۵۰۰ میلیارد تومان به آزاد راه خرم آباد اراک تزریق میشود / بهره برداری تا خرداد ماه

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به لرستان گفت : برای تکمیل و به بهره برداری رساندن فاز نخست آزاد راه خرم آباد اراک از منابع دولت و قرارگاه جمعا مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق می گردد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خیراله خادمی ظهر امروز در حاشیه سفر به لرستان گفت : آزاد راه خرم آباد اراک بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب است که در قالب آزاد راه تهران بندرامام در حال اجراست .
وی افزود : با بهره برداری از این آزاد راه مسیر خرم آباد به اراک ۳۵ کیلومتر کوتاه تر میشود و زمان سفر یک ساعت کاهش یافته و تاثیر زیادی در ایمنی و کاهش زمان سفر خواهد داشت .
خیراله خادمی ادامه داد: فاز اول این آزاد راه حد فاصل خرم آباد تا بعداز بروجرد تابحال ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرف ۲ ماه آینده مابقی پروژه تکمیل و آماده بهره برداری می گردد .

خادمی با بیان اینکه این آزاد راه در توسعه استان بسیار موثر واقع خواهد شد اظهار کرد : آزاد راه خرم آباد اراک بصورت ۶ خطه بوده و با ظرفیت بسیار ایمنی به مردم خدمات ارائه داده و فاصله خرم آباد به تهران را ۴ ساعت کمتر خواهد کرد .
معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه صرف شده در پروژه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان نمود : ارزش روز هزینه صرف شده در آزاد راه ۴۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و برای تکمیل و بهره برداری از ۶۷ کیلومتر فاز اول از خرم آباد تا بروجرد ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است .

 
 خیراله خادمی  در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز پروژه نیز تصریح کرد: در بازدید امروز سردار هوش السادات فرمانده قرارگاه و استاندار لرستان از قطعات این آزادراه در نشستی مقرر گردید مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و ۳۰۰ میلیارد تومان هم توسط قرارگاه که سرمایه گذار طرح هست به پروژه تزریق گردد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود : طبق وعده ای که دادیم انشالله تا دو ماه آینده مراحل تکمیل مسیر آزاد راه طی شده و فاز نخست آن تا پایان خرداد ماه جاری به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک خواهد رفت .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =