آمار بیکاری استان یزد واقعی نیست

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به تشریح برنامه‌های هفته جهانی کارگر پرداخت و گفت: تجدید پیمان با شهدا، نشست با اصحاب رسانه، استاندار و نماینده یزد، برگزاری صبحگاه ورزشی، نشست روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، تجلیل از کارگران برتر استانی و نشست ویدئو کنفرانسی وزیر با نماینده تشکل‌ها از برنامه‌های هفته کارگر در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ عماد تشکری در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه، نیروی انسانی را عامل موثر در فرایند توسعه دانست و اظهار کرد: خوشبختانه اولین سالی بود که افزایش حقوق کارگران بیش از تورم، در نظر گرفته شد که امیدواریم تا پایان سال هم به مشکلات متعدد این جامعه توجه شود.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۳۱۱۴ کارگر توسط ۱۹۳ خانه بهداشت کارگری در حوزه اجتماعی توضیح داد: خوشبختانه  سال گذشته به دلیل فعالیت زیاد خانه های بهداشت فقط یک مورد ابتلای کارگران به کرونا را شاهد بودیم.

 تشکری با بیان اینکه در بحث توسعه کارآفرینی ۱۵ مرکز مشاوره فعال خدمات کارآفرینی در ۱۴ زیر گروه تخصصی از جمله کشاورزی، دامداری، دامپروری، توسعه تجارت، فروش و صادرات در سال ۹۹ شروع به فعالیت کردند، گفت: برای توسعه کارآفرینی، کارورزی مشاغل خانگی به صورت سازمانی دنبال می‌شود.

وی هدف از پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری را ایجاد اشتغال پایدار دانست و افزود: از ابتدای طرح تسهیلات روستایی و عشایری ۱۹۲۷ مورد تسهیلات جهت ایجاد اشتغال برای ۳۳۳۰ نفر به مبلغ ۲۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ۲۹ شرکت کاریابی از ۷۵۰۵ نفر متقاضی جویای کار ۲۲۴۲ نفر را مشغول به کار کرده‌اند تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ هزار نفر در ۳ هزار تعاونی‌ فعال استان عضو هستند و این تعاونی‌ها برای ۵۴ هزار نفر در استان ایجاد شغل کرده اند.

وی با اظهار خرسندی از کاهش حوادث ناشی از کار در استان یزد اذعان کرد: در سال گذشته ۲۲۲ مورد حوادث ناشی از کار در استان یزد به وقوع پیوسته که نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

عماد تشکری با اشاره به ارزش ۱۵۳۶ هزار دلاری صادارت تعاونی‌های استان در سال گذشته اعلام کرد: برای تحقق سهم ۲۵ درصدی اقتصاد تعاونی‌ها در کشور نیازمند حمایت‌ها و تامین زیرساخت‌های لازم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار نفر در ۲۹۱ تشکل‌ کارگری استان عضویت دارند گفت: از مجموع ۱۶ هزار ثبت نام کننده متقاضی بیمه بیکاری در استان بیش از ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شدند که علاوه بر پرداخت بیمه کرونا جزو سنوات بیمه آنها نیز به حساب آمد.

تشکری با اشاره به مراجعه ۵۲۹۳ متقاضی بیمه بیکاری طی ۹ ماهه پایانی سال گذشته، عنوان کرد: در همین راستا ۳۷۳۵ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری بودند و طی همین مدت بیمه بیکاری ۲۰۳۷ نفر نیز به دلیل اشتغال به کار قطع شد.

وی با بیان اینکه نسبت بیکاری مردهای یزدی از میانگین کشوری بالاتر نیست و افزایش آمارهای بیکاری به دلیل افزایش تقاضای ورود به بازار کار از سوی بانوان اتفاق افتاده است، گفت: ذائقه فرهنگی یزدی‌ها تغییر کرده و خانم هایی که قبلا ترجیح می‌دادند خانه‌دار باشند امروز تقاضای ورود به بازار کار را دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اشتغال زایی دستگاه‌های دولتی استان بیش از تعهد داده شده توضیح داد: دستگاه های اجرایی تعهد اشتغال زایی برای ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر را متقبل شده بودند که اکنون ۱۰۲ درصد بیش از تعهد خود ایجاد شغل کرده اند.

وی افزود: ادارات کل ورزش، بهزیستی، آب منطقه‌ای، فنی حرفه ای، راه و شهرسازی، حمل و نقل، فرهنگ ارشاد و دانشگاه از جمله دستگاه‌هایی هستند که بیش از تعهد خود اشتغال زایی داشته اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =