درآمد کلان تیم‌های اروپایی از لیگ قهرمانان اروپا

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا درآمد کلانی از این رقابت‌ها دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای تمام باشگاه های اروپایی بسیار سودآور است، به همین دلیل تمامی باشگاه ها تمایل زیادی دارند تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشند و یکی از دلایل اصلی مخالفت بسیاری از باشگاه با برگزاری سوپرلیگ اروپا این بود که شانس حضور در یک تورنمنت پر منفعت مثل لیگ قهرمانان را از آن ها می گرفت. رویارویی با بهترین تیم های اروپایی و جدال با تیم های سطح اول و ستارگان فوتبال اروپا تجربه‌ای است که تیم ها در این رقابت ها بدست می‌آورند اما از نظر مالی هم تیم ها سود قابل توجهی به دست می‌آورند.

یوفا برای حضور در دور گروهی مبلغ 15.2 میلیون یورو برای هر باشگاه در نظر گرفته است. به ازای هر برد 2.7 میلیون یورو، تساوی 0.9 میلیون یورو، صعود به دور یک شانزدهم 9.5 میلیون یورو، صعود به یک چهارم نهایی 10.5 میلیون یورو، صعود به نیمه نهایی 12 میلیون یورو، صعود به فینال 15 میلیون یورو و رسیدن به عنوان قهرمانی 19 میلیون یورو به باشگاه می‌پردازد.

این مبلغ البته صرفا پولی است که یوفا به باشگاه ها پرداخت می کند و باید به این ارقام، درآمدهای کلان حق پخش تلویزیونی و مسائل دیگر را اضافه کرد تا مشخص شود که باشگاه های اروپایی چه درآمد کلانی از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به دست می آورند.

برای مطالعه مشروح این گزارش به اینجا بروید.

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    6 1
    مثلا سیتی قهرمان بشه صد میلیون یورو زده به جیب .؟!!!