شما نظر دادید: فضاهایی برای شادی چهارشنبه‌سوری تدارک ببینید

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین نظر داده اند که چگونه می شود از دردسرهای چهارشنبه سوری نجات یافت. دو محور در این پیشنهادها مطرح است: به رسمیت شناختن جشن های سنتی و درنظر گرفتن مکانی برای برگزاری آنها.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار نظرخواهی از کاربران درباره اینکه چطور می شود از مشکلات ودردسرهای چهارشنبه سوری و آسیبهای هیجان و جشنهای پایان سال رها شد، تعداد زیادی کامنت در زیر نظرخواهی ثبت شد که پس از انتشار بخش قابل ملاحظه ای از این کامنتها، نظر عمومی کاربران مشخص شد.

یکی از اصلی ترین نظرها درباره تکلیف مدیران شهری به ایجاد فضایی برای شادی گروهی در چهارشنبه آخر سال است. این نکته را کاربری نوشته: باید از سمت شهرداری و سازمان های دیگه فضاهایی برای شادی چهارشنبه سوری تدارک دیده می شد که هرگز این کار درست انجام نشد.

شخصی به نام علی در این باره نظر داده: خارج از شهر فضایی برای این کار درست کنند که آنهایی که فکر می‌کنند جهان بدون چهارشنبه سوری ارزش زیستن ندارد، آنجا آنقدر ترقه‌بازی کنند که خسته شوند. ما بیمار قلبی در خانه داریم. هر سال این روزها استرس از دست دادن عزیزمان را داریم. امیدوارم ما را درک کنید.

کاربری که نامش را ذکر نکرده در این باره نوشته: در دولت خاتمی سعی شد محلهای مشخصی با امکانات حکومتی در اختیار قرار گیرد، اما متاسفانه مخالفتها و ادامه نیافتنش باعث شد که به روزگار هرج و مرج امروز برسیم.

کاربری با لحن طنز جواب داده: برای مقابله با هرگونه حوادث ما باید چندین مرحله نقشه و پلن داشته باشیم، نقشه های دراز مدت و کوتاه مدت، ... در مقابله کوتاه مدت با حوادث، اصلی ترین عامل حفظ خونسردی است، بقیه مشکلات خود بخود حل میشه ...

کاربر دیگری نوشته: من هیچ وقت اهل این مراسم نبودم. اصلا از صدای انفجار متنفرم. بی احترامی نمیکنم واسه بقیه. ولی کاش پیروان این مراسم در حد آتیش روشن کردن و پریدن از روی اون بود البته آتیش کوچک و بالن های آرزو نه اینکه انفجار . بعضی نوزاد دارند باعث تشنج میشه بعضی بیمار قلبی و .... مراسم بدون صدای انفجار که قشنگتر هست افسوس داره این رفتارها.

کاربری که خود را معلم ناامید معرفی کرده معتقد است: باید نظام این مراسم به شکل سنتی و با لحاظ مکانهای اتش بازی ایمن بپذیرد ونه مخالفت و تهدید و.... از طرفی برخورد شدید با بمب سازهای صوتی و...

کاربران دیگری درباره «جوگیری» ایرانیها در جشن پایان سال نظر داده اند. کاربری نوشته: تو همه جای دنیا برای جشن هاشون مراسم آتش بازی دارن و انقدر حادثه بد هم اتفاق نمیفته چون اصولی انجام میشه و خرید و فروش میشه.

یکی دیگر از مخاطبان به او پاسخ داده: ما کلا جوگیر هستیم.الان با این همه گرانی و مشکلات چهارنشبه سوری هم دغدغه ما نیست.

کاربر دیگری تذکر داده: زمانی که تمام سعی بر حذف رسوم قدیمی چهار شنبه سوری مثل قاشق زنی، پریدن از روی یک آتش کوچک و درو هم جمع شدن افراد و شادی میشه، نتیجش جایگزینی با اکلیل سرنج و ترقه و ... هست . بفرمایید مسئولین چه کار کردن در جهت حفظ آیین و سنتهای قدیم؟ 

کاربری که خود را «شهرام» معرفی کرده نوشته: اولین قدم، ارسال پیام مثبت از طرف نهادهای حکومتی و رسانه ها به مردم مبنی بر پذیرش رسمی این روز به عنوان بخشی از فرهنگ مردم خواهد بود. یعنی به جای جعل نام از همان کلمه چهارشنبه سوری استفاده کنید. مردم تا وقتی احساس تقابل و دوگانگی بین خودشان و فضای رسمی بکنند، به جای همکاری، مقابله خواهند کرد. تا زمانیکه رویکرد فضای رسمی و رسانه ای مقابله و انکار فرهنگ عمومی باشد، هیچ راه حلی جواب نخواهد داد. 

کاربر دیگری همه چیز را به گردن کسانی انداخته که هیجان چهارشنبه سوری را دوست دارند. او نوشته: مشکل دارن عزیز من مشکل از نظر روحی مریض هستن کسی که مواد منفجره پرت میکنه و یک محل را آسایش و آرامش را به هم میریزد مریض هست حالا شما از آیین چهارشنبه سوری و ...... دفاع میکنی.

یکی دیگر از کاربران پاسخ داده: عزیز جان، آئین چهارشنبه سوری، پریدن از روی آتش کوچک، رقص و شادی و دید و بازدید و دورهمی بوده ولی از اونجایی که این موارد در خارج از مدار هست ممنوع هست و بجاش ترقه جایگزین شده. همه جای دنیا مراسم دارن! راستی بیمار شما با سرو صداهای دیگه برای مراسمات دیگه مشکل نداره؟

کاربری به نام مسعود موسی خانی در این مورد نوشته: سلام کور شدن از دست دادن اعضای بدن نارنجک دستی سرنج واخر مرگ چه لذتی دارد ایین چهارشنبه سوری کمی هیزم وپرش کوتاه قاشق زنی ان هم نه در دوران کرونا که مرگ در کمین است اشتباهی اساسی است عادی میمیریم دیگر دراین اتش ندمید.

و کاربر دیگری از برخورد با برهم زنندگان نظم و آرامش و امنیت عمومی حمایت کرده که: احسنت برشما مراسم مسخرس باید جلوی اراذل اوباش روگرفت که این همه راحتی مردم سلب کردن سد معابر آتش سوزی اموال عام آتش سوزی وسایل عمومی برهم زدن نظم وآرامش سالانه صدها نفر درآتش سوزی یامیمیرن یا نقص عضو میشه ولی بازهم از این سنت در اصل هندی دست نمیکشن آخه چه سودی داره هروز وهرهفته میشه شادی کرد. 

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =