۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸

مهمترین ویژگی سوریه در میان کشورهای عربی، ایستادگی و مقاومت سوریه است و دشمنی های امریکا و دیگر قدرتهای مستکبر با سوریه نیز به همین علت است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هیأت همراه، شرایط کنونی منطقه خاورمیانه را به نفع جبهه مقاومت و ایستادگی، و به ضرر امریکا و همراهان سیاستهای امریکا دانستند و تأکید کردند: جبهه ایستادگی باید با استفاده از این فرصت بزرگ، روابط و همکاریهای خود را هرچه بیشتر تقویت کنند.

ایشان مظهر مقاومت در منطقه را اتحاد ایران و سوریه دانستند و خاطرنشان کردند: نتیجه این اتحاد و تأثیر آن در قضایای فلسطین، لبنان، و عراق و همچنین در کل منطقه کاملاً مشخص است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تمرکز دولتهای استکباری برای شکستن خط مقاومت در منطقه و تضعیف ارتباط جبهه ایستادگی افزودند: این تلاشها تاکنون به نتیجه نرسیده و تیغ امریکا در منطقه روز به روز کندتر شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری مشکلات کنونی امریکا در عراق و محقق نشدن اهداف امریکا خاطرنشان کردند: رژیم صهیونیستی نیز با وجود هیاهوهای تبلیغاتی، با مشکلات داخلی زیادی مواجه شده و واقعاً رو به ضعف است.
ایشان رویکرد جدید امریکا در منطقه را ناشی از همین وضعیت ضعیف کنونی ارزیابی کردند و افزودند: این رویکرد به دلیل تفاوت جوهری رئیس جمهور کنونی امریکا با رؤسای جمهور قبلی نیست زیرا هر فرد دیگری هم که جای او بود، نمی توانست سیاست دیگری را در منطقه پیش بگیرد.

رهبر انقلاب اسلامی زمینه های همکاری میان سوریه و ایران را گسترده خواندند و با تأکید بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت های فراوان، خاطرنشان کردند: مهمترین ویژگی سوریه در میان کشورهای عربی، ایستادگی و مقاومت سوریه است و دشمنی های امریکا و دیگر قدرتهای مستکبر با سوریه نیز به همین علت است.
حضرت آیت الله خامنه ای با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظ اسد تأکید کردند: جایگاه ممتاز سوریه در منطقه نتیجه تلاشها و مواضع مستقل آن مرحوم است که آقای بشار اسد نیز بخوبی همان راه را ادامه می دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأیید پیشنهاد رئیس جمهور سوریه برای تشکیل یک اتحاد میان چهار کشور ایران، سوریه، ترکیه و عراق افزودند: ارتباط های کنونی سوریه با عراق اقدام بسیار مثبتی است و باید به دولت این کشور برای حل مشکلات کمک کرد.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ضمن تأکید بر روابط راهبردی تهران - دمشق، شرایط عمومی منطقه را بنفع جبهه مقاومت و ایستادگی ارزیابی کرد و گفت: دولتهای غربی بویژه امریکا دارای مشکلات فراوانی در داخل خود و همچنین در منطقه هستند و تاکنون نتوانسته اند به هیچ دستاوردی در منطقه و حتی در لبنان برسند.

وی افزود: در چنین شرایطی همکاری و اتحاد چهار کشور ایران، سوریه، عراق و ترکیه به نفع منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به دمشق، برآمادگی سوریه برای همکاری با عراق تأکید و خاطرنشان کرد: بیگانگان و برخی کشورهای منطقه بدنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در عراق هستند که باید با کمک به دولت این کشور مانع از این اقدام شد.

آقای بشار اسد همچنین رأی بالای مردم ایران به آقای احمدی نژاد و انتخاب مجدد وی را موجب تقویت بیش از پیش جبهه مقاومت در منطقه دانست و تأکید کرد: شکست تلاشهای برخی دولتهای غربی در قضایای اخیر پس از انتخابات ایران، درس بزرگی برای آنها بود و با رأی مردم به آقای احمدی نژاد، متوجه شدند، مردم ایران به دنبال خط امام خمینی (ره) و مقاومت و ایستادگی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =