ایسنا نوشت:

جانشین اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر غیر از احکام خدا در جامعه جاری شود حکومت طاغوت است و دین بدون ولایت فقیه نیز یعنی طاغوت واگر بخواهیم از ظلمات طاغوت خارج شویم شرط آن اطاعت از امام است.

رسول صناعی‌راد در همایش فرهنگیان بسیجی و تجلیل از مقام معلم که در سینما تربیت قم برگزار شد، به تببین مساله ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: نظام ما بر اساس اندیشه سیاسی امام تشکیل شد و ایشان توانستند بعد از قرنها حکومت شیعی را احیا کنند و با انتقال قدرت به فقاهت، امامت را در جامعه اسلامی احیا کرد.

جانشین اداره سیاسی سپاه با اشاره به روایتی از حضرت ولی عصر(عج) که در دوره غیبت کبری باید راویان حدیث هدایت جامعه را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: امام با اصل ولایت فقیه به این روایت شکل عملی و قانونی بخشید و ایشان همواره به دنبال این بودند که احکام خدا را جاری کنند و هیچوقت از چهارچوب قانون خارج نشدند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: ما امروز شیعه بودن خود و همچنین بهره مندی ازوجود امام زادگانی چون حضرت معصومه(س) را به برکت حضور امام رضا (ع) در ایران می‌دانیم و اتصال ما به خاندان امامت به برکت این حضور پررنگتر از قبل شده است.

جانشین اداره سیاسی سپاه حفظ حاکمیت دینی بر مبنای ولایت فقیه را از ضروریات دانست و اظهار داشت: استمرار چنین حکومتی اقتضائاتی را می‌خواهد و از جمله این اقتضائات ولایت‌مداری است و برخی خواستند به طرق مختلف این دژ را بشکنند و در این شرایط بود که اصولگرایی مطرح شد.

صناعی‌راد با بیان اینکه اصولگرایی منهای ولایت به معنای طاغوت است، تصریح کرد: تلاش و استمرار بر حفظ ولایت فقیه وظیفه اصلی ماست و تقدیم 240 هزار شهید این انقلاب برای دفاع از ولایت و تثبیت حاکمیت الهی بود.

وی با اشاره به اینکه استمرار نظام در شرایط کنونی در گرو ولایت‌پذیری است تاکید کرد: در این شرایط و با وجود خیل عظیم دشمنی ها ، تنها ولی فقیه می‌تواند ما را از فتنه‌های تاریک و سنگین عبور دهد.

صناعی راد در ادامه به تبیین آفتهای نظام پرداخت و گفت: آفتهای زیادی برای نظام ما وجود داشته که از آن جمله می‌توان به انحراف خواص و نفوذ گروه‌های نفوذی برای مصادره نظام و شخصیتهای آن اشاره کرد.

جانشین اداره سیاسی سپاه افزود: وقتی که مقابله با نظام برای دشمنان سخت می‌شود خط نفوذ برای تخریب نظام فعال میشود و ما در این سالها هم انحراف را دیده‌ و هم نفوذ را مشاهده کرده‌ایم و باند سید مهدی هاشمی نمونه مشخص و تاریخی این ماجراست.

صناعی‌راد گفت: سید مهدی هاشمی توانسته بود اعتماد مطلق آقای منتظری را جلب کند تا جایی که نظریه پرداز ولایت فقیه در مقابل ولایت قد علم کرد.

وی با بیان اینکه عناصر نفوذی به راحتی قابل شناسایی نبوده و با کمترین هزینه بیشترین اثربخشی را دارند،‌ تاکید کرد: آنها همواره تلاش می‌کنند که شخصیت‌ها را علیه نظام مصادره کنند.

جانشین اداره سیاسی سپاه به بیان صحبت های برخی از مسئولین مبنی بر کمبود اختیارات برای انجام کارپرداخت و با اشاره به دوران ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: از ویژگی های رهبری در دوران ریاست جمهوری ایشان این بود که با وجود همه مشکلات و سختی ها هیچگاه از کمبود اختیارات سخن نگفته و تمام توان خود را صرف حل مشکلات و پیشبرد اهداف انقلاب میکردند.

وی با اشاره به اهمیت تمسک به ولایت فقیه اظهار داشت: ولایت فقیه عامل هماهنگی و نظارت بر قوا است و تمکین به ایشان در برابر انحراف مصونیت‌بخش است.

صناعی‌راد با بیان اینکه گر به دنبال خدمت باشیم عزت دنیا و آخرت را به دست خواهیم آورد، گفت: نباید الزامات برپایی نظام که همانا وفاداری به ولایت فقیه و پایبندی به قانون اساسی است را فراموش کنیم.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =