اصفهان در مسیر گردشگری آبی حرف برای گفتن فراوان دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اصفهان با داشتن قنات ها، کاروانسراهای ثبت جهانی شده برای گردشگری در حوزه آب حرف برای گفتن دارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، فریدون الله یاری در «سومین همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار استان اصفهان با محوریت جاذبه های آبی» با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان کاشان اظهار داشت: با حضور «علی اصغر مونسان» و افتتاح دو هتل سنتی و اقامتگاه و طرح های گردشگری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به شبکه تاسیسات گردشگری استان اصفهان افزوده می شود.

وی با استقبال از موضوع «سومین همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار استان اصفهان با محوریت جاذبه های آبی» گفت: استان اصفهان از جاذبه های گردشگری متنوع برخوردار است و باید تلاش کرد با نگاه واقع گرایانه این ظرفیت ها را به شبکه گردشگری برگرداند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تاکید براینکه فعالیت در حوزه صنعت گردشگری دشوار است، تصریح کرد: اگرچه شیوع کرونا سال بسیار سختی برای صنعت گردشگری ایجاد کرد اما استان اصفهان با جایگاه نخست بوم گردی در کشور و تعیین ۷۰ رویداد گردشگری ثبت شده بیشترین ثبت را در صنعت گردشگری داشت.

وی با اشاره به خشکی زاینده رود گفت: شاید درنگاه اول توسعه صنعت گردشگری در حوزه آب در استان اصفهان مبهم باشد اما با مرور تاریخی در هزاره اخیر می توان به سازگاری مردم در این منطقه با شرایط کم آبی دقت کرد و آثار به جا مانده را به عنوان جاذبه های توریستی به جهان معرفی کرد.

الهیاری با تاکید بر خلاقیت و امیدآفرینی در توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد: یخچال ها، حمام ها، رشته های قنات و کاروانسراها می تواند در شناخت تمدن هزار سال اخیر مردم موثر باشد.

وی قنات مون اردستان را به عنوان شاهکار معماری توصیف کرد و افزود: اینکه در قناتی دو طبقه دو سفره آب زیرزمینی با ویژگی های متفاوت مربوط شوند در نوع خود بی نظیر است و می تواند خاستگاه جذب گردشگر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: از ۱۱ قنات ثبت جهانی شده سه قنات متعلق به استان است و ۹ کاروانسرای اصفهان در مراحل نهایی ثبت جهانی است.

وی در پایان تاکید کرد: باید به جای گله و شکایت با امیدآفرینی مسیر توسعه صنعت گردشگری را با هم افزایی و خلاقیت پیش برد که نمونه آن را می توان در «جدیدترین قنات دنیا» در شهرستان خوروبیابانک یافت که به همت یک کارآفرین احداث شده است.  

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =