روایت دبیرکل حزب‌الله از نشان‌های افول رژیم صهیونیستی

فارس نوشت: دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس گفت، تمسک ملت فلسطین بر حق خود و عدم چشم‌پوشی از قدس به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌دهد و اتفاقات کنونی در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که افول رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت، روز قدس یک مسأله تاکتیکی یا سیاسی نیست بلکه یک موضوع عقیدتی، دینی، انسانی و اخلاقی است.

وی افزود، ایستادگی ملت فلسطین و تمسک آن به حقش و عدم چشم پوشی از قدس رکن اساسی است و این ایستادگی بسیار مهم است و به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وی ادامه داد، در قدس شاهد هستیم که فرد بی دفاع با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله می‌کند و این تحولی مهم است زیرا اسرائیل گمان می‌کند که فلسطینی‌های قدس و کرانه باختری قدرت رویارویی ندارند. تحول مهم ورود مقاومت در غزه به خط درگیری در قدس است و باید این موضوع تثبیت شود.

نصرالله گفت: دشمن همواره تلاش می‌کند که غزه را از اتفاقات قدس دور کند، رهبران فلسطین را به ادامه موضع خود در کمک به قدس از نوار غزه فرا می‌خوانم زیرا این موضوع بخشی از قواعد درگیری را به نفع قدس و حفاظت از مسجدالاقصی تغییر خواهدداد.

ایران

وی افزود، ایران قدرتمندترین کشور محور مقاومت است و سالهاست که برای «ساقط کردن» نظام ایران و بازگرداندن آن به محور اسرائیلی-آمریکایی تلاش می‌شود اما این تلاش‌ها شکست خورده است.

نصرالله گفت، ایران از مرحله خطر عبور کرده و موضوع «جنگ آمریکا با ایران» تمام شده است. آن زمان که ترامپ از جنگ سخن می‌گفت، امام خامنه‌ای گفت، جنگ نخواهد شد.  شرط بندی آمریکا و رژیم اسرائیل برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، تمام شده است.

وی افزود، ایران مرحله پیشین را پشت سر گذاشته و با تحریم‍‌ها مبارزه خواهد کرد خواه آمریکا به توافق هسته‌ای برگردد یا نه، تحریم‌ها را بردارد یا برندارد. گزینه‌های دشمن صهیونیستی و آمریکا علیه ایران شکست خورده  است، ایرانی‌های به اتفاقی که در تأسیسات نطنز رخ داد به شکلی جدی پاسخ دادند و بارزترین این پاسخ‌ها غنی‌سازی شصت درصدی اورانیوم بود که رژیم اسرائیل را وحشت‌زده کرده است.

نصرالله تصریح کرد: اکنون خبرهایی از گفت‌وگوی سعودی‌ها با ایرانی‌ها شنیده می‌شود، گفت‌وگوی ایران-عربستان مثبت است و ما از هر گفت‌وگوی بین‌اللملی یا عربی با ایران استقبال می‌کنیم چون در آرام کردن منطقه می‌تواند سهیم باشد تجربه ۴۰ ساله نشان داده که جمهوری اسلامی ایران، متحدان خود را نمی‌فروشد و بر سر منافع آنها چانه زنی نمی‌کند.کسی که باید از گفت‌وگوی ایرانی-سعودی نگران باشد متحدان آمریکا در منطقه از رژیم اسرائیل گرفته تا برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند اما دوستان ایران کاملا اطمینان دارند که آنچه رخ داده به نفع محور مقاومت است.از گفت‌وگوی ایران و منطقه یا عربی حمایت می‌کنیم چرا که جبهه دوستان را تقویت و دشمنان را تضعیف می‌کند.

سوریه

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به موضوع سوریه پرداخت و گفت، سوریه جنگ را پشت سر گذاشته و بسیاری از کشورهای عربی تماس‎های خود با سوریه را آغاز کرده‌اند.

خبرهایی از دیدار سعودی‌ها با سوری‌ها منتشر شده که خود سوری‌ها باید آن را رد یا تأیید کنند اما آنچه میشود گفت این است که عربستان نمی‌تواند شروطی در خصوص رابطه با ایران تحمیل کند حال آنکه خودش [ریاض] در حال مذاکره به تهران است

وی افزود، عراقی‌ها با احیای داعش مقابله می‌کنند و این تلاش‎‌ها تا کنون شکست خورده است. هدف گرفتن نیروهای مقاومت در عراق شکست خورده است.

یمن

نصرالله در اشاره به موضوع یمن هم گفت، یمن با رهبری جوان و صادقش، ارزش افزوده‌ی محور مقاومت است. یمنی‌ها در سال هفتم تجاوز ائتلاف سعودی هستند و آنها در پایان کار برنده خواهند بود زیرا هیچ گزینه‌ای در برابر جهان جز توقف جنگ وجود ندارد . اینکه امروز ملت یمن در اعلام همبستکی با روز قدس دست به راهپیمایی زدند نشان دهنده موضع آنهاست .

رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد، اسرائیلی‌ها امروز از ثبات محور مقاومت و تحولات مربوط به آن نگران هستند.

وی افزود، تغییر اولویت‌های دولت جدید آمریکا بر روی منطقه تأثیر خواهد گذاشت و مزدوران آمریکا در منطقه که اولین آنها دشمن اسرائیلی است را نگران خواهد کرد. 

نصرالله گفت، محورهایی که در سال‌های گذشته منسجم بود امروز از هم پاشیده و از تاکتیک حمله به دفاع منتقل شده است. دشمن صهیونیستی شکست خورده است که از جمله نشانه‌های بارز آن بحران داخلی در فلسطین اشغالی است. انتخابات رژیم صهیونیستی به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو برای باقی ماندن در پست نخست‌وزیری با هدف فرار از محاکمه و زندان چند بار تکرار شده است.

وی افزود، رژیم دشمن امروز شکست خورده و دچار شکاف‌های بزرگی است.بحرانی حقیقی در فلسطین اشغالی به وجود آمده که نشان دهنده سستی، ضعف و افول این رژیم است. مقوله رهبری در رژیم صهیونیستی دچار بحران شده است؛ این نشانه‌ای از نشانه‌های افول و ضعف و سستی [این رژیم] است. برخی تحلیلگران صهیونیست درباره سیر وقوع یک جنگ داخلی سخن می‌گویند. اصابت موشک به نزدیکی دیمونا نشان دهنده ناتوانی و شکست پدافند هوایی رژیم اسرائیل است.

نصرالله تأکید کرد، اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسرائیل میتواند با این موشک‌ها مقابله کند؟

دبیرکل حزب‌الله به سقوط یک پل در فلسطین اشغالی در هفته گذشته و کشته شدن دهها صهیونیست هم اشاره کرد و گفت، این حادثه نشان داد جبهه داخلی رژیم اسرائیل برای مقابله با وضعیت جنگی آماده نیست.

نصرالله گفت، بیماری‌های این رژیم غاصب و مولود نامشروع اکنون بعد از سال‌ها کم‌کم دارد خود را نشان می‌دهد، جوانان فلسطین و محور مقاومت و ایمان ما به حق خود در این مسیر هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، در توازن قوای معنوی که اصلا جای مقایسه نیست، کفه آن به سمت ما سنگین است.. جای خستگی نیست. برخی رژیم‌های عربی اصلا شمشیری روی اسرائیل نکشیدند که بگوییم الان خسته‌اند.

وی افزود، صهیونیست‌ها امروز از بازگشت عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری و ورود غزه به خط معادله نبرد نگران هستند. شکست راهبردی اسرائیل در قبال ایران یکی از انواع شکستن این رژیم است. نیاز ارتش دشمن به روحیه باعث می‌شود که این رژیم مرتب رزمایش برگزار کند.

وی ادامه داد، گام‌ها در راستای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی نتیجه‌ای ندارد کشورهایی که به اقدام روی آورده‌اند دنبال کسی هستند که از آنها حفاظت کند اما حفاظت از این دشمن چگونه تأمین می‌شود؟

نصرالله گفت: وظیفه ما در روز قدس این است که در کنار مسأله فلسطین بایستیم و تمام آزادگان جهان باید در کنار مسأله فلسطین بایستند و حمایت همه جانبه داشته باشند.

لبنان

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به مسأله مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت، موضع حزب‌الله عدم مداخله در این مذاکرات و واگذاری پرونده به دولت لبنان است.

وی تأکید کرد، این به نفع لبنان و مقاومت است که از هر نوع مذاکرات ترسیم مرزی با فلسطین اشغالی به دور باشد. دولت لبنان باید به مسوولیت تاریخی خود در این موضوع عمل کند و بر حقوق خود تأکید کند. ما وقتی در پرونده مزارع [اشغالی] شبعا و تلال کفرشوبا وارد شدیم که حکومت لبنان تأکید کرد که این دو، مناطق لبنانی [و اشغالی] هستند .

نصرالله در ادامه درباره رزمایش رژیم صهیونیستی که قرار است از روز یکشنبه  آغاز شود، هشدار داد و گفت:  از صبح یکشنبه که رزمایش دشمن آغاز می‌شود، ما گام‌های آرام و مناسب و به دور از چشم دشمن برخواهیم داشت و کاملا محتاط و آماده‌ایم.

وی گفت: به دشمن اسرائیلی درباره ارتکاب هر اقدام اشتباهی در آینده هشدار می‌دهم. هر اقدام اسرائیل برای ضربه به قواعد درگیری یا اقدام امنیتی و نظامی در قبال لبنان، ماجراجویی خواهد بود و ما ابدا از آن نخواهیم گذشت. قدرت ما هر روز بیشتر می‌شود و دشمن نمی‌تواند مانع توسعه کمی و کیفی محور مقاومت شود.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512396

برچسب‌ها