۱ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
دومین تابلوی گمشده جاکوب لارنس پیدا شد

ایرنا نوشت: دومین تابلو از مجموعه ۶۰‌تایی «تقلای آمریکایی»، اثر جاکوب لارنس، پس از ۶۰ سال پیدا شد.

دومین تابلو از مجموعه «تقلای آمریکایی» جاکوب لارنس، نقاش مشهور و رنگین‌پوست آمریکایی، در مورد سختی‌های پیش‌روی مهاجران این کشور، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه سراسری از این مجموعه، پیدا شد.

به گزارش  گاردین، جاکوب لارنس (۱۹۱۷ تا ۲۰۰۰)، نقاش مشهور آمریکایی و یکی از نقاشان تاثیرگذار قرن، این مجموعه را به نام «تقلا» یا «تقلا: از تاریخ مردم آمریکا» در اصل شامل ۶۰ تابلوی ۱۲ در ۶۰ اینچی (۳۰ در ۴۰ سانتی‌متری) با تکنیک تمپرا (چسب رنگ) اوایل دهه ۶۰ و هم‌زمان با جنبش حقوق بشر مدرن در آمریکا خلق کرد. غیر از موضوعات مرتبط با مهاجران و تلاش برای استقرار حقوق بشر، استعمار امپراتوری‌های اروپایی و جنگ جهانی اول نیز در این آثار منعکس شده بود و به گفته خودش با هدف بیان تقلای مردم آمریکا برای خلق یک ملت و بعد تاسیس دموکراسی با زبان هنر کشیده شده بود.» 

دومین تابلوی گم‌شده از این مجموعه به نام تابلوی ۲۸ با زیرنویس «مهاجران پذیرفته شده از همه کشورها: ۱۸۲۰ تا ۱۸۴۰، ۱۱۵ هزار و ۷۷۳ نفر» از سال ۱۹۶۰ دیده نشده بود و تنها کپی سیاه و سفیدی از آن برای کارشناسان و اساتید دانشگاه در دست بود.

نمایشگاه سراسری «جاکوب لارنس؛ تقلای امریکایی»، اولین نمایشگاهی است که ۳۰ اثر از این مجموعه را کنار هم گرد آورده است. آثاری که لحظات مهم در تاریخ انقلاب آمریکا و دهه‌های اول جمهوری این کشور را بین ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۷ منعکس کرده‌اند. این نمایشگاه از سوی صندوق خیریه ملی هنرهای آمریکا حمایت شده و در شهرهای مختلف این کشور از جمله نیویورک، واشنگتن، بیرمنگام، سیاتل و نیویورک به ترتیب برپا خواهد شد.

تابلوی دیگر از این مجموعه، در خانه دیگری در ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) پیدا شده بود. مالک این تابلو که نخواسته نامش فاش شود، آن را به ارث برده بود. از این مجموعه، تابلوهای ۱۴، ۲۰ و ۲۹ هنوز مفقود هستند و برگزار کنندگان نمایشگاه لارنس از همه مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به آثار وی خواسته‌اند برای یافتن و تکمیل تکه‌های پازل این مجموعه به آن‌ها کمک کنند.

تابلوی شماره ۲۸ این مجموعه، روی پنل چوبی که با تکنیک چسب در رنگ‌های روشن زرد و قرمز طراحی شده است، دو زن را پوشیده در شال‌های بلند نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها فرزندی در آغوش دارد و یک مرد که کلاهی با لبه پهن بر سر گذاشته و یک گلدان تک‌گل با گل رز در دست دارد. دست‌های شخصیت‌ها از حد معمول بلندتر است که به گفته مفسران و کارشناسان آثار لارنس نشان می‌دهد در مدت سفر وسایلی را حمل می‌کرده‌اند. خلق این اثر از آماری الهام گرفته شده بود که در دائره‌المعارف تاریخ آمریکا ریچارد موریس چاپ شده بود و بعد از کشف، بازسازی شده است. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =