۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
بحران آب و برق در قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: امسال، بحران آب و برق در استان جدی است و عبور از آن مستلزم عزمی همگانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان در حاشیه جلسه شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با موضوع بررسی و ارائه راهکارهای مدیریت و کنترل کمبود برق در تابستان پیش رو و با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاههای متولی امر منجمله فرمانداریها، دادستانی، شرکت توزیع برق، آبفا، شهرک های صنعتی، شهرداری، نیروی انتظامی و... برگزار شد اظهار کرد: بنابر گزارشات وزارت نیرو و هواشناسی، میانگین مقدار بارشها در سال آبی جاری در کشور بیش از ۴۰درصد و در استان بیش از ۳۰درصد کاهش داشته که این امر موجب افت شدید منابع آبی و به تبع آن کاهش چشمگیر تولیدات کشاورزی و نیز صنعتی می شود.
مهدیخانی ادامه داد: در چنین شرایطی قطعا بحران کم آبی، خصوصا در بخش مصارف خانگی و نیز کمبود برق در تابستان پیش رو، گریبان گیر استان خواهد بود که تنها راهکار مقابله با آن، کاهش مصرف در تمامی بخشها اعم از دولتی، خصوصی و خانگی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در پایان گفت: در این جلسه تصمیماتی مبنی بر کاهش مصرف برق در ادارات و موسسات دولتی و خصوصی و همین طور در بخش خانگی اتخاذ شد که مباحث تکمیلی آن در جلسات آتی بررسی و تصویب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =