طعنه آخوندی به دوره مدیریت قالیباف در شهرداری/در آن دوره 2.2میلیون خانه در تهران ساخته شده که 50درصدش در کوهپایه هاست/ بیشتر آنها سوداگری است

عباس آخوندی وزیر پیشین مسکن به روزنامه شرق گفت:از سال 84 تا سال 96، در این 12 سال، فقط در تهران، دومیلیون‌و 200 هزار واحد مسکونی، پروانه صادر شده است. رقم خیلی جالبی است. الان تهران باید بهشت باشد. دومیلیون‌و 200 هزار واحد مسکونی یعنی برای حدود هفت میلیون نفر.

کلا تهران، هشت‌میلیون‌و 700 هزار نفر ساکن دارد. این غیر از خانه‌هایی است که قبل از این 12 سال بوده است. این فقط پروانه جدید صادرشده است. ولی وقتی ماهیت این پروانه‌ها را می‌بینید، 50 درصد این پروانه‌ها در کجا صادر شده است؟ در منطقه یک، دو، چهار، پنج و 22. یعنی عمدتا در بالای شهر و طرف کوهپایه‌ها. برای چه؟ پروانه‌ها برای سکونت صادر شده‌اند؟ خیر. اینها عمدتا برای سوداگری صادر شده‌اند. پروانه صادر شده برای اینکه یک‌سری سوداگر نشسته‌اند و توافق کرده‌اند.

به همین دلیل است که می‌بینید هم پروانه صادر می‌شود، هم مردم در عسرت فوق‌العاده‌ای به ‌سر می‌برند. پروانه‌ها هم جایی صادر می‌شود که... . الان به منطقه یک تهران می‌روید. طرح جامع این منطقه را نگاه کنید. باید در آن 350 هزار نفر زندگی کنند. الان ظرفیت اسکان آنجا 650 هزار نفر است. چیزی حدود 50 هزار واحد مسکونی هم در حال ساخت است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =