ایسنا نوشت:

 پادگان «قلعه مرغی» محوطه چند هکتاری که روزگاری فردوگاه و آشیانه بالگردها و هواپیماهای نظامی بود ، نوروز امسال و پس از رایزنی‌های چندساله شهردار تهران به عنوان عیدی تهرانی‌ها با دستور و حضور مقام معظم رهبری ماهیت جدید «بوستان ولایت» را به خود گرفت و قرار شد تا سوم خرداد ماه امسال فاز اول این بوستان به تهرانی‌ها تحویل داده شود و بر این اساس، بخش قابل توجهی از مردم جنوب تهران از این فضای بزرگ سبز همراه با خدمات ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و تفریحی برخوردار می‌شوند.

پس از آن که رهبر معظم انقلاب در هفته منابع طبیعی در جمع مسوولان شهری حاضر شدند و این حضور زمینه فراهم شدن یک عیدی بزرگ از سوی مقام معظم رهبری برای مردم جنوب تهران را فراهم کرد، تاکنون شهرداری تهران به صورت شبانه‌روزی به دنبال تحقق این وعده و قولی است که به رهبری و مردم جنوب تهران داده شده است، به طوری که پیشرفت این پروژه 17 روز مانده تا افتتاح و بهره‌برداری به 65 درصد رسیده است و هر روزی که از کنار آن عبور می‌کنید تغییر جدیدی را در آن می‌بینید.

 در حال حاضر نیروهای شهرداری تهران در تمامی حوزه‌های فنی و عمران، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی با بیش از 2500 نفر نیروی انسانی به صورت سه شیفت در 67 هکتار بوستان ولایت فعال هستند تا فاز اول این مجموعه با چهار مجموعه اصلی شامل «شهربازی»، «شهر ورزش»، «شهر بانو» و یک «مجموعه بزرگ فرهنگی ـ ورزشی» با کاربری منطقه‌ای را آماده کنند و مابقی فضای مجموعه قلعه مرغی به عنوان یکی از زمین‌های ذخیره بلااستفاده شهر تهران در دو فاز بعدی تبدیل به یک قطب منطقه‌ای در جنوب تهران خواهد شد.

 اقدامات اجرایی برای پروژه بوستان ولایت چنان شبانه‌روز در حال انجام است که بسیاری از بازدیدهای مسوولان از این پروژه به دلیل آنچه که تعطیلی چند ساعته این پروژه خوانده می‌شود لغو شده است. بدین ترتیب همگان تلاش می‌کنند تا قول شهردار تهران را برای تحویل بموقع این پروژه اجرایی کنند.

 در عین حال، برای شهروندان مناطق جنوبی تهران که سال‌ها در حاشیه پادگان قلعه‌مرغی زندگی کرده‌اند، تحقق بوستان ولایت و ساماندهی سایر بخش‌های این زمین‌ها نه تنها یک امتیاز بزرگ در ارتقای سطح زندگی خواهد بود، بلکه آرزوی چندین و چند ساله آنها برای عبور و مرور آسان از شرق به غرب و یا شمال به جنوب را نیز محقق می‌کند، چرا که این شهروندان در سال‌های گذشته و حتی تا زمان افتتاح نهایی قلعه‌مرغی برای ترددهای محلی خود مجبور بودند یک دور به دور پادگان بچرخند تا به محل مورد نظرشان برسند.

 همچنین همراه با بوستان ولایت، شهرداری تهران ایستگاه خط سه مترو را که در نزدیکی بوستان ولایت قرار می‌گیرد، زودتر از موعد تحویل خواهد داد تا در نتیجه عبور و مرور قابل توجه شهروندان، مشکلات ترافیکی این منطقه بیشتر نشود.

 سید محمدهادی ایازی ـ معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با اعلام این که مجموعه بوستان ولایت در حال حاضر به 65 درصد پیشرفت داشته و از برنامه پیش‌بینی شده عقب نیست، گفت: در سوم خردادماه "شهربازی"، "شهر ورزش"، "شهربانو" و "مجموعه فرهنگی ورزشی" با کاربری منطقه‌ای آماده افتتاح خواهد بود و دو مجموعه "شهر کودکان" و "موزه تهران" به دلیل حجم عملیات بیشتری که برای آنها پیش‌بینی شده، در فازهای بعدی افتتاح می‌شود.

 ایازی خاطرنشان کرد: در شهر بانو، فضاهای بسته و باز برای انواع ورزش‌های زنان، پیست دوچرخه ‌سواری، کارتینگ مختص بانوان و سایر فضاهای مورد نیاز فرهنگی اجتماعی در نظر گرفته شده است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران اضافه کرد: همچنین شهربازی بوستان ولایت در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع در حال ساخت است که چهار هزار متر مربع آن به صورت مسقف خواهد بود و آخرین تجهیزات روز در شهربازی‌ها در این مجموعه به کار گرفته می‌شود.

 وی گفت: تجهیزات مورد نیاز این شهربازی به صورت داخلی و خارجی خریداری شده و بزودی نصب خواهد شد.

 ایازی اضافه کرد: همچنین در شهر ورزش، مواردی از تفریحات ورزشی که در نقاط دیگر شهر، فضای انجام کار را نداشته‌اند، پیش‌بینی شده و بر این اساس دو مجموعه کارتینگ و موتورسواری دو و چهار چرخ، جامپینگ و ... در چند رشته پیش‌بینی شده است.

 ایازی یادآور شد: در مجموعه فرهنگی و اجتماعی منطقه‌ای پارک ولایت، یک ورزشگاه با سکوی بازدید تماشاگر، زورخانه و یک تالار سینما پیش‌بینی شده است و در کنار این مجموعه فرهنگی و اجتماعی خانه سلامت، ساختمان مدیریت بحران و ساختمان آتش‌نشانی نیز احداث می‌شود.

 وی با اشاره به این که سرانه‌های خدماتی، ورزشی و فضای سبز منطقه 19 شهر تهران در حال حاضر نیز نسبت به مناطق دیگر رقم قابل توجهی را دارد و این منطقه جزو مناطق برخوردار محسوب می‌شود، گفت: پس از اجرای کامل بوستان ولایت علاوه بر منطقه 19 و چند منطقه اطراف آن، بخش قابل توجهی از شهروندان جنوب تهرانی از این خدمات به صورت فرامنطقه‌ای استفاده خواهند کرد.

 معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران در عین حال از آماده کردن یک خیابان 15 متری برای دسترسی ساکنان منطقه 19 و حاشیه بوستان ولایت خبر داد و به ایسنا گفت: علاوه بر این خیابان در داخل مجموعه بوستان ولایت نیز فضایی برای تردد آزاد شهروندان به صورت پیاده‌روی و با دوچرخه پیش‌بینی شده است.

 وی با اشاره به افتتاح همزمان چهار هزار پارکینگ مجموعه بوستان ولایت در سوم خرداد، گفت: اگرچه این تعداد پارکینگ قابل توجه است، اما احتمال می‌رود تعداد مراجعه‌های شهروندان در روزهای اولیه افتتاح بوستان ولایت بیش از حد پیش‌بینی شده باشد و با حجم عظیمی از شهروندان مواجه شویم و از همین حالا از مردم می‌خواهیم که در روزهای اول برای مشاهده و بازدید از بوستان ولایت برنامه‌ریزی نکنند.

 وی در عین حال از آغاز کاشت درختان بوستان ولایت خبر داد و عنوان کرد: تعداد زیادی از درختان بوستان ولایت از سایر نقاط شهر تهران جابه‌جا شده و در این بوستان کاشته می‌شوند، همچنین در یک اقدام قابل توجه به تعداد شهدای شهر تهران در این بوستان نهال غرس خواهد شد تا هر شهید در بوستان ولایت یک یادمان داشته باشد.

4545

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز 70 درصد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    3 1
    مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست تا کنم جان از سررغبت فدای نام دوست به نزد شهیدان آزادی و آزادگی راآموختیم تا درسی باشد برای نسلهای بعد و بعد و بعد
  • shmsd IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
    5 0
    خیلی جالبه ارتش آواره کردند که .....