اعتبار طرحهای عمرانی شهرداری های کشور تامین شده است

‍ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری‌های کشور تامین و تزریق می‌شود.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری ،مهدی جمالی‌نژاد  در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های شهرستان بروجن تاکید کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های کم‌هزینه و زودبازده محرک در توسعه و جهش شهرهای کشور تسهیلات مورد نیاز را تامین و پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به کمبود قیر در بسیاری از شهرداری‌های کشور افزود: به‌زودی در نشستی مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهمیه قیر شهرداری‌ها بازنگری و برای رفع آن چاره‌اندیشی می‌شود.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور رفع مشکلات شهرداری‌های ایران در حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، پسماند و آبیاری فضای سبز اقدام لازم را برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد کرد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون کمک‌هایی در قالب تبصره ۲ ماده ۳۹، ردیف ماده ۵۸ برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه طرح‌های درآمدزا و مشارکتی و اختصاص ماشین‌آلات از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های مناطق مختلف ایران انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یک‌ سوم هزینه‌های خرید ماشین‌آلات شهرداری‌ها در استان‌های کمتر برخوردار مانند چهارمحال و بختیاری را پرداخت می‌کند.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: این سازمان در سال‌ جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌منظور اجرای طرح‌های بازیافت در کشور به بخشداری‌ها و شهرداری‌ها کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات آب در کشور افزود: درخواست می‌شود تا مجلس شورای اسلامی قانونی برای الزام و تشویق شهرداری‌ها به استفاده از پساب برای توسعه فضای سبز شهری تصویب کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: هم‌ اکنون آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در حال تدوین است و به‌زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی یادآور شد: احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی در اولویت برنامه‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد و اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها بر اساس میزان پیشرف فیزیکی اختصاص می‌یابد.

جمالی‌نژاد اظهار داشت: شهرداران و فعالان مدیریت شهری، خلاقیت در درآمدزایی، جذب سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی را در برنامه‌های خود قرار دهند.

گفتنی است، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ‌منظور رسیدگی به مشکلات شهرداری‌های شهرستان‌های بروجن و لردگان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =