توصیه‌های مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برای طبیعت گردی در سیزدهمین روز بهار

جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان توصیه‌هایی برای طبیعت گردی به شهروندان ارائه داد و گفت: با رعایت نکات مهم می‌توان ضمن حفاظت از منابع خدادادی بطورصحیح و مطلوب از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران بمناسبت ۱۳فروردین روز طبیعت گفت: علی رغم محدودیت‌های ستادکرونا استان سمنان و دستورالعمل‌های بهداشتی افرادی که می‌خواهند در روز ۱۳ فروردین از طبیعت استفاده کنند باید نکات توصیه شده را بمنظور استفاده صحیح حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی رعایت کنند. 
وی افزود: برای اطراق در طبیعت فضایی در کنار درختان و پوشش‌های گیاهی انتخاب شود تا آسیبی به منابع طبیعی وارد نشود.
به گفته مرادی حقیقی شهروندان باید ترجیحا از برپاکردن آتش خودداری و در صورت ضرورت  از ذغال آماده استفاده شود تاشاخه و برگ‌های گیاهان و پوشش طبیعی را از بین نبرند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز داشت: در صورت استفاده از سیگار،و یا کبریت مشتعل از انداختن باقی مانده سیگار به بیرون خودداری کنند چرا که موجب حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و پوشش گیاهی می‌شود.
او ادامه داد: خانواده‌ها باید وسایل و کپسول اطفای حریق کوچک و سیار در خودروهای خود به همراه داشته باشند تا در صورت بروز حوادث بتوانند آتش را اطفاء کنند.
مرادی حقیقی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه حریق با شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس حاصل فرمایند تا همکاران یگان حفاظت ما حضور یافته و حریق را اطفاء کنند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه شهروندان باید پس از استفاده از آتش اطمینان حاصل کنند از خاموش شدن آتش و با استفاده از خاک و آب آتش را خاموش کنند تاکید کرد: در صورت بروز خطا و آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی برابر قانون مجازات‌هایی پیش بینی شده که قابل پیگیری است.
مرادی حقیقی ادامه داد: در فصل بهار دامدارانی که در مراتع قشلاقی حضور داشته اند برای کوچ به مناطق ییلاقی اقدام می‌کنند ابراز داشت: پوشش گیاهی در مناطق ییلاقی آماده بهره برداری نیست و دامداران باید  طبق برنامه زمانبندی شده که توسط کارشناسان منابع طبیعی صورت گرفته وارد مناطق ییلاقی شوند.
مرادی حقیقی در پایان بیان کرد:۳۵ اکیپ در سطح استان از پایان سال گذشته و در ایام تعطیلات نوروز در عرصه‌های منابع طبیعی حضور داشته اند و از عرصه‌های طبیعی گشت و مراقبت می‌کنند.و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع ملی و طبیعی با متخلفین برخورد قانونی می کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =