نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

کارشناسان از شروع موج چهارم کرونا هشدار داده‌اند و اعداد و ارقام هم این موضوع را به سادگی نشان می‌دهد.

نیو صدر: همانطور که انتظار می‌رفت برقراری موج از سفرهای نوروزی در تعطیلات نوروزی تاثیر خود را گذاشتند و ایران را آستانه یا حتی داخل موج چهارم کرونا قرار دادند؛ خیزی که در نمودارها و اعداد کرونا در روزهای دیده می‌شود، این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.

متاسفانه، تعداد جان‌باختگان، مبتلایان و بستری‌های کروناویروس در کشور در یک هفته اخیر همگی افزایش قابل توجهی داشتند و همین باعث شده است و کارشناسان آن را نشانه موجی دیگر از کرونا می‌دانند. مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، در همین رابطه چند روز پیش گفته بود:  «موج چهارم کروناویروس شروع شده است، رنگ وضعیت تمام ایران تغییر کرده است و اوضاع تهران هم بسیار وخیم است.»

عدد مرگ و افزایشی ۱۰درصدی در یک هفته

نگاهی به آمار جان‌باختگان کروناویروس که در یک هفته اخیر وزارت بهداشت اعلام کرد این موضوع را به سادگی تایید می‌کند. از تاریخ ۶ تا ۱۲ فروردین به طور میانگین ۸۸ زندگی در اثر ابتلا به کرونا به پایان رسیدند و حتی در سه روز پایانی تعداد جان‌باختگان به بالای ۹۰ نفر و تا مرز سه رقمی شدن پیشرفت.

نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

براین اساس در مجموع در یک هفته اخیر ۶۱۷ نفر بخاطر ابتلا به کووید-۱۹ فوت کردند، عددی که نشان از افزایش ۱۰درصدی تعداد قربانیان نسبت به هفته گذشته می‌دهد. مقایسه آمار قربانیان کرونا، با هفته‌های قبلی هم نتایج ترسناکی به همراه دارد چراکه در ۱۱ هفته گذشته تنها یک بار تعداد فوتی‌ها به این عدد رسیده بود.

نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

عدد مبتلایان و افزایش ۲۶درصدی

نگاه به آمار مبتلایان این وضعیت را ترسناک‌تر هم می‌کند، در حالی که هفته گذشته مبتلایان روزانه کرونا حداکثر ۷۸۴۹ نفر بود، این هفته در روز ۱۲ فروردین نزدیک به ۱۲هزار نفر به کروناویروس مبتلا شدند و به طور میانگین هم هر روز تست کرونای ۹۴۹۸ نفر در کشور مثبت شد.

نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

این یعنی در دومین هفته از فروردین ۱۴۰۰، ۶۶۴۹۱ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شدند؛ ۲۶.۶ درصد بیشتر مبتلایان کووید در هفته گذشته. این تعداد از مبتلایان هم در کشور در چند ماه گذشته بی‌سابقه است و ادامه افزایش مبتلایان بیماری در هفته‌های بعدی با همین روند می‌تواند خبر شروع موجی بسیار مرگبارتر موج سوم کرونا در کشور بدهد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، امروز در همین رابطه در یادداشتی هشدار داده بود: « روزهای سختی در پیش است خداوند یاریمان کند تا نمانیم، تا دستاورد افتخارآمیز روزهای سخت تحریم به سادگی به باد نرود، تا شرمسار آنانکه پایداری و همراهیمان کردند و شرمنده ی روح بلند مدافعین سلامت و خانواده هایشان نشویم. کمک کند تا عزیزان ارجمند دیگری را از دست ندهیم.»

خبر بد اینکه به گفته کارشناسان افزایش آمار مبتلایان می‌تواند به معنای افزایش تعداد بستری‌ها و قربانیان بیماری در دو تا سه هفته آینده باشد.

نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

تعداد بستری‌ها و افزایش ۳۷.۵ درصدی

البته تاثیر این اتفاق از همین حالا هم در نمودار تعداد بستری‌ها دیده می‌شود؛ در حالی که ماه‌ها بود که تعداد بستری‌های روزانه بیماری در کشور هر روز کمتر از هزار نفر بود، پنج روز از هفته گذشته بیش از هزار نفر بخاطر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و حتی این عدد به ۱۳۷۱ نفر هم رسید.

به طور میانگین از ۶ تا ۱۲ فروردین هر روز ۱۰۸۳ نفر در کشور بخاطر ابتلا به کروناویروس بستری شدند.

نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

براین اساس در این مدت مجموع تعداد بستری‌ها به ۷۸۵۴ نفر رسید و این عدد نسبت به هفته قبلی ۳۷.۵درصد افزایش پیدا کرد.

در بخشی از یادداشت وزیر بهداشت، به این موضوع اشاره شده است: « در روزهای گذشته با روسای خسته و دل شکسته ی دانشگاه‌های علوم پزشکی تماس داشتم. به شدت نگرانند. بیمارانشان در حال افزایش و تخت‌هایشان در حال پر شدن است. ضمن آنکه می‌دانند در این خیز جدید اولا زنجیر مهار غول سرکش بیماری با ویروس جدید گسسته تر است و ثانیا خود و سربازان مدافعشان خسته تر.»

نمودارهای ترسناک کرونا را ببینید/ سفرها موج چهارم را شروع کردند؟

قرمزها و نارنجی‌ها بیشتر از قبل

این روند به طور استانی‌ها تاثیر خود را گذاشته است و تعداد شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارجی هستند افزایش قابل توجهی داشته است. براساس اطلاعات وزارت بهداشت در روز پنجشنبه ۳۲ شهرستان در وضعیت  قرمز، ۸۵ شهرستان نارنجی، ۲۷۲ شهرستان زرد و ۵۹ شهرستان آبی هستند.

هفته پیش ۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار داشتند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در این رابطه گفته بود: موج چهارم کرونا در مناطقی از غرب و مرکز کشور قطعی است، سفرها، دید و بازدیدها و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی از جدی‌ترین علل خیز جدید کرونا در برخی استان‌هاست.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    22 4
    واکسن را بیاورید
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    28 0
    امان از صف مرغ که باعث تشدید کرونا شد
    • کشور تناقض ها IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      12 1
      امان از اونایی که با رای دادن اشتباهی باعث صف مرغ شدن!!
  • مهران IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    26 0
    چرا مانع سفر نشدید؟
  • ناشناس IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    23 1
    اگه میخواستن کسی سفر نره جریمه رو میکردن ده میلیون تومن
  • علیرضا IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    11 5
    ای خدا چرا حرف گوش نمیدیم!!! چرا؟ آخه سفر به چه قیمتی؟!!
  • مهدی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    15 2
    هر یک نفری که فوت میکند و به رحمت خدا میرود مقصر دولت آقای روحانی هستش باید جواب گو باشد اونجوری که یک میلیون جریمه میگیرد باید دیه هم پرداخت کند به خانواده های فوت شده از بیماری کرونا
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    5 4
    نمودارش دست سازه....شما باور نکن.
  • علیرضا نوازی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    24 0
    بسیار باعث تاسف است.وقتی سفر با هواپیما و قطار و اتوبوس برای تامین منافع عده ای از آقایان بلامانع میشود.وقتی برای جلوگیری از سفر صرفا"برای کسب درآمد دولت به جریمه اکتفا میگردد و جلو سفرها را از مبداء نمیگیرند و به هشدارهای وزیر محترم بهداشت توجهی نمیشود،نتیجه ای جز این نمیتوان انتظار داشت.
  • مریم US ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    9 0
    وقتی تست کرونای مثبت توی شماره ملی افراد ثبت میشه، چجوری این افراد می تونن بلیط بخرن یا راحت هرجا بخوان رفت و آمد کنند؟؟؟؟ کشکه پس
  • افضل قربانی IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 1
    سلام پشت درد برای چه
  • شهرام IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 1
    شبراز