جزئیات گفتگوی رئیس ستاد ارتش اردن با شاهزاده حمزه فاش شد

ایسنا نوشت:شبکه آمریکایی الحرة فایل صوتی را منتشر کرد که شامل جزئیات گفتگوی شاهزاده حمزه و رئیس ستاد ارتش اردن است. این فایل مربوط به پیش از اعلام وفاداری ولیعهد سابق است.

در فایل صوتی که شبکه آمریکایی الحرة به نقل از یک منبع رسانه‌ای آگاه آن را منتشر کرده، جزئیات گفتگویی که روز شنبه بین شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق اردن و برادر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه اردن و یوسف احمد الحنیطی، رئیس ستاد ارتش انجام شد، آمده است.

قبل از این شاهزاده حمزه گفته بود که فایل صوتی را از گفتگویش با الحنیطی منتشر خواهد کرد که از او خواسته بود از تحرکات و فعالیت‌هایی که امنیت و ثبات اردن را هدف قرار می‌دهد، دست بردارد.

در این گفتگو که به نظر می‌رسد در منزل شاهزاده حمزه انجام شده باشد، رئیس ستاد ارتش مشغول سرزنش کردن حمزه بابت حضور مکرر در مناسبت‌ها و صحبت با مردم و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و انتقاد از عملکرد دولت و ولیعهد است.

رئیس ستاد ارتش به شاهزاده حمزه می‌گوید: تو بیش از حد لازم با مردم رفت و آمد و صحبت می‌کنی و این خطوط قرمز است. برای همین امیدوارم به دستورات برای نرفتن به این مناسبت‌ها عمل کنی و به دیدارهای خانوادگی با خاندان حاکم پایبند باشی و توییت منتشر نکنی.

سپس صدای شاهزاده شنیده می‌شود که افرادی را صدا می‌زند تا خودرو را آماده کنند که رئیس ستاد ارتش آنجا را ترک کند.

شاهزاده حمزه می‌گوید: تو به خانه من می‌آیی و می‌گویی من چه کنم و می‌گویی نباید با مردم دیدار کنم. آیا آمدی مرا تهدید کنی؟

اما الحنیطی این مسئله را تکذیب می‌کند و می‌گوید: سرور من چیزی نمی‌داند.

شاهزاده به او پاسخ می‌دهد:، یعنی شما دستگاه‌های امنیتی مرا تهدید می‌کنید؟ اداره نادرست حکومت و شکست به خاطر من است؟

بعد از او می‌خواهد سوار خودرویش شود و آنجا را ترک کند. حمزه به او می‌گوید که به وی و نهادش احترام می‌گذارد اما نباید این حرف را در خانه ملک حسین بزند.

الحنیطی به او می‌گوید: این پیام من و مدیر اطلاعات و مدیر امنیت کل است که به آنچه گفتم پایبند باشی. رفت و آمد، دید و بازدید، پایگاه‌های اجتماعی و توییت‌ها.

شاهزاده حمزه می‌گوید: آخرین بار کی توییت منتشر کردم. می‌خواهم آزاد باشم. حق دارم با هموطنانم رفت و آمد کنم و بنا به قسمی که حین فوت پدرم ملک حسین خوردم به وطنم خدمت کنم. تو ۲۰ سال پیش کجا بودی؟ من به دستور پدرم ولیعهد بودم.

الحنیطی به او می‌گوید: ما تو را تهدید نمی‌کنیم. تو از خطوط قرمز تجاوز کرده‌ای. بهتر است اتحاد را در خاندان حاکم حفظ کنی.

شنبه شاهزاده حمزه در یک فایل ویدیویی اعلام کرد که در حبس خانگی به سر می‌برد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1501976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AA IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    عامل اصلی کودتا آل سقوط است ولاغیر