واکنش ادامه‌دار به ادعای احمدی نژاد درباره خرید جزیره از سوی مسئولان/یعنی چه که مسئولان می خواهند فرار کنند؟

ایلنا نوشت: نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور پیشین در خصوص خرید جزیره از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

شهریار حیدری، در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر این که «مسئولان جمهوری اسلامی جزیره خریده‌اند تا درصورت جوشیدن خشم ملت به آنجا فرار کنند»، گفت: آقای احمدی‌نژاد حرف‌های عجیب و غریب زیاد می‌زند و می‌خواهد متفاوت‌تر از دیگران باشد؛ به همین خاطر این‌گونه صحبت می‌کند.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد زمانی، خودشان رئیس جمهور و مسئول قانون اساسی بودند و می‌دانند این قانون اجازه چنین کاری را به مسئولان جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهد.

وی با بیان این که به صراحت می‌گویم هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نه جزیره خریده است و نه جزیره‌ای فروخته، گفت: باید بگویم جزایر ما در خلیج فارس استراتژیک و جزء سرزمین‌مان محسوب می‌شوند؛ این حرف‌های آقای احمدی نژاد برای جلب توجه است و کمیسیون امنیت ملی به موضوعاتی می‌پردازد که واقعیت داشته و حساسیتی بر رویش وجود داشته باشد.

نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب ادامه داد: به طور نمونه  شایعاتی در مورد متن قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین مبنی بر این که جزایری واگذار شده است به گوش می‌رسید؛ ما آقای ظریف و افرادی را که طرف این سند بودند به کمیسیون دعوت کردیم تا پیرامون موضوع توضیحاتی ارائه دهند؛ ایشان گفتند هیچ کجای کشور به چینی‌ها داده نشده است بلکه استفاده از ظرفیت‍‌های موجود در دو کشور در قالب توافق و تفاهم نامه مطرح است و ایران مطلقاً چنین کاری انجام نشده است. 

واکنش ادامه‌دار به ادعای احمدی نژاد درباره خرید جزیره از سوی مسئولان/یعنی چه که مسئولان می خواهند فرار کنند؟

وی با تاکید بر اینکه خرید جزیره از سوی مسئولان جمهوری اسلامی کاملاً منتفی است، اظهار داشت: اعتقادم بر این است که  صحبت‌های آقای احمدی نژاد جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مردم چنین اظهار نظرهایی را  از سوی افرادی که روزی مسئولیت داشتند باور می‌کنند، گفت: واقعیت این است که  دادستان‌ها در کل کشور  می‌توانند به صورت مدعی العموم به این موضوعات ورود کنند؛ معتقدم دستگاه قضائیه مسئولیت دارد که به این موارد ورود کند و اساسا این نقد وجود دارد که چرا ورود نمی کند؟

وی تاکید کرد: کسی که می‌گوید مسئولین جمهوری اسلامی جزیره خریده‌اند که اگر روزی شرایط بهم ریخت فرار کنند، یعنی چی؟ این کار مصداق تشویش اذهان عمومی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولاً این موضوع که صحت ندارد؛ ثانیاً اگر بر فرض محال صحت داشت دستگاه قضا باید ورود کند که چه مسئولی توانسته است جزیره خریداری کند، چرا که این کار آسیب به امنیت و منافع ملی است، ثالثاً با چنین اظهار نظرهایی در واقع به دنیا گفته‌ایم جمهوری به خطر افتاده است و مسئولینش در حال فرار هستند؛ در حالی که ما یک سند همکاری بلند مدت با چین امضا کرده‌ایم و کشورهای دیگر مانند روسیه هم خواهان چنین همکاری‌های هستند.  

وی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرتمندتر از هر زمان دیگری در دنیا ظاهر شده است، این صحبت‌ها حمله به امنیت و قدرت ملی و اصل حاکمیتی است؛ چرا افراد این حرف‌ها را می‌زنند؟ یک عده هم باور می‌کنند؛ این طور  نیست که باور نکنند، اعتقادم بر این است دستگاه قضایی ورود کرده و صحت و سقم موضوع را پیگیری کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508493

برچسب‌ها