۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کدام دروس دانشگاهی باید حضوری ارائه شود؟

فارس نوشت: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه میانگین کیفیت آموزش در کشور ۶۰ درصد است، گفت: دروس عملی در شهرهای زرد و آبی به صورت حضوری برگزار می‌شود به طوری که هریک از دانشگاه‌ها باید خوابگاه و شرایط لازم را برای حضور دانشجویان مهیا کنند.

علی خاکی صدیق معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های آموزشی در تمامی کشور برای آموزش مجازی وجود دارد و کارشناسان حوزه آی‌تی در مراکز علمی، آموزش‌های لازم را دیده‌اند، گفت: اکنون به طور میانگین شاهد وجود کیفیت آموزشی نزدیک به ۶۰ درصد هستیم.

وی افزود: دروس عملی در شهرهای زرد و آبی به صورت حضوری برگزار می‌شود اما در شهرهایی که وضعیت قرمز و نامطلوبی دارند، برگزاری این دروس غیرقانونی است. در واقع شهرهای زرد و آبی نیز باید شرایط لازم را از نظر خوابگاهی و امکانات رفاهی برای حضور دانشجویان مهیا کنند. 

خاکی صدیق تصریح کرد: در حوزه آموزش عالی، تولید و موانع تولید جزو سیاست‌های وزارت علوم بوده که امسال نیز در راستای این سیاست، آموزش‌ها را با تأکید بر مهارت‌افزایی و مهارت‌محوری دانشجویان دنبال می‌کنیم. این در حالی است که ترم جاری نسبت به ترم تحصیلی گذشته، وضعیت آموزش الکترونیکی ما در کشور وضعیت بهتری دارد، اما باید به این نکته اشاره کنم که همچنان تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم. 

وی در پایان گفت: کیفیت آموزشی به طور میانگین در سطح کشور نزدیک به ۶۰ درصد می‌رسد که در بعضی از مناطق این عدد رو به افزایش بوده و در بعضی از شهرها نیز کمتر از آن است که به مرور زمان با آموزش‌های کارشناسان این وضعیت بهتر خواهد شد.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =