۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶

فارس گزارش داد:

معاون کمیته بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب با اشاره به تخلف انتشارات «جهان سوم» گفت: در میان کتاب‌های این ناشر کتابی بود که خلیج فارس به عنوان دریای خلیج ع رب ی در آن درج شده بود که توسط کمیته بین‌الملل نمایشگاه توقیف شد.

علی علیپور معاون کمیته بخش بین‌الملل بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره آمار و ارقام این بخش گفت: درباره فروش وارائه آمار در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظر کرد اما با توجه به تعطیلی‌های 3 روز گذشته شاهد استقبال خوبی از سوی علاقمندان به کتاب بودیم.

وی گفت: از دیروز و به سبب وجود تعطیلی‌های 3روزه شاهد بودیم در طبقه سوم شبستان تردد مشکل بوده چرا که استقبال فراوان بود.

علیپور درباره ارائه گزارش تخلف از بخش کتاب‌های بین‌الملل عنوان کرد: تخلف به چند صورت وجود دارد، مواردی بوده که ناشر 3 یا 4 هزار کتاب را آورده و در میان کتاب‌های به نمایش درآمده کتابی که عکس خلیج فارس به عنوان دریای خلیج ع رب ی در آن درج شده بود در میان این آثار مشاهده شد.

معاون کمیته بخش بین‌‌الملل بخش نمایشگاه اضافه کرد: نظارت‌ها نسبت به چند دوره گذشته بسیار بهتر بود و آنچنان دغدغه و برخوردی با ناشران نداریم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخی تصاویر ارائه شده در کتاب‌ها با ضوابط منافات دارد، گفت: این گزارش به ما نرسیده چرا که مردم و اساتید دانشگاهی همواره گزارشاتی را به ما ارائه می‌کنند اما هرگز گزارشی درباره عرضه کتاب هایی با تصاویر نامناسب ارائه نشده است.

علیپور با اشاره به اینکه این تخلف مربوط به انتشارات جهان سوم است، خاطر نشان کرد: این تخلف از سوی انتشارات «جهان سوم کمبریج» سر زده که کد این کتاب بسته شد و شرایطی فراهم آمد که فروش اثر لغو شود.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم تاریخ IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    در غرفه های کشورهای عربی اکثر کتبی که مربوط به خاورمیانه بود همه خلیج ع ر ب ی را قید کرده بودند میگویید نه برویید ببینید.