متن شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس به خاطر پست جنجالی

فدراسیون فوتبال هند از باشگاه پرسپولیس به خاطر انتشار یک پست جنجال‌ساز در صفحه این باشگاه در شبکه‌های اجتماعی به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از نسخه هندی سایت گل، کنفدراسیون فوتبال هند اعلام کرد که از باشگاه پرسپولیس به دلیل انتشار یک پست در فضای مجازی که مضمون آن تبیعیض‌آمیز و تحقیرآمیز بوده است به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شکایت کرده است.

در این پست که باشگاه پرسپولیس آن را حذف کرده است، به ماجرا فتح هند توسط نادرشاه اشاره و کسب پیروزی نماینده ایران مقابل تیم گوای هند در گروه E لیگ قهرمانان آسیا به غنیمتی بزرگتر از الماس معروف کوه نور تشبیه شده است.

در نامه ارسالی فدراسیون فوتبال هند به AFC که در آن به تخطی باشگاه پرسپولیس از بندهای 50 و 58 اساسنامه اخلاقی و انضباطی AFC اشاره شده، آمده است: فدراسیون فوتبال هند مراتب شکایت خود از رفتار نامناسب باشگاه پرسپولیس، نماینده کشور ایران قبل از آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و به طور خاص قبل از سفر به هند را اعلام می‌دارد. این باشگاه یکسری پست‌های مشخص را در صفحه رسمی‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم هند شده و واکنش رسانه‌ها را در پی داشته است. این پست نشان دهنده یک رویکرد هجومی غیرمنطقی نسبت به فدراسیون فوتبال هند و مردم این کشور بود که کاملاً خارج از چارچوب‌های اخلاقی هر ورزشی است. از آنجایی که این رفتار نامناسب مشخصاً نشان دهنده ناتوانی آنها در رویدادهای سطح بالای این‌چنینی است، فدراسیون فوتبال هند قویاً این رفتار آنها را محکوم می‌کند و خواهان اقدامی مناسب از سوی AFC علیه باشگاه پرسپولیس است.

در همین راستا، باشگاه پرسپولیس ضمن حذف پست جنجال‌آفرین، بیانیه‌ای برای عذرخواهی از هندی‌ها منتشر کرده است.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاله IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    21 1
    واویلا! چقدر بی تدبیری و هزینه تراشی برای این ملت!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      3 0
      بابا ول کنید! مگه چکار کرده؟! ما باید یاد بگیریم دنیا گرگ شده گرگ! اگه جلوتر حمله نکنی بهت حمله می‌کنن. مگه سعودیهای نامرد دلیل داشتن که چند سال میزبانی رو ازمون گرفتن؟! این هندیها هم از اونا یاد گرفتن... و مسئولان دیپلماسی ما هم که اساسی‌ترین کارشان خنده است!!!!
  • ایلار IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 40
    ذات تیم پیروزی بر نژاد پرستی هستش اینکه معلومه
    • پرسپولیسی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      8 0
      ای پیروزی و....... تو برو برای تیم خودت نظر بنویس.مدیریت پرسپولیس هم یه ذره احتیاط بکنه خوبه بخاطر همین اتفاق نتونیم بریم مرحله حذفی.لابد بعدش بابا مسعود همه چی رو میندازه گردن کرونا و تحریم،بدبختی تا کی.
  • مسعود IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    22 0
    این ماجرا و مسائلی از این دست که کم هم نیست محصول فقدان مدیران لایق در این باشگاه و باشگاه های دیگر هست. به امید اینکه هرچه زودتر در همه پست های ورزشی و حتی غیر ورزشی ، امور به دست مدیران و متخصصین اهل فن اداره شود.
  • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    5 0
    این پرسپولیس یک بزرگ عاقل می خواهد.ماجرای آل کثیرتمام نشده،ماجرای دیگر،پس عقلای تیم چه می کنند؟عاقل ازیک سوراخ که چندبارگزیده نمی شود.
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    1 0
    آقایان باید بفهمند که در عصه بین المللی نمیشه مثل داخل هر چیزی رو گفت و از تبعاتش فرار کرد!. ضمن اینکه همه اعضای تیم حاضر در هند که در مصاحبه هایشان از وضعیتشان گله کرده و هندیها را متهم کرده بودند در این قضیه سهیم هستند. یه عده از هند جو دادند و یه عده هم از ایران جوگیر شدند!!
  • مهران IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 4
    لونگی یاد بگیر که با کوچیک کردن بقیه نمیتونی بزرگ بشی.عیسی درس عبرت براتون نشده انگاررررر