اقدامات پلیس در زمان شیوع کرونا از زبان سردار اشتری

ایسنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی، حضور ناجا در عرصه مقابله با کرونا را از مهمترین اقدام‌های این نیرو در سال ۹۹ دانست و گفت: در زمینه مقابله با کرونا پس از کادر بهداشت و درمان، ناجا بیشترین خدمت را به جامعه ارائه داد.

سردار حسین اشتری روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نیروی انتظامی در سال ۹۹ با هدایت های رهبر معظم انقلاب و تلاش انقلابی و مجاهدانه نیروهای تحت امر خود کارهای بزرگی انجام داد.

وی با بیان اینکه ناجا در سالی که گذشت در چند حوزه فعالیت های ویژه ای را انجام داد افزود: در موضوع مقابله با کرونا پلیس بعد از کادر درمان بیشترین خدمات را ارائه داد و از همان آغازین روزهای شیوع کرونا با شعار حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت، وارد میدان مبارزه با این بیماری شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی شدن مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در همین راستا مراکز درمانی نیروی انتظامی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

اشتری برخورد با محتکران اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا را از جمله اقدام های مهم ناجا در سال ۹۹ برشمرد و گفت: در خصوص رصد و کنترل فضای مجازی و اخبار و مطالبی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی جامعه می شد نیز اقدامات لازم و موثر صورت گرفت.

فرمانده ناجا ورود نیروی انتظامی به بحث ضد عفونی کردن معابر را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمینه اجرای محدودیت های کرونایی در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز کارهای بزرگی انجام دادیم و به طور کلی پلیس در عرصه مقابله با کرونا نقش موثری را ایفا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تامین امنیت مرزها و تقویت زیرساخت‌های امنیتی کشور را از دیگر فعالیت‌های مهم و اثر گذار ناجا در سال گذشته دانست و گفت: در خصوص شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش بویژه در آبان ۹۹، کارهای خوبی انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: طبق اعلام دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور اگر اقدامات ناجا در برخورد با اراذل و اوباش نبود در آبان ماه ۹۹ که سالگرد وقایع آبان ۹۸ بود مشکل پیدا می کردیم.

وی با اشاره به مشکل‌های اقتصادی کشور طی سال ۹۹ گفت: این مشکلات با توجه به برخی تجمع‌ ‌ها که در کشور شاهد بودیم به سمت نیروی انتظامی سرازیر می شد ولی به خوبی مدیریت شد.

اشتری همچنین با اشاره به ورود ناجا به موضوع حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: در بحث کشف حجاب در خودرو و همچنین مراکز فروشگاهی از ظرفیت های متدینان استفاده شد.

وی در ادامه حل معضل بدحجابی در کشور را نیازمند فرهنگ سازی و کمک همه بخش ها و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: پلیس به تتهایی و بدون کمک سایر بخش های کشور امکان رفع این مشکل را ندارد.

سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور امروز در سفر نوروزی به شهر قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه با شماری از علما و مراجع دیدار کرد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =