غریب‌آبادی: سه کشور اروپایی با توقف فرایند قطعنامه به خودشان فرصت دیگری دادند

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد بیانیه سه کشور اروپایی راجع به دلیل توقف فرایند قطعنامه در شورای حکام، گفت: سه کشور ادعا کرده اند با این اقدام خود فرصت دیگری به ایران و آژانس دادند تا به کار خود در مورد برخی موضوعات ادامه دهند و حق خود را برای درخواست جلسه فوق العاده شورای حکام در هر زمانی محفوظ می دارند.

به گزارش خبرآنلاین، غریب آبادی گفت: باید بگویم که سه کشور در واقع، به خودشان یک فرصت دیگری داده اند تا در پرتو بی اقدامی و عدم پایبندی به تعهداتشان تحت برجام از یکسو، و عدم تخریب فضای دیپلماسی و همکاری ایران و آژانس از سوی دیگر، به تکالیف خود عمل کنند.  

غریب آبادی افزود: توقف فرایند قطعنامه، نتیجه دیپلماسی و مقاومت فعال و همچنین پیشرفت های چشمگیر در حوزه هسته ای در پرتو قانون اخیر مجلس شورای اسلامی است. از این رو، به بانیان هر قطعنامه ای علیه ایران در هر مرحله و زمانی هشدار می دهیم اگر بخواهید مجددا به مسیر تقابل روی بیاورید، جمهوری اسلامی ایران آماده است واکنش و پاسخ محکمی، بویژه در حوزه فنی هسته ای، به آن بدهد.

نماینده دائم کشورمان درخصوص ارتباط سفر هیات فنی آژانس در ماه آوریل نیز گفت: اروپایی ها و رسانه هایشان مایلند این موضوع را به امتیازی برای خودشان در فرایند توقف قطعنامه تلقی کنند. اگر آنها مایلند از این موضوع به عنوان‌ یک راهکار حفظ آبرو در توجیه توقف فرایند قطعنامه استفاده کنند، مربوط به خودشان است. اما بایستی تاکید کنم هیچ ترتیبات جدیدی با آژانس، بعد از تفاهم مشترک اخیر در تهران، انجام نشده است. همانگونه که در نشست شورای حکام هم گفتم، تعاملات دو طرف در حوزه پادمان، موضوع جدیدی نیست و در تداوم روابط موجود می باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =