۱ نفر
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
اعتراف دیرهنگام تونی بلر

ایسنا نوشت:"تونی بلر"، نخست‌وزیر اسبق انگلیس اعتراف کرد در سال ۲۰۰۷ که مشغول به کار شده، تجربه ریاست بر یک اداره دولتی را نداشته و کار کردن آنجا آسان نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک، وی به بی‌بی‌سی گفت: به گمانم لذتی از آن کار نمی‌بردم زیرا مسئولیتم زیاد بود. به عنوان نخست‌وزیر هر روز در حال تصمیم‌گیری هستی و هر روز تحت نظارت گسترده‌ قرار داری. بنابراین مطمئن نیستم از آن لذت برده باشم.

بلر با گفتن اینکه "در محبوب‌ترین و ناتوان‌ترین وضعیت خود، شروع به کار می‌کنی و در نامحبوب‌ترین و توانمندترین وضعیت به کار پایان می‌دهی"، به تناقض موجود در شرایط نخست‌وزیری خود اشاره کرد.

این رهبر سابق سپس به توضیح "موضوعی احمقانه" در منصب نخست‌وزیری بریتانیا پرداخت و چنین استدلال کرد که " این تنها شغلی است که اهمیت آنچه انجام می‌دهید، حیاتی و نیاز به تجربه در حیطه آن، بلااثر است. "

وی انتصاب به ریاست کابینه را به این تشبیه کرد که یک هوادار فوتبال، منصب مربی‌گری تیم را بگیرد.

بلر خاطرنشان کرد: اولین شغلی که در دولت گرفتم نخست‌وزیری بود؛ من مثال تیم فوتبال را می‌زنم. اگر در جست‌وجوی مربی جدید منچستر یونایتد بودید و من به شما می‌گفتم مشتاق‌ترین و مجاب‌کننده‌ترین هوادار را انتخاب می‌کنیم و وی را در سمت ریاست تیم قرار می‌دهیم، مردم می‌گفتند، دیوانه شده‌اید.

بلر ۶۷ ساله طی سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷، نخست‌وزیری بریتانیا را بر عهده داشت و محبوبیت او با باز کردن پای انگلیس به جنگ‌های افغانستان و عراق، به شدت نزول پیدا کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    اما از کمک به تاسيس داعش لذت فراوانى بردى اما اخرش از دماغت درومد جنايت پيشه