طرح شهید سلیمانی گام موثری در مهار شیوع کرونا است

ایرنا نوشت :استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از عوامل اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان، اجرای این طرح را گام موثری در مهار شیوع کرونا دانست و گفت:با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی تا قبل از عید نوروز، به موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی دست پیدا کردیم.

اقبال عباسی در نشست هماهنگی طرح بهداشتی شهید سلیمانی این استان افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی، چهارمحال و بختیاری جزو سه استان برتر کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی معرفی شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمک‌های مومنانه مردم در زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در قالب این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و در بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرمز بودن رنگ‌بندی شیوع کرونا در استان گفت:بازرسان و ناظران شهرستان‌ها با جدیت و اهتمام لازم نسبت به رصد و گزارش‌دهی تجمعات و دورهمی‌ها در استان برای مقابله با کرونا اقدام کنند.
به گفته وی، موارد متعددی از برخورد با عوامل برگزاری دورهمی‌ها و مراسم‌های عروسی در استان گزارش شده است اما با این وجود همچنان این تجمعات در حال برگزاری است و می‌طلبد تا در این خصوص نظارت و بازرسی‌ بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برگزاری هر نوع تجمع در زمان قرمز شدن رنگ‌بندی  شیوع کرونا در استان غیرقانونی است، تصریح کرد: بازرسان بهداشت در نظارت‌های خود چنانچه با این موارد روبرو شدند آن را به نیروی انتطامی گزارش دهند تا سپس با حکم دادستانی بتوان مانع از برگزاری آن مراسم و یا تجمع شد.
عباسی تصریح کرد: رصد و گزارش‌دهی تجمعات می‌تواند در مهار شیوع کرونا تا حدی راهگشا باشد از همین رو باید با جدیت پیگیری شود.
وی با اشاره به شرایط قرمز شیوع کرونا در استان، خاطرنشان کرد: با تصمیم ستاد ملی محدودیت‌ها در هفته آینده نیز تداوم می‌یابد و امید است با اعمال این محدودیت‌ها شرایط رو به بهبودی بگذارد.
گفتنی است ، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.
این استان در اوج موج چهارم کرونا قرار دارد و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، ویروس انگلیسی نوع غالب شیوع کرونا در این موج است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =