۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲

نماهای شیشه ای یکی از بزرگترین خطرات جانبی زلزله تهران است. شورای شهر، شهرداری را از صدور مجوز ساخت و پایان کار برای خانه هایی که نمای شیشه ای دارند، منع کرده است.

اکنون اما خبر از تشویق هایی برای نساختن نمای شیشه ای و حتی سنگی می رسد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه اختتامیه اولین همایش ملی معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی گفت: با هدف رعایت نمادهای ایرانی ـ اسلامی در ساخت بناها و ساختمانهای شهر تهران، افرادی که در نمای ساختمان خود از آجر استفاده کنند، می‌توانند از پنج درصد تخفیف عوارض شهرداری بهره‌مند شوند.

به گفته مهدی چمران به منظور جلوگیری از اشاعه نمادهای وارداتی در نمای ساختمان‌ها، از سازندگانی که از نماهای کامپوزیت و شیشه‌ای استفاده کنند، عوارض شهرداری بیشتری دریافت می شود.

او به نگرانی‌های شورای شهر تهران در بی‌هویتی این کلانشهر اشاره کرد و گفت: برای افرادی که در ساخت ساختمان‌ها از نمادهای ایرانی اسلامی استفاده می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته خواهد شد تا هویت ایرانی و اسلامی پایدار و پابرجا بماند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    2 1
    اینطور قیمت ملک بالا میرود مردم دیگه آجر را نمی پسندند هنوز نفمیده اید که نمیشه سلیقه مردم را با دستور عوض کرد؟
  • بدون نام CZ ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    2 0
    تشویقهای عالی مثلاً یه دو نه اب نبات خارجی!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    3 0
    اقای چمران دیگه پیر شده بهتره بازنشسته بشه ... کجا دنیا میایند منع کنن که شما از مواد جدید و پیشرفته استفاده نکن نمای شیشه ای را قبول دارم هرچند در بعضی جاها بسیار زیبا جلوه میدهد ساختمان را اما خطرناک و ناامن هم هست ولی دیگه نمای سبک و مقاوم و ارزان کامپوزیت دیگه چرا استفاده نشود!!؟؟؟ امروزه که 50 سال پیش نیست از چوب و سنگ و سیمان و ساروج استفاده کنن ...هی وای من
  • سعید IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    3 0
    این کار یکی از بدترین و بی برنامه ترین کارها است ما باید قبول کنیم که تنوع در شهر وجود داشته باشد و چیزی که خوب و مفید است بی جهت از چرخه مصرف خارج نکنیم و به نظر من مشکلی در هویت معماری ایرانی یجاد نمی شود.
  • علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    3 0
    واقعابه عنوان یک مهندس عمران ازاین شیوه تفکرناامیدشدم.آخه این دوست عزیز بیادیه نظرسنجی راجع به حرفیکه زده توسایتشون بزاره ببینه عموم مردم چه نظری دارن.امروزهمه دنبال نوگراییند.
  • محمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام : واقعاً که از دست این مدیران : اگر قرار باشد توبیخی - جریمه ای - سرزتشی - مجازاتی - و... برای بی هویت کنندگان شهر در نظر کزفته شود باید مدیران تصمیم ساز چند ده سال گذشته را مشمول قرار دهند ، نه اعمال کنندگان سلیفه . آقای چمران موضوع را به این مسئله کوچک و سطحی خلاصه نکند و از اصل مسئله منحرف نشوید . بی هویتی تهران اون موقع قلم و رقم زده شد که نقشه بزرگ و بزرگ و بزرگ شدن هر روز و هر لحظه تهران را مدیران مربوطه ترسیم کردند و حالا شما مقصر اصلی را شیشه و ورق و آجر و نما و ... اینطور مسائل میدانید . خوب شد با طرح این گونه مسائل هویت ها روشن میشود تا مردم در انتخاب های بعدی هوشیارنه تر افراد شورای شهر را انتخاب کنند
  • mrm IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
    0 0
    اتفاقا خیلی هم تصمیم خوبیه شما برو نماهایی رو که مثلا 2 سال است کامپوزیت شده رو ببین لکه های بارون ، گل ، گردوخاک ، دوده وخیلی از کثیفی ها رو نشون می ده اما سنگ اینطور نیست