۱ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
اعزام نظامیان ژاپن به دریای چین جنوبی

ایسنا نوشت: ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد، ژاپن در بحبوحه افزایش فعالیت چین در نزدیکی جزایر مورد مناقشه "سنکاکو"، اعزام نیرو به دریای چین شرقی را مدنظر قرار می‌دهد.

به نقل از اسپوتنیک، بنا به نوشته این روزنامه، گارد ساحلی چین حضور خود را در آب‌های مورد ادعای هر دو کشور افزایش داده و شناورهای چینی دو مرتبه در هفته پیرامون جزایر تحت کنترل ژاپن به گشت‌زنی می‌پردازند.

به نقل از این روزنامه، مقام ژاپنی اظهار کرد: طبق قانون داخلی ما، اگر گارد ساحلی چین بدون اجازه وارد آب‌های سرزمینی ما از جمله در اطراف جزایر سنکاکو شود، "نیروهای دفاع شخصی" (ارتش ژاپن) می‌توانند از سلاح‌ به عنوان مجری قانون در برابر بی‌قانونی استفاده کنند.

این منبع افزود، اگرچه توکیو قصد تشدید شرایط را ندارد، فشار به پکن را از طریق کانال‌های دیپلماتیک افزایش می‌دهد و در طلب حمایت کشورهای ثالث نظیر انگلیس و کانادا هم هست.

در ماه فوریه، کشتی‌های چینی ۸ مرتبه از مرز دریایی ژاپن تعدی کردند. در سال ۲۰۲۰، ژاپن ۲۴ مورد تعدی کشتی‌های چینی به مرز دریایی خود و ۳۳۳ مورد ورود کشتی‌های این کشور به منطقه همجوار ژاپن را ثبت کرده است. در اواسط اکتبر، شناورهای چین وارد آب‌های سرزمینی ژاپن شدند و ۵۷ ساعت بعد آنجا را ترک کردند که رکورد جدیدی از مدت زمان حضور آن‌ها در منطقه مذکور بود. رکورد قبلی مربوط به ماه ژوئیه بود که کشتی‌های چینی به مدت ۳۹ ساعت در آب‌های سرزمینی ژاپن گشت زدند.

جزایر مورد مناقشه سنکاکو که در چین تحت عنوان جزایر "دیائویو" شناخته می‌شود، مدت‌های مدید محل اختلاف ارضی بین چین و ژاپن بوده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =