۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۹

هر سال نزدیک به 40 نفر در آمریکا به دلیل گزش حشرات و حساسیت به آن جان خود را از دست می‌دهند.

 بر‌اساس آمار ارائه شده توسط آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی نزدیک به 5 درصد آمریکایی‌ها در خطر واکنش‌های آلرژیک خطرناک و حتی مرگ‌آور نسبت به نیش حشرات قرار دارند.

بر اساس بررسی انجام شده توسط دانشگاه Emroy در آتلانتیس در هفته نزدیک به شش نفر به دلیل گزش حشرات و واکنش‌های بعد از آن به اورژانس مراجعه می‌کنند.

معمولاً هنگام گزش حشرات شخص واکنش چندانی نشان نمی‌دهد و حداکثر عضو گزیده شده دچار قرمزی، تورم یا خارش می‌شود. اگرچه بعضی از افراد به دلیل داشتن آلرژی نسبت به نیش حشرات دچار واکنش‌هایی شدیدتر مانند کاهش فشار خون یا سرگیجه می‌شوند.

در شرایط حادتر حتی شاید فرد دچار مشکلات تنفسی شود. از دیگر علائم واکنش‌های شدید می‌توان به تورم گلو یا دهان، خارش پوست، سرفه و یا درد محلی اشاره کرد.

افرادی که نسبت به نیش حشرات حساسیت دارند باید همیشه همراه خود آنتی هیستامین داشته باشند و در موارد حادتر حتی شاید پزشکان به این بیماران داروهای ضد‌حساسیت قوی که از راه تزریق وارد بدن می‌شوند تجویز کنند. همچنین در صورتی که شخصی برای مثال به دلیل قرار گرفتن در کنار زنبور عسل صدها بار مورد گزش این حشرات قرار بگیرد ممکن است با شرایط بسیار حادی روبه‌رو شود و باید هرچه سریع‌تر به مراکز اورژانس مراجعه کند. این شرایط ممکن است منجر به بروز شوک در بدن انسان و حتی مرگ شود.

در موارد بسیار نادر ممکن است افرادی نسبت به نیش پشه‌ها حساسیت داشته باشند و جالب این‌جاست که هیچ درمانی برای حساسیت به نیش پشه وجود ندارد. افرادی که نسبت به نیش حشرات حساسیت دارند لازم است تا آنجا که ممکن است از مکان‌هایی که محل تجمع و تخم‌گذاری حشرات است اجتناب کنند.در صورت اجبار به قرار گرفتن در چنین مکان‌هایی سعی کنید تمام بدن خود را با لباس‌های مناسب و دستکش بپوشانید. سعی کنید لباس‌هایی با رنگ روشن و عطر‌های خوشبو‌کننده استفاده نکنید بعضی از این ترکیبات باعث جذب حشرات می‌شوند. زمانی که در بیرون از خانه مشغول خوردن غذا هستید مراقب باشید تصادفاً این حشرات را همراه با غذای خود وارد دهان نکنید. در بعضی از مواقع نیش این حشرات در ناحیه زبان و دهان باعث بروز تورم‌های شدید و مرگ شده است.

سی‌ان‌ان / 14 آگوست

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =