روند ملایم و فزاینده کرونا در اصفهان/دستورالعمل های بهداشتی جدی گرفته شود!

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: اصفهان با روند فزاینده و ملایم کرونا روبروست و تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حجت الله غلامی در هفتاد و سومین نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان که به ریاست استاندار اصفهان و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: گزارش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان حاکی از شیب ملایم فزاینده کرونا در اصفهان دارد که تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است تا به وضعیت هفته قبل برگردیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان را بین۶۷ تا ۹۸ درصد متغیر دانست و افزود: متاسفانه در برخی از شهرستانهای استان اصفهان رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۶۴ درصد است که نگران کننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا تداوم طرح شهید سلیمانی است که تا ۱۵ فروردین ماه در راستای پایش بیماران کرونا توسط نیروی مقاومت بسیج استان و دانشگاه علوم پزشکی با قوت پیش خواهد رفت.

غلامی با تاکید بر عدم حضور در مکانهای پرتردد و اجتناب از سفرهای غیرضروری گفت: یکی از محورهای مهم مطرح شده برای مقابله با کرونا سفرهای هوشمند و ایمن است که تصمیم نهایی آن توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه اعلام می شود.

وی تکلیف سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را با ممنوعیت ورود و خروج روشن کرد و گفت: چنانچه سفرهای ایمن به شهرهای زرد و آبی توسط ستاد ملی کرونا تایید شود تنها هتل ها و مراکز اقامتی با مجوز گواهی نامه ایمن از وزارت بهداشت و درمان اجازه پذیرش مسافر را با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خواهند داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: هرگونه پذیرش مسافر در خانه های استیجاری و مدارس ممنوع است و از برپاکردن کمپ و چادر جلوگیری می شود و مصوب شده تا پلیس فتا با نظارت دقیق مبلغان جذب مسافر در فضای مجازی را شناسایی و به محاکم ذی ربط اطلاع دهد.

وی اضافه کرد: مشاورین املاک هم با ابلاغیه ستاد استانی مقابله با کرونا در عدم پذیرش مسافر در ایام نوروز توجیه شدند.

غلامی به وضعیت تردد در استان هم اشاره ای کرد و افزود: از روز گذشته تردد از استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان با نظارت شدید کنترل می شود و اجازه ورود و خروج از این استانها به اصفهان داده نمی شود.

وی گفت: سفرهای ضروری هم با تکمیل فرم وارائه مستندات لازم در فرمانداری ها امکان پذیر است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =