تدارک ۱۵۰ جایگاه برای عرضه مستقیم میوه باغداران

ایلنا نوشت: مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران اظهار کرد: باغداران برای جلوگیری از فساد محصولات خود از گرمی بازار نوروز بهره برده و زودتر اقدام به عرضه کنند، در این راستا سازمان تعاون روستایی 150 جایگاه را آماده واگذاری به باغداران برای عرضه مسقیم محصولات کرده است.

کمال یداللهی با بیان اینکه در سالجاری میزان تولید میوه افزایش داشته است،گفت: در سال‌جاری بیش از 4 میلیون تن سیب و 3 میلیون و 384 هزار تن مرکبات در کشور تولید شده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید بیش از نیاز کشور است و با توجه به ممنوعیت صادرات باید در بازار داخلی به مصرف برسد.

یداللهی بازار نوروز را زمان بسیار مناسبی برای عرضه محصولات دانست و افزود: به باغداران توصیه می‌کنیم از گرمی بازار نوروز بهره برده و زودتر اقدام به عرضه محصولات خود کنند.

به گفته وی؛ در صورت تعلل باغداران در عرضه محصولات، احتمال فساد سطح زیادی از محصولات در انبارها وجود دارد.

یداللهی از آمادگی سازمان تعاون روستایی برای واگذاری 150 جایگاه عرضه مستقیم به باغداران در شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: واگذاری جایگاه‌های عرضه از سوی تعاون روستایی خبر خوبی برای باغداران و مردم است، چراکه محصولات بدون واسطه و با حذف دلالان از تولید کننده به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران افزود: در صورت نیاز بر تعداد این جایگاه‌ها اضافه خواهد شد، همچنین در سطح استان‌ها با همکاری تعاونی‌های روستایی، ادارات جهادکشاورزی و صمت و شهرداری‌ها امکان واگذاری جایگاه‌های عرضه مستقیم به باغداران فراهم شده است.

وی این اقدامات را مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش دلالان از بازار توزیع عنوان کرد.

یداللهی به باغداران یادآور شد: در صورت عدم عرضه سیب و پرتقال این محصولات به سرعت کیفیت خود را از دست داده و تنها مصرف آن صنعتی خواهد بود که قیمت نازل‌تری نسبت به تازه خوری دارد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه‌های تولیدات باغی تاکید کرد: باغداران سال پر هزینه‌ی برای تولید پشت سر گذاشته‌اند و در صورت فروش محصول با قیمت نازل متضرر خواهند شد.

یدالهی مهمترین مشکل بازار میوه را مربوط به توزیع برشمرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید است و میزان تولید محصولات باغی نشان می‌دهد در این حوزه موفق عمل کرده است، مشکل بازار میوه مربوط به توزیع می‌شود که متولی آن وزارت صمت بوده و باید پاسخگوی آن باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران اعلام آمادگی سازمان مرکزی تعاون روستای برای دخالت در توزیع با واگذاری محل‌های عرضه مستقیم میوه را اقدام این سازمان در حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده عنوان کرد.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =