ایده های نوینی وارد این حیطه شده است.

چاپ پرچم به سه دسته اصلی: ۱- چاپ پرچم تشریفات، ۲- چاپ پرچم رومیزی، ۳- چاپ پرچم اهتزاز تقسیم میشود که هر یک دارای تنوع و کارایی خاص خود هستند. امروزه استفاده از انواع پرچم در همه کشورها فراگیر شده و بسته به اهداف تعیین شده از آن بهره میبرند. در کشور عزیزمان چاپ پرچم ایران و چاپ پرچم تبلیغاتی به همراه چاپ پرچم مذهبی بیشترین خواهان را دارد. چاپ پرچم به دو صورت چاپ سیلک اسکرین و چاپ دیجیتال (چاپ سابلیمیشن) قابل اجراست.

چاپ سیلک، پایه و بنیان چاپ پرچم میباشد اما به دلیل زمان بر بودن، کیفیت معمولی تر نسبت به چاپ دیجیتال و هزینه تولید بالا، امروزه طرفداران کمتری دارد و در مقابل چاپ دیجیتال از دسته چاپ پرچم فوری بوده و هزینه تولید پرچم، معقول تر است. از مزایای این چاپ علاوه بر چاپ فوری پرچم، کیفیت چاپ پرچم بوده که درخشندگی و ماندگاری بالایی دارد. از این چاپ جهت چاپ پرچم ساحلی نیز استفاده می شود که امروزه یکی از موثر ترین ابزار تبلیغات دیداری بوده که با جلوه خاص خود مخاطب را مجبور به دیدن شما میکند.

به دلیل اهمیت بسزای پرچم و تنوع سلیقه، خریداران با حساسیت های خاص اقدام به خرید پرچم میکنند، در همین راستا با توجه به پیشرفت تکنولوژی در بخش چاپ پارچه، قدم های بزرگی برداشته شده که علاوه بر چاپ پرچم تشریفات و چاپ پرچم رومیزی و ... محصولات متنوع و خاصی وارد این حوضه شده و در بخش تولید پرچم، محدودیت هایی که مانع تولید کنندگان پرچم بود، امروزه وجود ندارد و امکان چاپ پرچم در هر سایز و ابعادی امکان پذیر شده و این روند روز به روز در حال پیشرفت است.  فروش پرچم یکی از کارهای ارزنده در سطح ملی می باشد که متاسفانه گاها به دلیل کم اهمیت بودن این مهم در کشورمان، هنوز برای خیلی ها واژه ای به نام پرچم نامفهوم و گمنام است.

تنوع محصولات در بخش چاپ و فروش پرچم بسیار زیاد بوده که ما سعی بر آن داریم تعدادی از آنها را برای شما معرفی کنیم.

۱-چاپ پرچم تشریفات که به عنوان پرچم های ایستاده نیز شناخته می شوند و ابعاد این پرچم به صورت استاندارد ۱۵۰*۹۰ سانتی متر بوده و از موارد مصرف آن می توان به کنفرانسها، اجلاس و اتاق مدیران اشاره کرد. قیمت پرچم تشریفات بر مبنای نوع چاپ و پارچه محاسبه می شود.

۲-چاپ پرچم رومیزی که از موارد مصرف آن استفاده بر روی میز کار و ارسال جهت تبلیغات می باشد. قیمت پرچم رومیزی نیز همانند قیمت پرچم تشریفات به نوع چاپ و پارچه بستگی دارد.

۳-چاپ پرچم های اهتزاز که عموما در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند که در دو حالت عمودی و افقی تولید می شوند و دارای ابعاد گوناگونی می باشد.

۴-چاپ پرچم ساحلی که این پرچم از جدیدترین محصولات در حوضه تولید پرچم می باشد و امروزه به عنوان تبلیغی موثر، در جلوی خیلی از فروشگاه ها، شرکتها، مغازه ها و غیره قابل مشاهده است.

۵-چاپ پرچم ایران که انواع مختلف تشریفات، رومیزی و اهتزاز آن برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسمات تولید می شود.

۶- چاپ پرچم تبلیغاتی که این محصول مختص به طرح خاص شماست و این شمایید که پرچم خود را با هر طرح، رنگ و ابعادی می توانید سفارش دهید.

۷- چاپ پرچم های مذهبی که این محصول به فواصل مختلف در کشورمان بسته مناسبت های اعیاد و عزا جهت باشکوه تر برگزار کردن این مراسمات مورد استفاده قرار می گیرد.

۸- پرچم های دستی و پرچم ریسه ای که بسته به فضا و موقعیت زمانی مورد استفاده قرار میگیرند.

همان طور که گفته شد پرچم دارای تنوع زیادی بوده که ما بخشی از آن را برای شما نام بردیم و امیدوارم این مطالب در مورد چاپ پرچم مفید واقع شود و در باب تصمیم خرید پرچم و سفارشات در این حوزه شما را یاری کند.  

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491185