واحدمرکزی خبر نوشت:

در پی قطع پرواز مستقیم ایران ایر در مسیر تهران رم تهران ، دفتر هما در ایتالیا پس از گذشت نزدیک به نیم قرن فعالیت در این کشور ، همه مسافران ایرانی و ایتالیایی خود را در مرکز و جنوب ایتالیا از دست داد.

مدیریت شرکت هواپیمایی ایران ایر، یک ماه پیش در اقدامی عجولانه و بدون اطلاع قبلی به مسافران و آژانس های مسافرتی ، با لغو ناگهانی این پرواز علاوه بر تحمیل زیان مالی به این شرکت ، اعتبار این شرکت را در ایتالیا خدشه دار کرده است.

ایران ایر از آغاز تاسیس خود در ایتالیا که به 45 سال پیش باز می گردد همواره در این مسیر پرواز داشته است. شماری از ایرانیان مقیم ایتالیا با انتقاد از تصمیم غیرمنتظره هما در لغو این پرواز که مشکلات زیادی را برای آن ها به وجود آورده است ، اعلام کردند دیگر شرکت های هواپیمایی در این کشور مانند الیتالیا ، ترکیش و امارات ؛ در پی قطع پرواز هما از رم به تهران ، همراه با افزایش نرخ بلیط خود ، همه مسافران ایرانی و ایتالیایی ایران ایر را به خود جذب کرده اند.

در حالی که مسئولان هما علت قطع این پرواز را توقف تامین سوخت هواپیماهای ایران ایر در رم اعلام کرده اند ، این پرسش برای ایرانیان مقیم ایتالیا مطرح است که چرا از دیگر شهرهای اروپا از جمله وین و ژنو که ایران ایر در آن جا پرواز دارد و با مشکل تحریم سوخت نیز روبرو هستند ، قطع پرواز صورت نگرفته است.

این در حالی است که پروازهای ایران ایر به وین و ژنو در مقایسه با رم با توجه به شمار پائین تر مسافرانشان از توجیه اقتصادی کمتری برخوردار است.

همچنین رم در میان ایستگاه های اروپایی ایران ایر دارای کمترین فاصله با تهران است.

به گفته کارشناسان ؛ با توجه به این که ایران ایر علاوه بر رم، یک پرواز هفتگی مستقیم در مسیر تهران میلان تهران نیز دارد ، این امکان وجود دارد که به جای لغو پرواز مستقیم خود در مسیر تهران رم تهران ؛ پرواز رم را به گونه موقت با میلان یکی کند.

پروازهای ایران ایر از میلان به تهران تقریبا هر هفته با نیمی از صندلی های خالی انجام می شود.

قطع پروازهای ایران ایر به رم در حالی صورت گرفته است که فرودگاه رم با توجه به موقعیت خود در پایتخت ایتالیا از نظر اهمیت سیاسی و اقتصادی مهم تر از میلان محسوب می شود و به همین علت شرکت هواپیمایی رسمی ایتالیا / الیتالیا / دو سال پیش مرکز اصلی خود به عنوان مبدا همه پروازهایش به سراسر جهان را از میلان به رم منتقل کرد. شرکت ایران ایر در رم اکنون با لغو پرواز رم ، نه فقط متحمل هزینه های مختلف مربوط به کارمندان و اجاره دفتر و انبار و ... در فرودگاه لئوناردو داوینچی پایتخت است ، بلکه برای سرویس دهی به مسافران ایرانی خود در شهر میلان از یک شرکت خدمات فرودگاهی خارجی استفاده می کند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    1 0
    اينم از خبر هاي خوش ادغام دو وزارتخانه ، وافتخارت قوه مجريه ! عيانش كه اينه واي به نهانش!!!!