احمد توکلی که از ابتدای بررسی لایحه بودجه 90، منتقد عملکرد کمیسیون تلفیق بود، امروز هم اعتراض دیگری را مطرح کرده و از رویکرد هیات رئیه نیز انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده تهران در تذکر خود با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون و اینکه هنوز گزارش نهایی آن تکثیر و توزیع نشده است، خطاب به رئیس مجلس گفت: به یاد دارید که در یکی از دیدارهایتان با مقام معظم رهبری که بنده نیز شرف حضور داشتم، حضرت آقا گفتند که  نمایندگی از شعب ولایت است و نماینده باید بداند به چه چیزی رای می​دهد.

وی بر این اساس افزود: اینکه از تریبون بگویید که فلان ردیف از لایحه بودجه حذف می​شود، کافی نیست. نمایندگان باید بدانند که چه ردیفی را مصوب یا حذف می کنند. باید گزارش آن به نمایندگان ارائه شود. کاری نکنید که سنت سیئه​ای در مجلس پایه گذاری شود.

توکلی ادامه داد: الان گزارش داده​اند که کمیسیون تلفیق در جلسه صبح امروز که من در آن حضور نداشتم، احکام جدیدی در لایحه گنجانده است که غیرقانونی است.

لاریجانی در پاسخ به وی، با بیان اینکه در جلسه امروز تلفیق، قرار بود کل درآمد دولت مشخص شود، افزود: اسامی نهادهایی در لایحه بودجه امده و افزوده شده است که اصلا نمی​دانیم چه مراکزی هستند. مثلا بنیاد فرهنگی مولانا و یا ایراس چیست و آنها که بودجه 5 میلیاردی می​خواهند که هستند؟ و چرا باید چنین بودجه​ای بگیرند

لایجانی با بیان اینکه هنگام بررسی این موارد، نمایندگان می توانند پیشنهاد حذف آن را ارائه دهند، گفت: منتظر توزیع مصوبات امروز تلفیق هستیم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    ببینید من هم یک بنیاد فرهنگی راه بیاندازم، برایش بودجه تصویب میکنید. مثلا بنیاد فرهنگی خیام نیشابوری. فقط حقوق ماهیانه من و خانواده ام تامین شود شاکر هستم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    درود بر آقای توکلی. با اینکه از اصلاح طلبان هستم همیشه ایشان را به خاطر دفاع از حق مردم تحسین کرده ام. ایشان دین خود را به وایستگی حزبی نفروخته است.
  • كارمند IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    مجلس چرا اداي دفاع از كارمند را در مياورد؟ اگر واقعا قدرت داريد فكري به حال قشر مستضعف كارمند كنيد...اگر امام زنده بود ميگذاشت تا اينقدر فشار بر گرده ي كارمند باشد؟ وقتي دولت به مصوبات شما اهميتي نميدهد، اينهمه دعواي زرگري براي چيست كه خودتان را طرفدار كارمند نشان بدهيد؟
  • كارمند IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    اگر واقعا خودتان را مطيع نظرات مردم ميدونين ، نظر منو بذارين تو سايت...كارمند ها وضعيت خوبي ندارند...نماينده ي دولت توي مجلس آيا اصلا با وضعيت معيشتي كارمند ها آشناست كه مخالف افزايش بر اساس تورم هست؟ واقعا آقاي توكلي فقط بايد طرفدار مردم و حقيقت باشد؟؟؟