۱۰ هزار نهال شهری در سطح شهر زنجان غرس می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه به یاد شهدای استان زنجان تعداد ۳۵۳۵ نهال درمنطقه چهار شهر زنجان غرس خواهد شد، گفت: جمعا ۱۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی در شهر زنجان غرس می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین از زنجان : محسن قربانی ، در مورد روز درختکاری که ۱۵ اسفند ماه است اظهار داشت: مراسم روز درختکاری امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری شهرداری، سازمان منابع طبیعی و دیگر سازمان‌های ذیربط در روز ۱۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی تعداد ۱۰ هزار نهال مناسب شهری در سطح شهر غرس خواهد شد، گفت: هرچقدر بتوانیم پوشش گیاهی را در سطح شهر زنجان افزایش دهیم خیر و برکت آن به خودمان و فرزندانمان برگشت داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان افزود: در طول سال موضوع درختکاری همیشه مورد توجه شهرداری بوده و فقط منوط به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیست ولی در این روز برنامه‌های ویژه‌ای در چهار منطقه شهرداری از جمله کاشت درخت در پارک‌های گلستان و ملت اجرا خواهد شد.

وی به برنامه ویژه روز درختکاری شهرداری اشاره کرد و افزود: این برنامه در منطقه چهار و کوی رضائیه با حضور استاندار، امام جمعه زنجان و دیگر مسئولان استانی اجرا خواهد شد که در این برنامه اقدام به غرس ۳۵۳۵ نهال برای گرامیداشت یاد و تعداد شهدای استان زنجان اجرا خواهد شد.

قربانی در مورد توزیع نهال رایگان بین شهروندان زنجانی گفت: توزیع نهال رایگان هر سال از طریق سازمان منابع طبیعی انجام می‌شد ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که توزیع نهال می‌تواند سبب تجمع شهروندان شود بنابراین توزیعی در سطح شهر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این که تعداد گونه‌های درختان کاشته شده در فضای سبز به بیش از ۵۰ گونه می‌رسد بیان کرد:  کاشت بیشتر نهال‌ها بر اساس شرایط آب و هوایی در نظر گرفته می‌شود از جمله کاشت درختان چنار، افرا، زبان گنجشک ولی سعی ما بر این است که از نهال‌های مثمر ثمر از جمله سنجد و آلبالو نیز برای کاشت در فضای سبز شهری استفاده شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و قصد ما ایجاد تنوع در کاشت درختان در فضای سبز شهری است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =