هفته گذشته، ایو راسی توانست با بال‌های پیشرانه جت تک نفره خود بر فراز گراند کانیون پرواز کند و نخستین فردی لقب بگیرد که به آرزوی پرواز تک نفره با یک وسیله پروازی قابل کنترل جامه عمل پوشانده است.

محمود حاج‌زمان: ایو راسی، ماجراجوی آمریکایی به قول خود عمل کرد و برای تماشاگرانی که در گراند کانیون (بزرگ‌ترین دره روی زمین) جمع شده بودند، نمایش خیره‌کننده‌ای ترتیب داد. هفته گذشته وی توانست با بال‌های پیشرانه جت تک نفره خود بر روی گراند کانیون پرواز کند و از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) وی نخستین فردی لقب بگیرد که به آرزوی پرواز تک نفره با یک وسیله پروازی قابل کنترل جامه عمل پوشانده است. (حجم فیلم 6 مگابایت است . برای مشاهده آن، اندکی صبر کنید).

 

 

 

 

به گزارش پاپ‌ساینس، پرواز بدون استفاده از هیچ‌گونه طنابی آغاز شد. وی در ارتفاع حدود 2700 متری از کف گراند کانیون از بالگرد به پایین پرید و پس از سرعت گرفتن، بال جت خود را روشن کرد. وی از بدن خود به عنوان یک بالچه برای کنترل جهت حرکت استفاده می‌کرد. چهار موتور جت کوچک سرعت و نیروی بالابری لازم را برای پرواز وی فراهم می‌کردند، پروازی که هشت دقیقه به طول انجامید. در طی این نمایش، راسی توانست به سرعت خیره کننده 306 کیلومتر بر ساعت دست یابد. پس از آن وی قدرت موتورهای خود را کاهش داد و درنهایت تواتست با استفاده از چتر نجات به سلامت فرود آید.

پرواز راسی بر روی گراند کانیون در اصل برای جمعه هفته گذشته برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل بوروکراسی‌های اداری به صورت ناگهانی و غیرمنتظره‌ای زمان آن تغییر کرد. FAA نمی‌دانست چطور می‌تواند پرواز راسی را که طراحی و برنامه‌ریزی آن به کمک گروه کوچکی از حامیان و دوستان وی انجام شده بود، تایید کند. بالاخره پس از دریافت تاییده، راسی توانست در اواخر هفته قبل پرواز خود را انجام دهد.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =