تعطیلی‌ها نصفه‌ونیمه باشد، فوتی‌های کرونا چهار رقمی می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییسی گفت: اگر محدودیت ها در تعطیلی ۱۰ روزه به خوبی اعمال و رعایت نشود باید منتظر مرگ های چهار رقمی باشیم.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های اعمالی در ۱۰  روز تعطیلی سراسری گفت: ما ساز و کار لازم برای اجرای دستورات ستاد مقابله با کرونا در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا داریم و در روز نخست تعطیلی در تهران زیر ۵۰ درصد محدودیت ها اجرایی شد و من خود به روند اعمال محدودیت ها در روز نخست معترض هستم البته در برخی استان ها محدودیت ها خوب اعمال شده است اما صبر کردیم تا اعمال محدودیت‌ها در روزهای بعدی را هم ببینیم و بعد در ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع را بررسی و تصمیم گیری کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد: اگر محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی در ۱۰  روز تعطیلی سراسری به خوبی اعمال و رعایت نشود باید منتظر مرگ های چهار رقمی باشیم چرا که هنوز اثر سفرها را ندیده ایم و آمارهای کنونی فوتی های کرونا ناشی از خریدهای نوروزی قبل از آغاز سال جدید است.

رییسی با بیان اینکه میزان محدودیت‌ها کم نیست، درباره فعالیت کارکنان که بحث‌های بسیاری در آن مطرح شده است، گفت: ما در طرح مدیریت هوشمند کرونا در شهرهای قرمز تا یک سوم کارکنان و در شهرهای نارنجی تا یک دوم باید در محل کار حاضر شوند، برخی ادارات اگر ۱۰ روز تعطیل شوند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و باید این ادارات تعطیل شوند، همچنین اداره‌ای را که ۱۰۰ کارمند دارد و می‌توان با ۵ اپراتور آن را مدیریت کرد، باید در عمل تعطیل شود، برخی ادارات که ارباب رجوع ندارند باید تعطیل شوند یا ستاد بسیاری از وزارتخانه‌هایی که در تهران هستند،  اگر تعطیل باشند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و این قبیل باید تعطیل شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما فقط مجوز فعالیت به نانوایی، سوپرمارکت، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و مشاغل این چنینی را داده ایم، بانک ها باید فعال باشند چرا که تولید همچنان ادامه دارد و حتی برای کاهش تراکم مردم  شاید نیاز باشد، بانک ها با توان بیشتری کار کنند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    3 0
    خب بزرگوار اداره ما جزو اونهايي هست كه هيچ ارباب رجوعي نداره ولي مديران تعطيل يا دوركاري نمي كنند بفرماييد رسيدگي كنيد چرا همش حرف مي زنيد؟!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    11 0
    تا کی فقط تعطیلی و مردم از خونه بیرون نیاین؟ چرا واکسن نمیخرین؟ با قدرت دارین تئوری ایمنی گله ای رو دنبال میکنین ها
  • SG ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    من برای یک شرکت خصوصی که کار ضروری هم انجام نمیده کار میکنم به همه کارکنان گفتند باید بیاید اذز ماه هم همین طور بود
  • بینام IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 1
    شرکت ما هیچ ارباب رجوعی نداره و کار رو هم میشه بصورت آنلاین انجام داد ولی مارو میکشونن سرکار چون میگن حقوق میدیم باید بیایین!!!!اتفاقی برا یما بیوفته هیچکس جوابگو نیست
  • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 5
    در حال حاضر الان بالا 5 تا شرکت خصوصی دیدم بالا 200 نفر برسنل دارن اما فعال هستن متاسفانه تعطیلی به ضرر کارمند هست چون شرکت خصوصی تا کار نکنه در امد نداره
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    14 1
    بجاي رنگاميزي شهرها و شمارش مرگ هموطن واکسن وارد کنيد واکسيناسيون عمومي رو شروع کنيد واکسن توليد داخلم بزاريد براي مسولين که اعتماد ملي بالابره