۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
اعمال محدودیت ها در خروج گوشت مرغ از لرستان

جلسه ستاد تنظیم بازار استان به ریاست دکتر عبدالهی معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی استانداری لرستان و با حضور مدیر کل امور اقتصادی و مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان و سایر اعضاء برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در حاشیه این جلسه اظهار داشت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان با چهار دستور کار تشکیل شد که شامل این موارد است ؛ جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های دامی برای مرغداری ها،  خشکسالی و تبعاتی که در تامین علوفه دامداران و همچنین مشکلات ایجاد شده برای زنبورداران و تقدیر و تشکر از ستاد تنظیم بازار استان در خصوص سیاست های تامین میوه شب عید.

دکتر عبدالهی در خصوص تولید گوشت مرغ که بحث اصلی این جلسه بود گفت:  در استان لرستان  نهاده های دامی تامین شده و حداکثر تا سه ماه آینده مشکل نداریم.

وی با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌های تولیدکننده مرغ است ، گفت:  برخی استانهای دیگر انتظار دارند  لرستان تولید کننده باشد ولی اولویت اول به تامین نیاز استان داده شده و اگر گوشت مرغ بیش از مصرف داخلی تولید شود به استان‌های دیگر صادر خواهد شد و لذا در خصوص خروج مرغ از استان حتما محدودیتهایی ایجاد خواهد شد.

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در این جلسه مشکلات زنبورداران نیز مطرح شد که متاسفانه با توجه به خشکسالی،محدودیت‌ها و مشکلاتی برای آنها به وجود آمده و مصوب شد در این خصوص  سازمان صمت استان از طریق وزارتخانه پیگیری کند و همچنین جهاد کشاورزی در خصوص کمبود علوفه برای دام های سنگین و سبک  از طریق وزارت خانه پیگیری کنند تا مشکلی برای اواخر سال که معمولاً بیشتر از علوفه دستی استفاده می کنند نداشته باشیم.

دکتر عبدالهی در خصوص قیمت مرغ گفت: عموما قیمت هر کالا را میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند و پیش‌بینی ما این است که تا سه ماه آینده تنش خاصی در قیمت نداشته باشیم .

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده، افزود: در کل هر چه قدر هم برنامه‌ریزی کنیم ، استان‌های همجوار ما مثل خوزستان که شرایط آب و هوایی آن تقریباً به سمت گرم شدن میرود و نمی‌توانند جوجه ریزی و تولید مرغ داشته باشند ممکن است بر بازار داخل استان  تاثیر داشته باشند.
 دکتر عبدالهی در پایان گفت: دو عامل در قیمت مرغ موثر است یکی میزان جوجه ریزی  و دیگری  هم تامین نهاده‌ها است که در لرستان نهاده ها به اندازه کافی تامین شده ولی در خصوص مقدار جوجه‌ریزی محدودیت‌هایی داشته ایم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =