شما نظر بدهید/دریافت مالیات از خانه‌های خالی چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

از روز نوزدهم فروردین عملیات ثبت املاک مسکونی در سامانه اعلامی وزارت راه و شهرسازی توسط مالکان کلید خورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این طرح با هدف شناسایی واحدهای مسکونی خالی و دریافت مالیات از آنها اجرایی می‌شود. وزیر راه و شهرسازی معتقد است اعلام اجرای این قانون در ماه‌های پایانی سال گذشته زمینه را برای کاهش ٢۵ درصدی قیمت مسکن فراهم کرد. 

مسکن

سئوال اینجاست ؛ به نظر شما اجرای این قانون چه تاثیری بر بازار مسکن به جا می‌گذارد و می‌تواند از رشد نجومی قیمت اجاره‌بها پیشگیری نماید؟ 

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید .

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 223
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساده IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    باعث افزایش قیمت است
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      37 36
      گول جماعت دلال رو نخورید اتفاقا به شخصه معتقدم که باعث کنترل عطش سیری ناپذیر عده ای برای استثمار دیگران میشود. چون خودم به شخصه نگرانیشون رو از این قضیه اخیرا دیده ام.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      2 0
      دقیقا، مالیاتی رو که قراره پرداخت کنن میکشن روی قیمت خونه
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      8 0
      اول ببینید علت افزایش قیمت مسکن چی بوده تا بعد متوجه بشید که این طرح تاثیری در کنترل قیمت دارد یا نه
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 1
      تاثیری نداره چون کسایی که خونه خالی اضافه داشته باشن میفروشن و خونه جدید میگیرن
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    هیچ تاثیری ندارد ، هیچ مشکلی با بگیر و ببند حل نشده
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      36 28
      آدرس غلط ندید، اتفاقا در تمام دنیا با همین قوانین بازدارنده، بازارهاشون رو کنترل کرده اند. منتهی باید سایر مالیاتها هم به نظر من در حوزه مسکن اجرایی بشه. مثل مالیات بر چند خانه و...
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      33 42
      اتفاقا به نظر من اصلا هم بگیر و ببند نیست. یک راه حل اصولی و علمی است برای کنترل بازاری افسارگسیخته
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      35 35
      مالیات قانونی با بگیر و ببند فرق داره
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      4 1
      هیچ تاثیری نخواهد داشت
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 6
      یعنی همه دنیا مالیات معنایش بگیر و ببند است؟؟ ما مردم دوست داریم هر چه را نمی پسندیم بگیر و ببند نام نهیم مالیات گرفتن نامش بگیر و ببند نیست خوب کسی نمی خواهد خانه اش را اجاره دهد مالیاتش را بدهد
  • مازیار IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    81 18
    متاسفانه تاثیری ندارد.دولت باید بازار مسکن را کنترل کند .اجازه بابردن اجاره بها را ندهد ومسکن را از کالای سرمایه ای خارج کند. سرمایه دارهای گردن کلفت مالیات هم میدهند وحاضر نیستند خانه هایشان را اجاره دهند.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      20 3
      خدا کنه دلالان بروند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    104 8
    برید از بنگاه های املاک بپرسید براتون راه و چاره شو نشونتون میدن برای گریز
  • علیرضا طبیجی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    100 9
    به نظر من هیچ تاثیری نداره. چون یه راهکار میدن صد تا راه فرار هم براش میزارن.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    56 26
    مثلا اگه از خانه های خالی منطقه 1 تا 3 مالیات بگیرن بر اساس قیمت واقعی هم بگیرن با اون پول تو شهرستانا یا محله های دیگه برای اونایی که نیازمند خونه هستن کاری می کنن؟؟
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    128 9
    هیچی فقط مستاجرین و خریداران به فنا میروند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    تاثیری در خانه دار شدن مردم و کاهش قیمت نخواهد داشت ولی باعث افزایش درآمد دولت و در آینده ای نزدیک با کاهش ساخت و سازها افزایش شدید قیمت ها
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      43 8
      به حال مردم سودی نداره.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    42 13
    باید قانون مالیات از خانه با توجه به قیمت واحد مسکونی اجرا می شد مثل بقیه دنیا.
    • NL ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      10 6
      والا اگر بفهمن حرف شما رو !
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    50 14
    فایده نداره
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    55 16
    بی فایده است
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    کار خوبیه، تمام دنیا انجامش دادن ،نتیجه هم گرفتن، اگه مافیای مسکن اجازه بده یکی دوسال دیگه نتیجشو میبینیم
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      30 25
      در هیچ کشوری چنین قانونی وجود ندارد
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      باشه می بینیم
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    صد در صد چند برابر مالیات گرفته شده رو دلال ها و بساز و بفروشها به قیمت مسکن اضافه میکنند
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    69 6
    مالیاتش رو مالک براحتی پرداخت میکنه و دودش میره تو چشم مستاجر بدبخت که واقعا کمر خم کرده تو این وانفسای قیمتها. مشخص نیست این قیمتها از کجا درمیاد؟؟ برن نظارتی بر قیمتها داشته باشن که مستاجران بیچاره دارن به فنا میرن و بدبختر از مستاجر نداریم تو این مملکت
  • لیلا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    63 5
    تاثیری نداره چون نود درصد خانه های خالی متعلق به بانک هاست و اونها به راحتی مالیات رو پرداخت می کنن ...
  • بارنشسته IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    74 10
    تا حالا هر کاری کردن در نهایت به ضرر قشر متوسط و پایین جامعه شده ... یکی از دوستان هم که فرمودن که در نهایت موجب کاهش ساخت و ساز و بالا رفتن قیمت خانه می شود کاملا درست گفتن ...
  • US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    86 23
    این اقدام باعث نارضایتی عمومی خواهد شد
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      19 25
      عموم فقط شماها هستید که به یک خانه قانع نیستید؟!!
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      37 26
      نارضایتی عمومی دلالان
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    37 8
    در کوتاه مدت تاثیر مثبت دارد اما دخالت زیادی دولت باعث فرار سرمایه در این بخش می شود چون به نوعی دولت خود را شریک مالک میداند ودخالت بیجا میکند اما ازیک ریال عوارض و۰۰۰ خود نمی گذرد
    • ترکیه IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      20 6
      خونه هاشونو میفروشن میرن ترکیه می خرند بنابرین قیمت خونه تو ترکیه گرجستان و... میره بالا و اون بساز و بندازها هم میرم جاهای دیگه اپارتمان بنجل شونو بسازند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    55 18
    جزء اینکه بدتربشه اتفاق خاصی نمی افته
  • حمید IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    39 37
    سلام هیچ تاثیری روی قیمتها ندارد
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    30 20
    سلام به نظر من تمام دلالان خانه خالیشون را به نام افراد خانواده شان میکنن
    • امیر شهبازی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      11 11
      عزیز دلم خونه به اسم کل خانواده است نه فرد یعنی اگر خانواده ای بیشتر از 2 خانه داشته باشد مشمول مالیات می شود ربطی هم ندارد که به اسم کدومشون باشه ارجاعت میدهم به متن قانون
    • علی IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      10 1
      کجای قانون گفته همه ی افراد یک خانواده باید با هم زندگی کنن مثلا خوده من جدا از خانوادم زندگی میکنم به نظر من این قسمت از قانون مشکل داره و نمیشه برای افراد یک خانواده تعیین و تکلیف کرد
    • NL ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      4 0
      جناب شهبازی هر فرد بالای 18 سال ، از زیر کفالت پدر خارج شده و خودش به نوعی سرپرست خانوار هست و به عنوان یک فرد حقیقی اجازه داشتن واحد مسکونی داره ، ارجاعت میدم به متن قانون !
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 56
    حتما قیمت زمین و مسکن با اجرای این طرح کاهش می یابد مطمئنم
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 32
    بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالیات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک دوم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 54
    بالاخره یک صندوقی برای ساخت مداوم مسکن پر می شه و ریش ما در گرو گروهی انبوه ساز نمی ماند که قیمت مسکن را به میل خود بالا و پایین می کنند. خیلی موافق این طرح هستم
    • GB ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      6 4
      من که امیدی دارم
    • DE ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      6 2
      چه خوش خیالی
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      6 12
      اگر شود چه شود
  • مهدی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    6 25
    تاثیر تقاضا برای فروش بیشتر شده و باعث پایین اومدن قیمت مسکن میشود ولی کم بجای اینها فکری بحال مستاجران بدبخت بکنید که پول اجاره ندارند جه برسد به خرید خانه حداقل یه قانون تصویب کنید که موقع قراراد پول پیش به روز باید محاسبه شود مثل طلا تا اجاره بها براحتی بالا نرود
  • LU ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    11 0
    مشکلات هنوز باقی است
  • علی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    26 3
    هیچ اثری نداره اجارها گرون میشه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 11
    زمانی که قانون وضع میشه به ظاهر خوبه و منطقی که مالکان بیش از دو واحد حاضر نیستن واحدشان خالی بماند و مالیاتی اضافی بدهند پس هر جه سریعتر باید واگذار کنن یا اجاره بدن ولی تا کی .
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    32 6
    باعث بالا رفتن قیمتها تا ۲ برابر میشود
  • صفری IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 6
    هیچ فایده که ندارد تازه این کار به ضرر مردم خواهد شد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 5
    هیچ پول روی پول سرمایه دارها میاد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 4
    با اجرای این طرح من که صاحب خانه نمی شوم
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    20 3
    هیج کار مثبتی انجام نشده
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    26 2
    هرچه ازملت بیشتر مالیات گرفته شود اثر تصاعدی بر قیمت اجاره و ملک میگذارد
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    17 10
    اولین سوال اینه ک چرا شخص باید از طریق خرید خونه اونم ب تعداد زیاد ثروتش رو نگه داره. این سئوال را جواب بدین تا مشکل حل بشه
    • ایرانی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      9 1
      بسیار خوب شما که می پرسی خودت بگو اگر کسی در این کشور زحمت کشید و موفق شد و سرمایه ای داشت باید سرمایه اش را در کجا و به چه صورتی نگه دارد؟
    • محمد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      7 0
      به شما چه؟
  • ایرانی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    30 3
    اول اینکه بیشتر خانه های خالی مال بانکها و حقوقیهاست که مشمول این قانون نمیشوند و فقط شامل مردم عادی است که احتمالا یک یا دو خانه برای گذران زندگی دارن که اجاره داده شده،
  • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    26 1
    بیچاره مستاجرباید هم جرم مالیاتوبده هم پول اجاره وهم شارژ خونه
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 6
    بهترین راه واقعی شدن قیمت و اجاره مسکن تعیین هزینه ساخت مسکن است و مبالغ فروش و اجاره مازاد برآن باید بعنوان مالیات دریافت شود. خیلی سریع قیمت و اجاره مسکن واقعی میشود.
  • محمدرضا اکبری IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    6 25
    حتما قیمت‌ها پایین خواهد آمد . انشاءالله تعالی . البته حتما بنگاه داران املاک خوشحال نخواهند شد . همین امروز من به چند بنگاه مراجعه کردم و قیمتهای پیشنهادی حدود 30 درصد از ده روز پیش کمتر شده است
    • رضا FR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      7 2
      دوست عزیز، شما کدام بنگاه مراجعه کردید قیمت ۳۰ درصد کمتر از ۱۰ روز قبل بود ؟آدرس بده من هم بروم!!!!!!
  • NL ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 4
    بی فایده است
  • مستاجر IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 21
    کار درستیه، فقط بخش اجاره مسکن هم باید کنترل بشه نهایت سالی ۵ درصد افزایش اجاره بها که مسکن مثل همه کشورهای دیگه از حالت سرمایه داری خارج بشه وگرنه مهاجرت و خروج پول در کشور اتفاق میافته که تبعات جمعیتی و اقتصادی بدی برای کشور به بار میاره، نظام باید مسکن، خوراک پوشاک و وسیله نقلیه رو مثل کشورهای دیگه متناسب با درآمد کنه وگرنه جنبش مهاجرت ایران رو ویران میکنه ، باید جلوی راههای فرار مالیاتی رو با شفاف سازی دارایی افراد بگیره یه همت عالی میخواد این کشور آباد بشه، هیچ کشوری دوروز تحریم رو تاب نمیاره ما الان چند ساله تحریمیم قدر این استقلال رو بدونید و کمر همت برای آبادی کشور ببندید که روسیاه تاریخ نشید
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 3
    ناامیدم
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      چقدر خوب حرف میزنی
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 12
    بله.میتونه صاحبین مجتمع های منجمد شده رو مجبور به باز کردن درب اپارتمانهایشان کند ونرخ اجاره خانه پایین میاد
  • پ-س IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 5
    علاوه براینکه تاثیر مثبتی نداره،باعث نارضایتی وبدبینی مردم شده ودودش هم به چشم قشر متوسط ومستاجران میرود.مجلس باید به فکر وضعیت معیشتی مردم باشد نه این کارها.8
  • ایرانی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 0
    واحدهای زیر۱۵۰ متر در تهران و۲۰۰ متر در شهرستانها معاف از مالیات اجاره هست بنابراین افزایش قیمت اجاره بها ادامه خواهد داشت .برای مثال یک خانواده ۴ نفره در تهران حداکثر توی یک واحد ۱۵۰ متری زندگی میکنه.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    بله
  • پریسا IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 25
    قیمت مسکن پایین می آید.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 3
    اوضاع خراب تر از این حرفهاست.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    11 19
    کسانی که این طرح را مثبت نمی دانند حتما از دو خانه بیشتر دارند ولی بعد از ثبت تمامی املاک در این سامانه خانوارهای که چند ملک دارند و تعداد املاک کل کشور معلوم می شود و برای برنامه ریزی مسکن کشور بسیار مفید است .
    • NL ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      یعنی اداره اسناد و املاک و شهرداری و .... نمی دونن کی چندتا خونه داره ؟ سند ها به اسم کی هست ؟ به کی مجوز ساخت دادن ؟ منتظر هستن مردم بگن چندتا خونه داریم ؟
  • منوچهر IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    6 18
    طرح خوبیه اگر برای ساخت خونه برای اقشارضعیف باشه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    27 15
    مخالفمممممم
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      2 3
      مخالفت سودی نداره زودتر خانه های خالی را اجاره بده یا بفروش .محتکر
  • علی اکبرکوه جانی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 13
    سلام بسیارکارپسنددی است ای کاش ده سال قبل اجرامیشد که اینقدرمسکن گران نمی شود مالیات برخانهای خالی آمدن قمت پاین خانهاواجاره بهاهست بسیارعالی دست دولت مردان دردنکنه که بفکرمابازنشته هاهستن بااین طرح شاید صاحب خانه شدیم یاباپاین آمدن اجاره ها بتونیم ازپس اجاره برآیم
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    27 4
    نتیجه ندارد
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 8
    مملکت مال این افرادیه که 4 تا خونه دارن دوتاشم خالی
  • احمد IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    23 3
    مسکن واجاره بها گرانتر خواهد شد
  • ایمان IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 12
    بهترین روش مالیات بر خانه های دوم به بعد هست به گونه ای که مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج بشود و صرفه اقتصادی نداشته باشه که یک نفر بیش از یک خانه داشته باشه و بعد ببینید چقدر آمار ازدواج و بچه دار شدن بالا می رود چون مشکل اصلی جوانان حل می شود
  • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    64 1
    علت تمام گرانی ها،،، قیمت ارز هست،،، اگر ارز قیمتش بالا بره گرانی بیشتر میشه،
  • آزی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    4 20
    همه کشورهای پیشرفته این کار رو کردن. حتما تاثیر گذاره. تو رو خدا ی فکری ب حال مردم متوسط جامعه هم بکنید. نزارین از این بیشتر بریم زیر خط فقر
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    7 12
    چرا یک نفر باید چند خانه داشته باشه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 2
    قانوني ناقص چكشي و پر از اشكال و عيب و ايراد. هيچي گرونتر هم ميشه
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    5 14
    از نوع کامنتها میشه فهمید که مافیای مسکن بد جوری ترسیدند
    • NL ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 0
      یعنی ما مافیای مسکنیم ؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    20 1
    فکر نمی کنم نتیجه ای برای مستاجر داشته باشه
  • مهدی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    18 1
    مقدار مالیات به اجاره بها افزوده میشود و اجاره ها بالا خواهد رفت و فشار دیگری بر قشر مستاجر وارد میشود
  • رضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    7 21
    اگر درست اجرا شود واقعا تاثیر گذار است
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 12
    یعنی میشه ارزون بشه
  • محمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    11 8
    تنها و تنها راه علاج ،خارج کردن مسکن از حالت سرمایه ای است در کشورهای پیشرو در دنیا با حقوق چند ماه و کمک دولت به راحتی می شود مسکن مورد نیاز خودت را داشته باشی .
  • حمزه IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 8
    اگرازمردم برای پیداکردن خانه های خالی استفاده شودطرح خوبی است ولی دولت همانطورکه درهدفمندی یارانه هاناموفق بودقدرت اجرایی این طرح راهم ندارد
  • حسن FR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 0
    کم کم مالیات هم می گیرن از کل خونه ها
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    4 8
    اراده ای قوی باید باشه برای اجرا و نظارت سختگیرانه این قانون وگرنه دلالان و سو اگران بازار مسکن راههای گریز و دور زدن قانون را خوب بلدند.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 1
    هیچ تاثیری ندارد فقط کنترل تورم چاره ساز است
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 0
    تا به حال چه اتفاقی به نفع مردم بوده
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 1
    فکر نکنم اثر کنه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    20 0
    دست بردارید
  • ممل یعنی ریدید تو این مملکت خجالت بکشید ، ریجستر چ IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 3
    جز گرانی و رکود هیچ ارمغانی نخواهد داشت مستاجرین بیچاره با این کار نابود میشن
  • امیر شهبازی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    7 11
    در کوتاه مدت (2_3 ماه اول) افزایش قیمت ولی زمان مالیات گرفتن یعنی مرداد بشه قطعا کاهش چون باید مستاجر پیدا بشود و چون خانه رو بر اساس خانواده می سنجند نمی توانند خونه رو به غیر انتقال بدهند
    • NL ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      10 0
      یعنی من با 40 سال سن اگر پدرم خونه رو به اسمم بزنه قبول نیست ! و یک مرد 40 ساله حق نداره خونه داشته باشه. در مورد اعضای خانواده تنها افرادی که زیر سر پرستی ، سرپرشت خانواده هستند حساب میشن.
  • حمید رضا غلامرضایی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    23 3
    من که خودم هیچ خونه ای ندارم مستاجر هستم و بازنشسته به نظر من مالیات از خونه های خالی باعث میشه که قیمت خانه ها گ انتر میشوند چون پولدارها هیچ وقت ضرر نمیکنند از خریدار خانه پول مالیات را میگیرد
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    8 10
    عرضه وتقاضا قیمت هر چیزی را تامین میکنه این کار باعث میشه عرضه مسکن کم بشه ودر آینده باعث گرانی مسکن واجاره خانه بشه و لی بطور موقت شاید اجاره کم بشه
  • امیر شهبازی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    4 5
    برایند این طرح و مالیات بر عایدی سرمایه و جهش تولید مسکن که هفته پیش تصویب شد که دولت مکلف شد سالی 1 میلیون خونه بسازد با هم منتج به کم شدن قیمت خونه نسبت به درامد ها می شود
    • شهروند IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      چه قدر کارشناس
  • آرش IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    20 3
    تاثیر منفی
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    23 5
    هیچ تا ثیری ندار ساخت وساز کم میشه در نتیجه در آینده افزایش قیمت
  • زهرا IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    6 1
    فرش قرمز زیر پای ملاکهای بزرگ
  • کوروش IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 4
    هیچ تاثیری نداره
  • سیما IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 7
    خدا کنه بعضیا انقدر پول دارن که چنتا چنتا خونه خریدن گذاشتن نه میفروشن نه مستعجر میدن این میشه که وقت جابه جایی میگن خونه نیست خونه فراوان بشه مردم راحت میشن
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 8
    هیچ تاثیری نخواهد داشت افرادی که واحدهای خالی دارند از جنس مردم نیستند
  • آذر IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    ثبت مسکن در سامانه هیچ تاثیری درقیمت ان ندارد چون نرخ مسکن واجاره بها را دلالان تعیین میکنند
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 10
    ومالبات برخانه های خالی مبتوانند نقش خوبی درکاهش قیمت مسکن داشته باشد
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    15 0
    هیچ تاثیری ندارد
  • طبا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 0
    دریافت مالیات از خانه های خالی باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد
  • رضاصبور IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 5
    اگر اجرا شود عالی هست
  • رضا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 3
    این کار باعث کاهش هزینه اجاره می گردد ضمنا اگر خانه دوم به بعد مالیات سنگین گرفته شود باعث کاهش قیمت مسکن شده و جمعیت زیادی از مردم صاحب خانه خواهند شد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 0
    هیچی ارزان نمیشود
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    راه دور زدنش یافت می شود
  • مستاجر IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام بنده هر موقع دو کلام حرف حساب زدم و‌حقیقت را گفتم‌ نمیدانم که چرا اجازه بمن نمیدهند که حرفم‌را بزنم‌ در آخر که در کادر پایین برای ارسال مثلا نوشته ۴+۵ خوب مجمعش میشود ۹ دیگر هر جمعی میزنی خطا میدهد و رد چاپ
  • ناشناس IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 0
    هیچ تاثیری برکاهش قیمت‌ها ندارد، هدف صرفا اخذمالیات هست
  • شارلاتان IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 2
    تو این مملکت هیچ قانونی درست اجرا نمیشه ، اینم یکیش ،
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 0
    به نظر من باعث میشه ملت برن خارج خونه بخرن
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 0
    بی فایده
  • اسلامی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 2
    انشااله برای مستاجرینی که هیچ پناهی تو این بازار بی در پیکر ندارند نیست .امیدی باشه. ودرضمن با این مالیاتها کک مالکان ودلارانی که ثروتشون یک شبه میلیاردی شده نمیگزه
  • صمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 2
    بسیار عالی است کار فوق‌العاده خوبی هست
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 9
    بله باعث نیشود که مجبور بشن حانه های خالی را کرایه بدهند و ملک اجاره ای چون زیاد میشه به طبع اجاره و قیمت کمتر میشه
  • اسد RO ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    هیچ
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    سنگ بزرگ علامت نزدن
  • امیر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 10
    باید مالکیت خانه و مخصوصاً زمین که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد محدود به تعداد انگشت شمار و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد تا دست دلال و محتکر از این نیاز ضروری تشکیل خانواده و فرزند اوری کوتاه شود و همه اقشار جامعه با هر توان مالی بتوانند زمین تهیه و ساخت و ساز کنند و امیدوار به زندگی شوند نه اینکه به بهانه های مختلف ضروریات مردم را گروگان بگیرند و به دشمن برای انقراض نسل ایران کمک کنند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    آدم این نظرات رو میخونه هنگ میکنه ، بدون هیچ استدلال و تخصصی نظر دادن و بدتر از اون تایید کردن اکثریت!!
  • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 10
    بنام خدا مسکن مانند مواد غذایی از نیاز های اوایه انسانهاست هیچ کس حق ندارد انرا احتکار کنه نگه داشتن منزل خالی هم احتکار مسکن است که باید از مالک ان مالیات گرفته شود تا انرا در اختیار افراد فاقد مسکن قرار دهد
  • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 2
    هرکس می تونه زود تر خونه بخره.وگرنه فروشنده وجهمالیات خالی موندن خونه روهم از خریدار میگیره
  • بهزاد دهنائی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 8
    سلام و عرض ادب توجه داشته باشید علاوه براستعلامات از اداره ثبت املاک و شهرداریها باید از پتانسیل بالقوه اطلاعات مردمی و بسیج محله و یک تلفن جهت اطلاع رسانی عمومی استفاده کرد
  • امیر IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 7
    هرکی تواین قضیه نظرش منفی هست مطمئن باش یا دلال هستن یابیشترازیکی خونه دارن مگه میشه رواجاره بها وقیمت خونه تاثیری نداشته باشه اگردرست اجرابشه قطعا وصددرصدتاثیرمی زاره وکسانی که این طرح رودرست نمیدونن مطمئن باش ازترس پایین آمدن قیمت نگرانن بهترین ودرست ترین تصمیمی هست که دولت گرفته فقط فقط باجدیت اجرابشه موفق باشید
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    12 0
    ارزش پول کمتر میشه
  • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 12
    سلام،بنظر من طرح خوبیه،ولی بشرطی که درست اجرا بشه،ضمنا بر خرید و فروش خانه دوم هم مالیات بالا بگیرن و فقط سرپرست خانواده خونه بنامش باشه نه اینکه طرف چنتا خونه داره هر کدومشو بنام یکی از اعضا خانواده بزنه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 12
    اینطوری دست بخش خصوصی از ساخت و اجاره مسکن کوتاه میشه و دولت براحتی میتونه خونه بسازه و مستاجرا خونه بده و مشکل مسکن برای همیشه حل میشه
  • علی DE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 4
    طرح بسیار خوبی ست موجب خارج شدن مسکن از کالای سرمایه ای و تثبیت قیمت آن میشود
  • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 13
    عالیست.
  • حسن IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 2
    من بورسی را می‌شناسم که 10خانه داره، خود من کارتن خاب هستم، بعلت گرفتن خونه توسط مهریه خانم.
  • رضا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    صد در صد قیمت مسکن گرون میشه و سرمایه گذاری در مسکن کم میشه!هدف دولت چیست؟
  • ناشناس IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    13 0
    تاثیرمنفی داره!
  • علی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    ۲۰ ساله از تعاونی زعفرانیه اردبیل زمین گرفتیم دیگر پیر شدیم هنوز کاربری نداده اند عمرمان هم کفاف نمیکند شما چه انتظاری دارید مردم خانه دار بشند
  • .. IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 6
    باسلام.واقعا خیلی موثر وبجا بود این قانون.لعنت برمخلان اقتصادی
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    9 0
    باعث افزایش قیمت ملک می شود
  • سلام بهترین کاری است که تو این ۴سال انجام‌ دادید ب IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 6
    خیلی حالیه
  • حمیدرضا IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 13
    حتماباعث کاهش قیمت میشه...زیاد یا کمشرو نمیدونم
  • علی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 7
    هیچ تاثیر مثبت و یا منفی در اجاره بها ندارد ولی شاید تاثیر بسیار اندک در کاهش قیمت فروش مسکن داشته باشد
  • اکبر IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    چه سودی برای من مستاجر دارد که اگر می خواستم یک خانه 60 متری چند سال ساخت به قیمت 700 میلیون بخرم الان باید 1میلیارد و 800 میلیون تومان بخرم.
  • اسماعیل IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    8 0
    تورم مهار بشه درست میشه
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    هیچ‌ تاثیری نخواهد داشت و احتمال جواب معکوس یعنی افزایش قیمت ملک را به دنبال خواهد داشت
  • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    15 0
    بی فایده
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 9
    اقدام مثبتی است جهت جلوگیری احتکار مسکن تعدادی از خدا بی خبران
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    گرون میشه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    ببینید عزیزان بگیرن خوب ولی صاحبخونه از طرفی که میاد اجاره کنه میگیره
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 2
    سلاطین مسکن معلوم هستند
  • علي IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    خوب یعنی چی شاید طرف بچه هاش جدا زندگی می کنند در دوران مجردی . حالا باید مالیات بده
  • رسولی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    کاری باش نداشته باشین بهتره
  • شروین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    به طور کلی شدت انتظارات تورمی در جامعه به گونه ای بوده که بازار مسکن رشدی فراتر از رشد نقدینگی و رشد ارز رو تجربه کرده به طوری که ملک بر مبنی دلار 32 تا 35 هزار تومان در حال معامله هست و رقم نسبت قیمت خرید/فروش به رهن تا 2 برابر حد معقول پیشروی کرده است در چنین شرایطی آنچه مهم هست در درجه اول کاهش انتظارات تورمی و در کنار آن مالیات بر تعدد مسکن هست و نه مالیات بر خانه های خالی که مورد اخیر تاثیر اندکی خواهد گذاشت
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    تاثیری نداره
  • بهروز JP ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    فقط درآمد دولت بالا میره
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 2
    قوانین بازدارنده نیست بایستی سخت گیرانه تر بشوند
  • حسین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 10
    تاثیر خوبی داشته فایل های اجاره وفروش زیاد شده وتا شش ماه دیگر قطعا تاثیرات بهتری دیده خواهد شد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    نظر من مهمه.......!!!!!!
  • مقیمی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    بیچاره مستاجر
  • ناشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    سلام اگه دولت میخواد مسکن ارزون بشه چرا قیمت مصالح ساختمانی و آهن و میلگرد که هر روز وحشتناک میره بالا هر روز گران میشه کنترل نمیکنه
  • ناصر IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    3 0
    موجب افزایش اجاره بها است ومالیات از مستاجرگرفته خواهد شد واحتمالا"همانند مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده اخذ و به دارائی پرداخت نمی شود
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    اصلا موافق نیستم چون شما همه اطلاعات را دارید
  • علی US ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    ازهمه افرادی که خانه را خالی نگه میدارند از۵۰متربه بالا باید سال اول ۱۸برابر مالیات گرفته شود سال دوم ۳۶برابر و،، که جلوی احتکار گرفته شود،
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    تأثیری به قیمت بازار ندارد احتمال 60% قیمت بازار مسکن افزایش خواهد داشت
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 6
    به نظر من هر کی بیشتر از یکی خونه داره باید مالیات بده تا کسی اینجوری دنبال گرون کردن خونه نباشه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 5
    دلال ها برند خوبه
  • محمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 11
    بنظر من فروشنده یا باید بفروشد یا اجاره دهد لذا قیمت ملک ارزان و مناسب تر میشه
  • بهروز زندیان IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 9
    جلوگیری از افزایش قیمت مسکن واجاره بها ی مسکن و کاهش.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 10
    خدا کته دریافت مالیات از خانه های خالی عملی بشه که اگه بشه اجاره بها خیلی نمیتونه بالا بره وشاید بتونه به نحوی جلو ساخت وسازهای بی‌رویه رو بگیره
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    مردم عادی اگه داشته باشن اجاره میدن
  • پویا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    اولاً دولت با کد ملی هر نفر کل اطلاعات و دارایی افراد رو داره ، پس این کاری بیهوده هست . دوماً این قانون باید برای اشخاص با نفوذی باشه که آپارتمان آپارتمان رو هم ساختند و ککشون نمیگزه و تنها دودش به چشم مردم عادی میره که باید هزینه ثبت ملکی رو بدهند که اطلاعاتش دست دولت و وزارت مسکن هست
  • BB IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    ,اگرپیشرفت وتوسعه اجتماعی درسطح کشوریکسان باشد،مشکل اجاره هم حل می شود،تاوقتی تقضابرای مهاجرت به تهران وکلان شهرهاوجوددار،بااین قوانین مشکلی حل نخواهدشد.دراقتصادعرضه وتقاضاحرف اولو میزنه.
  • پویا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    زمانیکه برای تخصیص یارانه و کمک معیشتی با درج کد ملی هر نفر کل زندگی طرف معلومه که چقدر درآمد داره چندتا ماشین و چندتا خونه داره این فقط هزینه برای ثبت اطلاعات تکراری رو دست مردم میگذاره و در ثانی دولت که اشراف اطلاعاتی کامل از همه چیز دارد یقیناً دانه درشتهای املاک هم میشناسد . پس بجای دردسر درست کردن برای ملت مستقیماً برود یقه سرمایه داران بازار مسکن و انبوه سازان شخصی رو بگیرد نه ملتی که با این تورم هزار و یک مشکل دارند.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 11
    بسیار عالی است و باعث رفع تورم بازار مسکن خواهد شد .
  • اصغر IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت و یقینا باعث افزایش قیمت املاک و اجاره بها می شود.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 9
    خوب از اداره ثبت بگیرید . این همه هزینه برای چی؟
  • امیری IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    هیچ تاثیری ندارد
  • مهدی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    مخالف
  • مهدی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    10 0
    بدون برنامه مالیات گرفتن دردی دوا نمیکنه
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 6
    تمام راه های فرار از قانون بسته بشه و فقط قانون اجرا بشه مثل بقیه دنیا . به شرطی که تمام روزنه های فرار از این قانون بسته بشه چه برای حقیقی ها چه حقوقی ها ، می تونه مفید باشه.
  • ققنوس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    این مصوبه هیچ سودی به خریداران مسکن نخواهد داشت چون فروشندگان ملک خود را به نرخ روز و با اعمال مالیاتی که پرداخت خواهند کرد به مشتریان واگذار خواهد کرد !
  • NL ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    سوال ، دوستان در وزارت مسکن و شهر سازی برای گرفتن آمار خانه ها و مالکینشون نمی تونن از سازمان اسناد و املاک کمک بگیرن که سند ها به اسم کی هست ؟ نمیتونن ببینن شهرداری به چه افرادی مجوز ساخت داده ؟
  • مالک IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    9 0
    من چرا باید خونه خودمو که حاصل سالها زحمت کشیدنمه مفت بدم به کسی میخوان مسکن ارزون بشه جنس و ارزون کنن میلگرد و سیمان و سنگ به قیمت طلا بخرم خونه بسازم رایگان بدم دست مردم خدا وکیلی کدوم شماها این کارو میکنید؟ مالیات هم بدم باز مجبورم رو هزینه هام حساب کنم بگیرم
  • مهدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    10 0
    من مخالفم
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    اگر امار دارند این ثبت نام برای چیه؟
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    گیرم مالیات هم بگیرن که چی؟
  • مجید US ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    11 0
    از قیمت مرغ و گوشت و روغن و پراید چه خبر؟
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    مستاجرین باید بیشتر کرایه بدهند وکسانی که می‌خواهند خانه بخرند گران‌تر بخرن
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    هیچ فایده ای ندارد یکی مثل ما که خانه نداریم دیگه عمرا بتونیم خانه دار شویم
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    یک کلام ختم کلام یه اجاره نامه سوری می نویسند و خلاص
  • داود ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 7
    باسلام مالیات کارگر ساده داره میده چرا سوداگران وثروتمنان ندهند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    دنبال چی میگردیم
  • نادر IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 2
    حتما خوبه ولی کافی نیست
  • اقتصاددان IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    9 0
    موجب فرار سرمایه
  • Naser IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    دوسال باعث کاهش تولید مسکن و درنهایت باعث افزایش اجاره خواهد شد
  • ایرانی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    7 0
    فایده نداره
  • پرویز IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    6 0
    خیر هیچ تاثیری ندارد
  • بیچاره IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 2
    باز مالیات
  • غلامرضا IN ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    15 0
    سلام مخالفم
  • سعید US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    اگر از ثروتمندان که بیش از چندین خانه دارند مالیات گرفته شود به عدالت نزدیک میشویم.نه از کسی ک6 یکی دوتا داره
  • . IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 18
    مقابله با دلال زمینه اش مهار تورمه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    برای مردم سودی نداره
  • رضا IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 0
    سلام بنظر من گرفتن مالیات بروی ساخت و ساز تأثیر منفی می‌گذارد
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    این مردم هستن که ضرر می‌کند مثل همیشه
  • حسن IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    یادمه چند سال پیش گفتند مالیات سیگار رو اضافه کنیم تا مردم نکشند؛ سیگار چند برابر شد و مردم بیشتر کشیدند!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    مالیات باید همه بدن
  • زهرا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 2
    سلام. خیلی عالی است . امتحان کنید. نتیجه خوب ٱنرا در عرض یکسال خواهید دید. به شرط اینکه درگرفتن مالیات جدیت داشته باشند .
  • مستاجر IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    بهترین راهکار، خارج کردن ملک از تمام افراد حقیقی و تبدیل اون به تملک شهرداری ها و دولت است.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    شاید بهتر بشه درصورتیکه از محل اون مالیات حق نیازمند رو بدن، یعنی از مرفه های بی درد بگیرن به جاش به نیازمند کمک کنن...
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    10 0
    هیچ تاثیری نداردبلکه طرف قیمت رابالا می برد
  • محسن IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 2
    در نگاه اول قانونی خوبی برای کنترل احتکار مسکن و اجاره بها بنظر میاد ولی متاسفانه در کشور ما ، قوانین خوب هم زمان اجرا به بیراهه میروند ، مثل خصوصی سازی