هشدار روسیه به غرب: به مشکلات دیپلماتیک داخلی خود بپردازید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به انتقاد از رویکرد غرب به مسائل داخلی مسکو پرداخت.

 «ماریا زاخاورا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای از غرب به دلیل مداخله در امور داخلی روسیه انتقاد کرد.زاخاروا در بیانیه‌ای گفت: «غرب چشمش را روی مشکلات دیپلماتیک خود بسته و کارزاری علیه روسیه راه انداخته است.»

او در ادامه با بیان آنکه اتحادیه اروپا از نظر سیاسی و اطلاعاتی به کارزار مخالف روسیه دامن می‌زند، افزود: «متاسفانه برخی کشورهای غربی به برخی مسائل مانند ارتباط با روسیه، فشار آمریکا برای عدم محافظت از اصول و مسائل حقوق بشری، تظاهر می‌کنند.»

این مقام ارشد روسیه همچنین اعلام کرد: «اتحادیه اروپا نیز مسائل داخلی را در نظر نمی‌گیرد. مشکلات داخلی بسیار پیچیده‌تر است.»

زاخاروا در این بیانیه به مسائلی مانند «جلیقه زردها در فرانسه» و «جولین آسانژ» افشاگر ویکی‌لیکس، پرداخت و گفت: «مشکلات صرفا مربوط به انگلیس و آمریکا نیست و مشکل اروپاست. آسانژ مدت‌ها در انگلیس ماند وتحت فشار روانی قرار گرفت، اما مقامات این مسائل را نمی‌بینند.»

این مقام روس همچنین اعلام کرد برخی از مردم از کشورهای خارجی مبالغی را دریافت می‌کنند تا سیاستی علیه کشور راه بیاندازند.

به تازگی در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در مورد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و بلاروس تصمیم گیری شده بود. بر این اساس، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت ورود شماری از مقامات روسی به اتحادیه اروپا و محرومیت از افتتاح حساب و سپرده بانکی در اروپا می شود. مقامات اروپایی مدعی هستند این تحریم‌ها ناشی از رعایت نکردن اصول حقوق بشری است. 

این در حالی است که روسیه نیز اقدامات تازه اتحادیه اروپا در بسط تحریم‌های این کشور در پرونده «الکساندر ناوالنی» مخالف دولت روسیه، را اقدامی هدف دار و مغرضانه ارزیابی کرده است.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بارها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =