پنج راهکار طلایی برای کاهش وزن که چندان به نخوردن ربط ندارد

اغلب توصیه می‌شود افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، همه راه‌ها را امتحان نکنند چرا که ممکن است هیچ پایه و اساس علمی پشت آنها نباشد. در سال‌های اخیر، دانشمندان به راهکارهای زیادی دست یافته‌اند که به نظر می‌رسد مثمر ثمر باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  در این مطلب پنج نکته مؤثر ذکر شده که مبتنی بر تحقیقات هستند و به شما در راستای کاهش وزن درست کمک می‌کنند.

۱- آب بنوشید به خصوص پیش از صرف غذا

ادعا می‌شود که نوشیدن آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ نوشیدن آب می‌تواند متابولیسم را ۲۴ تا ۳۰درصد در طی ۱ تا ۱.۵ ساعت تقویت کند و به شما کمک می‌کند تا چندین کالری دیگر بسوزانید.

مطالعه‌ای نشان داد که نوشیدن نیم‌لیتر آب (حدود ۱۷ ساعت) قبل از غذا، به افراد دارای رژیم‌های غذایی خاص کمک می‌کند کالری کمتری مصرف کرده و ۴۴درصد وزن کم کنند، در مقایسه با کسانی که آب نمی‌نوشیدند.

۲- فیبر بیشتری بخورید

فیبر اغلب برای کاهش وزن توصیه می‌شود. اگرچه یافته‌ها مختلف است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که فیبر می‌تواند سیری را افزایش دهد و به شما کمک کند تا وزن خود را در طولانی مدت کنترل کنید.

۳- سبزیجات و میوه بیشتری بخورید

سبزیجات و میوه‌ها خواص مختلفی دارند که همین ویژگی، آنها را برای کاهش وزن مؤثر می‌سازد. میوه و سبزیجات حاوی کالری کم اما فیبر زیادی هستند. محتوای بالای آب آنها چگالی انرژی کمی به آنها می‌دهد و آنها را بسیار سیرکننده می‌کند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که از سبزیجات و میوه ها استفاده می کنند، وزن کمتری دارند. این غذاها همچنین بسیار مقوی هستند، بنابراین خوردن آنها برای سلامتی نیز مهم است.

۴- خوب بخوابید

خواب، شاید برای شما از چندان اهمیتی برخوردار نباشد اما این مورد نیز به اندازه ورزش و تغذیه سالم مهم است.

مطالعات نشان می‌دهد که خواب کم یکی از مهمترین عوامل چاقی است، زیرا با ۸۹درصد افزایش خطر چاقی در کودکان و ۵۵درصد در بزرگسالان ارتباط دارد.

۵- رژیم نگیرید، در عوض غذای سالم بخورید

یکی از بزرگترین مشکلات رژیم‌ها این است که به ندرت ممکن است در طولانی مدت جواب دهند.

به جای رژیم‌گرفتن، هدف خود را برای تبدیل‌شدن به یک فرد سالم، شاد و متناسب تنظیم کنید. به جای محروم کردن بدن، روی تغذیه بدن متمرکز شوید. کاهش وزن باید به طور طبیعی دنبال شود.

منبع: هلف‌لاین

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 3
    بسیار عالی
  • ناشناس DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    14 2
    توصیه های بسیارمناسب و مفیدی بود
  • ناشناس IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    11 1
    عالیه