استاندار خراسان جنوبی: با ادغام دانشگاه‌ها مخالفیم / این کار ‌به صلاح ‌نیست‌

استاندار خراسان جنوبی گفت: با ادغام دانشگاه‌های استان در شرایط فعلی، مخالفیم. این کار بدون هماهنگی انجام شده و به صلاح استان نیست.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی :  حمید ملانوری در جلسه شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: با ادغام دانشگاه‌های استان در شرایط فعلی، مخالفیم و فارغ از مباحث کارشناسی و جدای از اینکه این اقدام می‌تواند برای استان مفید باشد یا نه، شرایط فعلی را فرصت مناسبی برای ادغام دانشگاه‌ها نمی‌دانم.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مخالفت خود با این اقدام را به طور رسمی اعلام می‌کنیم، دانشگاه و معاونت سیاسی استانداری را هم مکلف کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کند. اجازه نمی‌دهیم، الان، این اقدام صورت بگیرد.

ملانوری ادامه داد: از جامعه دانشگاهی هم خواسته‌ایم درباره این مسئله به جمع‌بندی برسند و بعد، آنچه به نفع توسعه استان است انجام خواهد شد.

وی از تصمیم وزارت علوم برای ادغام دانشگاه قاین در چند ماه قبل و دانشگاه صنعتی در حال حاضر گفت و متذکر شد: همان چند ماه قبل و با پیش آمدن موضوع اقدام دانشگاه قاین در جلسه شورای فرهنگ عمومی اعلام کردیم که این کار بدون هماهنگی انجام شده و به صلاح استان نیست.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تکرار این خطا در برنامه‌ریزی برای ادغام دانشگاه صنعتی گفت: تأکید ما بر این است که هر تصمیمی که برای خراسان‌ جنوبی اتخاذ می‌شود باید با اطلاع مدیریت استان باشد.

ملانوری با بیان اینکه نظر استان در اعمال هر گونه تصمیمی، باید لحاظ شود گفت: نظر مخالف خود با این اقدامات را به صورت مکتوب به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰گفت: مشارکت حداکثری و با شور و نشاط مردم در انتخابات، تضمین کننده ادامه حیات انقلاب و پیشرفت کشور است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حضور و همراهی مردم در انتخابات، لبیک به امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدای گرانقدر و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی، انتخابات را راهکاری برای تحقق اصلی ترین شعار انقلاب عنوان کرد و گفت: مهمترین شعار نظام، دموکراسی و تأثیر گذاری رأی و نظر مردم در سرنوشت کشور است که از طریق انتخابات محقق می‌شود.

ملانوری با اشاره به راه اندازی ستاد انتخابات در استان تصریح کرد: از بیستم اسفند ماه، ثبت نام کاندیداها برای رقابت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی، انتخابات ریاست جمهوری را راهکار شکل گیری قوه مجریه خواند و گفت: در گرو فعالیت دولت و قوه مجریه رشد و توسعه کشور رقم می‌خورد.

وی، قوه مجریه را بزرگترین قوه معرفی کرد و گفت: پیشرفت کشور در گرو استقرار دولت توانمند، متخصص، مقتدر و دانا است.

ملانوری با بیان اینکه در قالب انتخابات ریاست جمهوری انتقال قدرت شکل می‌گیرد گفت: مشارکت مردم به معنای پشتیبانی از نظام و انتخاب دولتی توانمند است.

استاندار خراسان جنوبی بر نقش تأثیرگذار متنفذین، صاحب‌نظران و بزرگان هر منطقه در مشارکت مردم و انتخاب اصلح تأکید کرد.

ملانوری در ادامه از شوراهای اسلامی به عنوان مجالس محلی یاد کرد که در سرنوشت مردم و اداره شهر و روستا نقش بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: برای داشتن شهردار یا دهیاری متخصص، شورایی توانمند لازم است که این شورا با حضور نخبگان هر منطقه شکل می‌گیرد و برای تحقق این موضوع لازم است که فعال‌ترین و متعهدترین افراد، برای کاندیداتوری اقدام کنند و به معرکه انتخابات بیایند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =