۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
قُرُق دشت لاله‌های واژگون

ایرنا نوشت: فرماندار کوهرنگ گفت: به منظور جلوگیری از تجمع مسافران و گردشگران در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا و از سوی دیگر برای حفاظت از گونه نادر دشت لاله، دیدار از دشت لاله‌های شهرستان از نوروز ممنوع می‎‌شود و دشت لاله قُرق می‌شود.

مرتضی زمانپور روز پنجشنبه افزود: سال آینده با رویش لاله‌های واژگون بازدید از دشت لاله‌های شهرستان ممنوع می‌شود و هیچ گردشگر و مسافری مجاز به تردد در این منطقه نیست.

وی همچنین از کنترل شدید مبادی ورودی این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ مبادی ورودی با نظارت شدید همراه است و یکی از مبادی ورودی در محل گردنه تاراز با دستور قضایی بسته شده است.

زمانپور در ادامه با اشاره به آمادگی مدیریت بحران در این شهرستان، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با مخاطرات احتمالی پیش بینی شده است.

فرماندار کوهرنگ افزود: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته شهرستان مبنی بر بارش‌های شدید بهاره به ویژه در فروردین، افزود: در همین راستا روستاهای در معرض خطر سیلاب و مکان‌های پرخطر شناسایی شده و اقدامات ایمنی در همین خصوص انجام شده است.

زمانپور خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌های شهرستان نسبت به میانگین کمتر بوده است و به ویژه ارتفاع برف که در سال ۹۸ به یک متر و ۴۰ سانتی‌متر می‌رسید در حال حاضر به صفر رسیده است که این موضوع می‌تواند منابع آب شهرستان را با چالش جدی مواجه کند.

هم‌اکنون لاله واژگون در۷۵۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی شهرستان کوهرنگ و ۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده ، رویش دارد.

دشت لاله های واژگون کوهرنگ رویشگاه اصلی گونه های گیاهی لاله واژگون و یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری ایران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه است.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =