۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
هلال احمر: لطفا به گیلان سفر نکنید

میزان نوشت: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، علاوه بر تشریح اقدامات امدادگران در کنترل ویروس کرونا از مردم درخواست کرد که به این استان سفر نکنند.

سیاوش غلامی گفت: استان گیلان، ۳۵ هزار جمعیت داوطلب دارد که از میان آن‌ها هزارو ۵۰۰ نفر فعال هستند و به صورت شبانه روزی در ۴۳ پایگاه و شعبه ما در حال خدمت رسانی هستند.  

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح نوروزی بیان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی  از ۱۵ اسفند شروع می‌شود و معمولا تا ۱۵ فروردین  ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در طرح نوروزی ما قطعا اولین خواسته‌مان از مردم این است که با توجه به اینکه استان گیلان در  وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند، خواهشمندیم که اصلا سفر غیر ضروری اصلا نداشته باشند تا  بیماری کرونا انشاالله تمام شود و همه به زندگی عادیشان برگردند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر بیان کرد: نکته بعدی این است که در سفرهای ضروری، حتما مسائل ایمنی را رعایت کنند.

اقدامات امدادگران در رابطه با کرونا

غلامی گفت: همان طور که می‌دانید امدادگران از همان روزهای اول درگیر این موضوع بودند. به ویژه در استان ما که تا مدت ها، وضعیت بدی داشتیم.

وی افزود: خود امدادگران علی رغم اینکه خطر ابتلا وجود داشت همکاری‌های لازم را داشتند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان گیلان ادامه داد: از ابتدا امدادگران در غربالگری‌های بین راهی و مبادی ورودی استان شامل فرودگاه‌ها و راه آهن حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در ضدعفونی کردن معابر نیز امدادگران نقش به سزایی داشتند.

غلامی درباره ارتباط با بیماران و خانواده هایشان گفت: طلاب و مددکارانی که جزء داوطلبان هلال احمر هستند، با بیماران و خانواده هایشان ارتباط تلفنی برقرار می‌کردند تا از لحاظ روحی آن‌ها را تسکین دهند.

 این مقام مسئول جمعیت هلال احمر بیان کرد: در این دوران علاوه بر طرح شهید حاج قاسم که با حضور سه تا دستگاه اصلی سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. طرحی به نام «آمران سلامت»  نیز داشتیم که در یک بازه زمانی جوانان وامدادگران ما در حوزه‌های مختلف حضور پیدا می‌کردند و مردم را توجیه می‌کردند که از ماسک و مواد  ضدعفونی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین جوانان وامدادگرهایمان چک لیست‌هایی را گرفتند شروع کردند به صنوف مختلف و اماکن مختلف مراجعه  کرده و توصیه‌های بهداشتی را مستقیما هشدار دادند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =