زمان دقیق برای تعیین تکلیف پروژه برج دوقلو در شهرکرد مشخص نیست

شهردار شهرکرد گفت: در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای انجام پروژه‌ها و ازجمله پروژه برج دوقلو متصور شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس بهادر عبدالغنی در جلسه تعیین تکلیف پروژه برج دوقلو اظهار داشت: پروژه برج دوقلو از سال ۸۹ در مجموعه مدیریت شهری شروع شد که به علت مشکلاتی که وجود داشت تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده اما مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا با یک تصمیم درست، این پروژه به نتیجه برسد که در همین راستا با مصوبه شورای اسلامی مقرر گردید پروژه به مزایده گذاشته شود.

وی افزود:  کار کارشناسی هیئت ۳ نفره با معرفی کانون کارشناسان انجام و شرایط مزایده کاملا مشخص و درحال بررسی در صحن علنی شورا می‌باشد که امیدواریم مزایده برگزار و با اقبال عمومی مواجه شود که عدد این مزایده می‌تواند برای مجموعه مدیریت شهری اثرگذار باشد اما اگر از مزایده توفیقی حاصل نشد بحث مشارکت و با انجام پروژه در فازهای مختلف توسط شهرداری پیگیری می‌شود اما در حال حاضر نمی‌توان زمان و تاریخ دقیقی را برای انجام پروژه‌ها متصور شد.

شهردار شهرکرد بیان کرد: شرح خدمات و وظایف مربوطه به شورای اسلامی شهرکرد ارائه شده که شورای شهر یا طرح جدید ارائه می‌دهد و یا طرح شهرداری را با موارد مدنظر به تایید می‌رساند.

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: پروژه‌ برج دوقلو عارضه‌های مختلفی را برای شهر ایجاد کرده است که با تلاش شورای دوره پنجم سبب شد بدهی برج دوقلو تسویه و بحث پیمانکار توسط ماده ۴۸ در حال پیگیری است و تنها تعیین تکلیف برج باقی مانده است که باید تا پایان دوره پنجم شورا این موضوع به نتیجه برسد.

وی گفت: در راستای فروش، مزایده و مشارکت برج باید تدابیر لازم اتخاذ و تمامی جوانب سنجیده شود و از نظرات کارشناسان توانمند استفاده شود.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: برج‌ دوقلو شهر را می‌بلعد و مشکلات متعددی ایجاد خواهد کرد که با توجه به شرایط کنونی، شهرداری نمی‌تواند خود را درگیر این پروژه کند.

وی گفت: رها کردن این پروژه هم کار درستی نیست و باید با یک تدبیر صحیح و کارآمد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، تصمیم درست دراین خصوص گرفته شود.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که باید به درستی برای برج تصمیم‌گیری شود و متوجه آثار و تبعات آن باشیم‌.

وی افزود: موقعیت پروژه نباید به‌گونه‌ای باشد که اشتیاق سفر ایجاد شود بنابراین ایجاد کاربری اداری برای این برج‌ ضروری است و در ساعات تعطیلی ادارات پارکینگ برای استفاده عموم قرار داده شود.

توکلی گفت: معتقد هستم شهرداری با شرایط مالی موجود می‌تواند یک قل از این برج را تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در صورت امکان یک قل از پروژه برج دوقلو برای شهرداری و یک قل دیگر برای انجام کارهای اداری در اختیار سازمان یا سازمان‌های دیگر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ترافیک سنگین در میدان بسیج و برج دوقلو وجود خواهد داشت، گفت: در چند سال آینده تمام معابر شهرکرد به یک پارکینگ محرک تبدیل خواهد شد.

حیدر علیپور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرکرد گفت: در راستای به نتیجه رساندن برج دوقلو باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =