مدیریت مصرف آب امری ضروری در راستای مقابله با بحران آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به میزان بارندگی و وابستگی شدید به آب انتقالی گفت: توجه به بحث مدیریت مصرف امری بسیار ضروری است تا بتوانیم با حداقل مشکل آب را تامین و با بحران آب مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ مهندس ریاضتی در نشست با فرماندار اردکان اظهار کرد: مصرف آب در سال جاری در سطح استان ۱۹ درصد افزایش داشته و باید با مدیریت صحیح مصرف این موضوع را مدیریت کنیم.

وی افزود: به همین منظور لازم است تا روابط عمومی تمام دستگاه ها با تعامل و همکاری بیشتری بحث مدیریت مصرف آب را اطلاع رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد شیوع بیماری کرونا را از دلایل افزایش مصرف آب دانست و خاطر نشان کرد: باید نحوه صحیح استفاده از آب و توجه بیشتر به میزان مصرف به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه نصب سایبان بر روی کولرهای آبی دستگاه های وابسته دولت را بسیار ضروری و از اولویت های کاری شرکت آبفا دانست و تصریح کرد: با نصب سایبان بر روی کولرهای آبی می توان روزانه ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

مدیر امور آبفای اردکان در این نشست با اشاره به این که بحث کیفیت منابع آبی این شهرستان از عمده مشکلات بخش مرکزی اردکان است، گفت: به دلیل این که شهرستان اردکان در انتهای دشت یزد اردکان قرار دارد منابع آب مناسبی از لحاظ کمی و کیفی در اختیار ندارد و بیشتر وابسته به منابع آب انتقالی است و برای تامین آب باید آب منابع داخلی و آب انتقالی باهم ترکیب شود.

مروتی ادامه داد: برای اینکه مردم اردکان در فصل تابستان از آب با کیفیت مطلوب‌ بهره مند شوند ۳۷  نقطه از شهرستان ایستگاه برداشت آب راه اندازی شده است.
 
مدیر امور آبفای اردکان نیز با بیان اینکه متاسفانه سال بسیار کم آبی داشتیم خاطرنشان کرد: تمام منابع زیر زمینی تحت اختیار اردکان  ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد در حالی که نیاز آبی در پ‍یک آبی مصرف روزانه حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که با مخازن پوشش داده می‌شود و این موضوع وابستگی شدید اردکان به منابع خارج از شهرستان را نشان می‌دهد.

مروتی در پایان تاکید کرد: اتصال تمام ایستگاه های برداشت آب اردکان به شبکه آبرسانی از اولویت های مهم این شهرستان است تا مردم بتوانند در شرایط کم ابی در فصل تابستان آب شرب با کیفیت مطلوب تر را از آن برداشت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =