فراخوان داوطلبان برای شرکت در آزمایش واکسن جدید ایرانی

ایرنا نوشت: مسئول اپیدمیولوژیک مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس گفت: برای فازهای مختلف تست انسانی واکسن کرونا رازی کوو پارس داوطلب گیری می شود. داوطلبان ۱۸ تا ۵۵ ساله سالم برای ادامه فاز اول تست انسانی با ثبت نام در سامانه تمایل خود را اعلام کنند.

مسعود سلیمانی دودران روز دوشنبه در نشست تشریح روند کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس در جمع خبرنگاران افزود: از مردم درخواست می کنیم در این مطالعه شرکت و به ما کمک کنند تا شواهد لازم برای بی خطری و اثر بخشی واکسن تهیه کنیم.

وی ادامه داد : همه ملت ایران به ویژه عزیزانی که در نزدیک سایت ما در بیمارستان حضرت رسول زندگی می کنند، می توانند در سامانه ای که به آدرس covid.rvsri.ac.ir در نظر گرفته شده ثبت نام کنند.

واکسن رازی کوو پارس در فاز حیوانی ایمن و اثربخش است

مسئول اپیدمیولوژیک مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس گفت: مطالعات گسترده حیوانی در خصوص بی خطری و اثربخشی واکسن رازی (کرونا) کوو پارس انجام و نتایج رضایت بخشی داشته است. این موضوع به تایید سازمان غذا و دارو رسیده و مجوز مطالعات انسانی آن صادر شده است.

سلیمانی  افزود: درعین حال باید مستندات علمی این موضوع در مطالعات فازهای اول، دوم و سوم هم تولید و به خبرگان این حوزه ارایه شود تا با خیلی راحت ادعا کنیم که این واکسن کاملا بی خطر است.

وی درباره تعداد دوزهای این واکسن اظهار داشت: این واکسن در سه دوز به داوطلبان تزریق می شود که در ۲ دوز اول تزریقی و دوز آخر هم استنشاقی است.

سلیمانی، فاصله دوز اول و دوم را سه هفته اعلام کرد و گفت: یک ماه بعد از دوز دوم، دوز سوم واکسن به صورت استنشاقی به داوطلبان داده می شود.

 این واکسن به عنوان اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید- ۱۹، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.

واکسن کووپارس رازی تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن از دهم اسفند ماه روی ۱۳ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد. 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =