۴۵۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم ظهر امروز در ستاد مدیریت کرونا استان همدان با اعلام اینکه موج چهارم کرونا ناشی از ویروس انگلیسی است، گفت: وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان  نگران کننده بوده و احتمال بروز موج چهارم بیماری در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال این نوع ویروس بسیار زیاد و در کمین همه گروه‌های سنی است، افزود: اول فروردین امسال آمار بیماران مشکوک و بستری کرونایی ۲۰۰ نفر بود، این آمار در ششم فروردین به ۳۰۰ نفر، ۱۱ فروردین به ۴۰۰ نفر و هم اینک به ۴۵۰ بیمار رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی، کبودرآهنگ و فامنین نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در حالت زرد قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان در نقاط مختلف استان، به طور حتم وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها تا هفته آینده تغییر می‌کند.

حیدری مقدم نقش دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات را در بروز کرونا بسیار بالا دانست و یادآور شد: پس از آزمایش وضعیت ۳۵ نفر از اعضای یک خانواده شرکت کننده در یک عروسی در فامنین مشخص شد که ۱۷ نفر به کرونا مبتلا هستند.

وی در بخش پایانی سخنانش به عملیات واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن ایرانی کرونا تولید محققان انستیتو پاستور از هفته آینده در همدان آغاز می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1500957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =