بازگشت ۵۹واحد تعطیل به چرخه تولید در استان قزوین

استاندار قزوین گفت: با حمایت‌های انجام شده ۵۹واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال99 به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: سال گذشته با حمایت‌های انجام شده ۵۹واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم برای برداشتن موانع و کمک به رونق تولید همه ظرفیت‌ها بسیج شده است.

او افزود: تولید یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در استان به آن توجه می‌شود چراکه باعث افزایش قدرت اقتصادی می شود.

استاندار گفت: برخی از موانعی که در تولید وجود دارد کشوری ست و از اختیارات استان خارج است، اما تا آنجایی که در حوزه اختیارات استاندار و مدیران استانی باشد برای حل مشکل تولید کنندگان تلاش می‌شود.

جمالی پور افزود: رفع موانع تولید، دغدغه همه مدیران است و امروز همه دستگاه‌ها در این زمینه اختلافی ندارند و سطح همکاری آن‌ها بالا است.

استاندار افزود: در استان اختلافی برای حل مشکلات وجود ندارد چرا که هدف خدمت است.

جمالی پور افزود: هر کسی که می‌تواند باری را بردارد من به عنوان استاندار شرایط را برای او فراهم می کنم.

او اضافه کرد: در سال جدید احداث بیمارستان هزار تختخوابی و انتقال آب از سد طالقان به ۱۴شهر در دستور کار است به همین منظور برای پیشبرد این اهداف دیشب با بانک پاسارگارد جلسه‌ای برگزار شد.

استاندار با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در این شرایط سخت پارسال توانستیم سد نهب، آزادراه ۱۶۰ کیلومتری غدیر را افتتاح کنیم و به زودی هم سد بالاخانلو و راه قزوین به الموت افتتاح می‌شود.

جمالی پور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات امسال هر چه قدر رییس جمهور با رای بسیار بالایی انتخاب شود همه کشورهای دنیا به ویژه دشمنان کشور نگاه دیگری به منتخب مردم خواهند داشت و در گفتگوها رفتار متفاوت تری از خود نشان می دهند.

استاندار گفت: برای داشتن انتخابات پرشور باید نگاه منافع ملی در سطح بالا و نگاه به منافع جریانی، گروهی و فردی در سطح پایین قرار بگیرد.

جمالی پور با بیان اینکه دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفته است تا نقش مردم را در انتخابات کمرنگ کند، گفت: برای مشارکت بیشتر مردم باید از اختلاف افکنی‌ها دوری و امید را در جامعه تزریق کرد.

استاندار گفت: امسال مشارکت داوطلبان شوراهای روستا نسبت به دوره قبل بیشتر بود به طوری که همه روستاهای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات به حد نصاب رسیدند.

جمالی پور افزود: در انتخابات شوراهای شهر، تعداد داوطلبان که در دوره قبل هزار و ۲۰۰نفر بود امسال به ۹۵۷نفر رسید، ولی با این حال تعداد داوطلبان برای رقابت به حد نصاب رسیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بازرسان هیات نظارت و هیات اجرایی بر رفتارهای انتخاباتی داوطلبان نظارت دارند.

او در ادامه با اشاره به عادی انگاری‌ها در شیوع کرونا گفت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد با کسانی که ماسک نمی‌زنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی شود.

جمالی پور افزود: این افراد به دادسرا معرفی خواهند شد و علوم پزشکی از آن‌ها شکایت می کند.

استاندار، حضور مردم در تجمعات، خریدهای عید و سفرهای نوروزی را از عوامل شروع موج چهارم کرونا دانست و گفت: بنا بر تجربیات گذشته هر جا که همکاری مردم و رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی بالا می‌رود شیوع کرونا کاهش می‌یابد، اما هر جا که عادی انگاری‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها رعایت نشود کرونا از کنترل خارج می‌شود به همین منظور از مردم و اصناف خواسته می‌شود همچون ۱۴ماه گذشته با مدیران و مسئولان همکاری کنند.

جمالی پور با اشاره به خسارت‌های وارد شده به اصناف افزود: سال گذشته دولت برای حمایت از مشاغل تسهیلاتی با نرخ ۱۲درصد پرداخت و استان هم تا سقف ۵۰میلیون تومان از مشاغل خرد و کوچک حمایت کرد.

استاندار افزود: متاسفانه به علت بی توجهی‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی بیمارستان صحرایی برپا شده و رنگ استان که پیش از سال جدید آبی بود به قرمز تبدیل شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۶۱۸بیمار کرونایی در بیمارستان ‌ها بستری هستند که ۱۱۷نفر از آنها بخش مراقبت های ویژه به سر می‌برند.

استاندار در ادامه از صدا و سیمای مرکز قزوین برای همکاری و اطلاع رسانی‌ها در زمینه کرونا، انتخابات و رونق تولید قدردانی کرد.

این مقام مسئول گفت: برنامه سازی خوب در رسانه ملی و استانی باعث افزایش شور مشارکت در انتخابات می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =